2024-08-25, 19:51
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen
Du måste vara ett troll va ?

ALDRIG TESTAT EMOT TRUE PLACEBO
Placebo och true placebo är olika saker

Jag har segt det minst 20 gånger till dig nu och du förstår fortfarande inte ??

Så enligt dig testar man inte emot true placebo pågrund av att inte ska lura placebo gruppen att dom är "skyddade " emot ett " virus " fast man inte är det

Men nu är ju majoriteten av alla placebo emot vaccin just aluminiumsaltvatten placebo

Det betyder att du har FEL som vanligt

Åter igen lögner på lögner på lögner
Det roligaste är ju att du glömmer bort dina tidigare lögner som du skrivit tidigare i tråden 😅

Hur ska du nu försöka försvara det här ?

Finns det redan en verksam medicin så är det oetiskt att ge en grupp verkningslös placebo och därmed utsätta dem för fara.

Vill du ändra detta får du allt göra annat än hänga på Flashback.
Nuvarande konsensus gäller tills någon lägger fram massiva bevis för att det är fel, verkar dock inte som ni är intresserade av detta.
Citera
2024-08-25, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Så det nya är att ni hypotetiskt tror de orsakar nämnda sjukdomar i topic, det är inte så att ni vet att de gör detta?

Tråden handlar inte om hypotetiska scenarier utan att vaccin inte orsakar dessa sjukdomar.

Så tills ni bestämmer er för att ändra konsensus så gäller nuvarande konsensus.

Det krävs 90 IQ för att förstå "conditional hypotheticals". Det är bra att vi fick veta var du hamnade på normalfördelningen.

Men besvara nu mitt hypotetiska scenario. Vi antar att kopplingen mellan vaccin och autism är genuin, vad har då staten och läkemedelsföretagen för incitament med att upplysa och informera människor om detta?

De kommer båda förlora enormt på detta, då människor inte längre kommer ha något tillit för dessa institutioner, efter decennier och decennier av lögner och hjärntvätt.

Så vad tror du man hade gjort i detta fallet?*
Citera
2024-08-25, 20:02
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Vi börjar med att du skriver saker du inte minns
Dåligt närminne kan vara begynnande demens så det kanske du bör kolla upp.

Gör dig inte till, du drar runt med alla härskartekniker själv men är inte medveten om det, trots att jag påpekat det. Ett exempel kan vi tydligt se ovan. Är du blind?

Citat:
Men vänta nu, ni har ju bevis så varför ska ni hämta resultat från internet?

Vad pratar du om, är du schizofren också? Jag är inte "ni" utan jag är bara jag.

Citat:
Ni är alltså inte säkra på skiten ni kastar ur er, hur ska man annars förklara er ovilja att betala forskning själva?

Försök inte, forskning kostar stora pengar, och varför skall vi som är skeptisk till vaccin betala för skadeverkningarna som dina rika vänner orsakar oskyldiga människor?

Citat:
Sen eftersom ni inte litar på några som helst forskningsresultat som finns idag så föreslår jag att ni gör detta från grunden och sen presenterar era fynd. Har ni torrt på fötterna kommer konsensus att ändras, men undvik då tramsiga bortförklaringar.

Se ovan.

Citat:
Så eftersom ni inte gör en ansats att förändra konsensus får man helt enkelt anta att ni inte kan. Då gäller nuvarande konsensus och vad organisationerna ställer sig bakom.

Löjligt och ovanligt korkat påstående av dig. Det är de som tillför något till samhället (kemiska ämnen, strålning, bilar,.. etc.) som har den självklara bevisbördan på sig att visa att deras produkter inte orsakar skador. Du är dum på riktigt kan jag konstatera.
Citera
2024-08-25, 20:08
Medlem
Citat:
Finns det redan en verksam medicin så är det oetiskt att ge en grupp verkningslös placebo och därmed utsätta dem för fara.

Vill du ändra detta får du allt göra annat än hänga på Flashback.
Nuvarande konsensus gäller tills någon lägger fram massiva bevis för att det är fel, verkar dock inte som ni är intresserade av detta.

Varför undviker du frågan ?
Vi testar igen
Majoriteten av vaccin testas emot aluminiumvattenplacebo ÄVEN fast det finns ett " fungerande " vaccin innan

Det betyder att nästan alla studier är oetiska enligt dig? Korrekt ?

Nu om man endå testar vaccin emot aluminiumvatten som är oetiskt enligt dig ett placebo alternativ som aldrig blivit testat för säkerhet emot människan

Varför inte används saltlösning som nu är helt ofarligt för människan

Försök att svara på detta nu istället för att försöka prata runt ämnet.

Båda utsätt för fara enligt dig i form av placebo. En form är säker en form har bevisats vara giftig för människa.
Men placebon som är giftigt är mer etisk enligt dig ?
Citera
2024-08-25, 20:24
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoix
Det krävs 90 IQ för att förstå "conditional hypotheticals". Det är bra att vi fick veta var du hamnade på normalfördelningen.

Men besvara nu mitt hypotetiska scenario. Vi antar att kopplingen mellan vaccin och autism är genuin, vad har då staten och läkemedelsföretagen för incitament med att upplysa och informera människor om detta?

De kommer båda förlora enormt på detta, då människor inte längre kommer ha något tillit för dessa institutioner, efter decennier och decennier av lögner och hjärntvätt.

Tråden diskuterar fortfarande inte hypotetiska scenarier så du kan sluta tramsa och komma med personangrepp.

Nuvarande konsensus säger att vaccin inte orsakar de nämnda sjukdomarna, anser man detta är fel så lägger man fram massiva hållbara bevis för att det är felaktigt.
Uppenbarligen är det inte detta ni är ute efter och då gäller konsensus tills motsatsen bevisats.
Citera
2024-08-25, 20:35
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Gör dig inte till, du drar runt med alla härskartekniker själv men är inte medveten om det, trots att jag påpekat det. Ett exempel kan vi tydligt se ovan. Är du blind?

Vad pratar du om, är du schizofren också? Jag är inte "ni" utan jag är bara jag.

Försök inte, forskning kostar stora pengar, och varför skall vi som är skeptisk till vaccin betala för skadeverkningarna som dina rika vänner orsakar oskyldiga människor?

Se ovan.

Löjligt och ovanligt korkat påstående av dig. Det är de som tillför något till samhället (kemiska ämnen, strålning, bilar,.. etc.) som har den självklara bevisbördan på sig att visa att deras produkter inte orsakar skador. Du är dum på riktigt kan jag konstatera.

Vill man bevisa något så lägger man väl lite energi och pengar på det, vill man bara sitta och skrika som ni gör så gör man det inte.

Så varför ska inte ni nu igen betala för att få en forskning som ni vill ha gjord? Finns redan sådan forskning och anser ni inte detta räcker så får ni ju betala för detta själv för att ändra konsensus.
Den bollen ligger hos er och ingen annan.

Konsensus är idag att vaccin inte orsakar nämnda sjukdomar och ingen verkar sugen på att vilja ändra på detta. Enda n är sugna på är att sprida desinformation och lögner och dessa ändrar definitivt inte konsensus.
Citera
2024-08-25, 20:44
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Varför undviker du frågan ?
Vi testar igen
Majoriteten av vaccin testas emot aluminiumvattenplacebo ÄVEN fast det finns ett " fungerande " vaccin innan

Det betyder att nästan alla studier är oetiska enligt dig? Korrekt ?

Nu om man endå testar vaccin emot aluminiumvatten som är oetiskt enligt dig ett placebo alternativ som aldrig blivit testat för säkerhet emot människan

Varför inte används saltlösning som nu är helt ofarligt för människan

Försök att svara på detta nu istället för att försöka prata runt ämnet.

Båda utsätt för fara enligt dig i form av placebo. En form är säker en form har bevisats vara giftig för människa.
Men placebon som är giftigt är mer etisk enligt dig ?

Inom medicinsk etik är det viktigt att minimera risker för deltagare i kliniska studier, särskilt om det redan finns ett verksamt vaccin. I sådana fall är det etiskt försvarbart att använda det etablerade vaccinet som jämförelse istället för en placebo som kan innebära onödiga risker för deltagarna. Detta tillvägagångssätt, kallat "active-controlled trials," säkerställer att nya vacciner jämförs mot säkra och effektiva alternativ, vilket skyddar deltagarnas hälsa och säkerhet.

Konsensus idag är att vaccin inte orsakar nämnda sjukdomar, vill man ändra på detta lägger man fram bevis för det man påstår och konsensus ändras.
Vill man sprida desinformation och lögner så gör man inte detta.

Det finns redan rapporter som stödjer konsensus, varför anser du att dessa är falska?
Varför vill du i så fall att ett företag ska lägga pengar på en rapport du ändå återigen kommer säga inte duger?
Citera
2024-08-25, 20:49
Medlem
Citat:
Inom medicinsk etik är det viktigt att minimera risker för deltagare i kliniska studier, särskilt om det redan finns ett verksamt vaccin. I sådana fall är det etiskt försvarbart att använda det etablerade vaccinet som jämförelse istället för en placebo som kan innebära onödiga risker för deltagarna. Detta tillvägagångssätt, kallat "active-controlled trials," säkerställer att nya vacciner jämförs mot säkra och effektiva alternativ, vilket skyddar deltagarnas hälsa och säkerhet.

Konsensus idag är att vaccin inte orsakar nämnda sjukdomar, vill man ändra på detta lägger man fram bevis för det man påstår och konsensus ändras.
Vill man sprida desinformation och lögner så gör man inte detta.

Det finns redan rapporter som stödjer konsensus, varför anser du att dessa är falska?
Varför vill du i så fall att ett företag ska lägga pengar på en rapport du ändå återigen kommer säga inte duger?
Du undviker fortfarande frågan
Är du en bot eller är du bara efterbliven ?

Du påstår att det or ortiskt att testa vaccin emot true placebo för det finns fubgerande vaccin
Problemet med det är att vaccin nästan alltid testad emot aluminium salt placebo och INTE andra vaccin

Åter igen förklara hur det är mer etisk att använda aluminium salt placebo emot vaccin för att testa vaccine säkerhet
Än att använda saltvatten lösning i( true placebo ) emot vaccin för att testa vaccines säkerhet
Aluminiumsalt placebo kommer inte "skydda" personen i den kliniska studien på något sätt som du så gärna försöker förmedla

Sen i slutet svarar du mig som igentligen ska vara till en annan, svårt att hålla koll på alla lögner ?

Även om nu ett vaccin testat emot ett annat vaccin som placebo så har placebo vaccinen ALDRIG testat att vara säker från första början.
Senast redigerad av Superburkeen 2024-08-25 kl. 20:54.
Citera
2024-08-25, 20:54
Medlem
Citat:
Tråden diskuterar fortfarande inte hypotetiska scenarier så du kan sluta tramsa och komma med personangrepp.

Nuvarande konsensus säger att vaccin inte orsakar de nämnda sjukdomarna, anser man detta är fel så lägger man fram massiva hållbara bevis för att det är felaktigt.
Uppenbarligen är det inte detta ni är ute efter och då gäller konsensus tills motsatsen bevisats.

Citera
2024-08-25, 20:56
Medlem
zombie-nations avatar
Man kan ju inte testa med äkta placebo. Varför vill du ens göra det?

Tyvärr har vi för få antivaxxers i Sverige, annars hade vi kunnat testa deras barn gentemot vaccinerade barn.

Annars har man ju gjort extremt mycket forskning på vaccin och autism. Ska man bara underkänna de?
Citera
2024-08-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Man kan ju inte testa med äkta placebo. Varför vill du ens göra det?

Tyvärr har vi för få antivaxxers i Sverige, annars hade vi kunnat testa deras barn gentemot vaccinerade barn.

Annars har man ju gjort extremt mycket forskning på vaccin och autism. Ska man bara underkänna de?

Är detta en serös fråga eller trollar du bara ?

Förklara varför man inte skulle testa emot true placebo ?!

"Extremt mycket forskning på att vaccin inte orsakar autism " fram med dom extremt långa och väl dokumenterade studierna tack

Mina barn är inte vaccinerade
Senast redigerad av Superburkeen 2024-08-25 kl. 21:05.
Citera
2024-08-25, 21:03
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du undviker fortfarande frågan
Är du en bot eller är du bara efterbliven ?

Du påstår att det or ortiskt att testa vaccin emot true placebo för det finns fubgerande vaccin
Problemet med det är att vaccin nästan alltid testad emot aluminium salt placebo och INTE andra vaccin

Åter igen förklara hur det är mer etisk att använda aluminium salt placebo emot vaccin för att testa vaccine säkerhet
Än att använda saltvatten lösning i( true placebo ) emot vaccin för att testa vaccines säkerhet
Aluminiumsalt placebo kommer inte "skydda" personen i den kliniska studien på något sätt som du så gärna försöker förmedla

Sen i slutet svarar du mig som igentligen ska vara till en annan, svårt att hålla koll på alla lögner ?

Även om nu ett vaccin testat emot ett annat vaccin som placebo så har placebo vaccinen ALDRIG testat att vara säker från första början.

Så börjar ni med era personangrepp igen, tröttnar ni inte på det tramset?

Tråden handlar om vilka sjukdomar ni påstår vaccin orsakar.
Vi har inte sett en enda ansats från er att bevisa detta påstående, mest massa gnäll och personangrepp.

Vill du så innerligt ändra konsensus så finns det bara ett sätt, ordna till ett antal studier som ger massiva bevis för ert påstående. Följer de vetenskaplig process och de är hållbara så kommer konsensus ändras.
Ser dock lite försök till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in