2024-10-05, 08:23
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyckertca150st
Tror det också är fel. Vad är i så fall tidsramen i så fall? Jag menar en person kan ha månader utan hanky panky, men även perioder med hög aktivitet. Tror jag hört 6 månader, men då innebär det nog att ganska många är "incels" som inte förstår det själva. Det finns tom. folk i äktenskap i så fall.
Jag är av den uppfattning att en incel inte fått ligga alls, i hela sitt liv, mer än med prostituerade.
Citera
2024-10-05, 08:35
Medlem
Incels har alltid funnits. Förr i tiden kallades de för "gammpöjkar"...
Citera
2024-10-05, 13:48
Medlem
nofjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nä. En ungkarl är någon som inte är i ett förhållande. En incel är någon som inte får ligga. Avsevärd skillnad.
Äh vad då får Det är bara ett löjligt skapat uttryck. Vad kallas isf brudarna och tanterna som inte får ligga??? Går okej att hela tiden sätta etiketter påverka killar och män.

Uppenbarligen en avsevärd skillnad
Citera
2024-10-07, 02:35
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nofjun
Äh vad då får

Är det svårt att förstå? Okej: inte lyckas. Inte hittar någon som vill ligga med dem utan att de behöver betala för det.

Citat:
Det är bara ett löjligt skapat uttryck.

Har du någon bättre term för snubbarna jag försöker definiera ovan, så är jag villig att ta till mig den.

Citat:
Vad kallas isf brudarna och tanterna som inte får ligga???

Den första som använde termen incel om sig själv var en kvinna. Och den funkar förstås lika bra på brudar.
Citera
2024-10-07, 09:42
Bannlyst
Citat:

Har du någon bättre term för snubbarna jag försöker definiera ovan, så är jag villig att ta till mig den.

Oskulder men det vill dom inte säga ungkarlar?
Senast redigerad av ftpftwfy 2024-10-07 kl. 09:50.
Citera
2024-10-07, 16:10
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftpftwfy
Oskulder men det vill dom inte säga ungkarlar?

De behöver inte nödvändigtvis vara oskulder. De kan ha haft en enstaka halvlyckad natt med något kroghemsläp för tio-femton år sedan, men inte ha fått till det sedan dess.

Och en ungkarl är som sagt någon som inte befinner sig i ett förhållande. En ungkarl kan engångsligga med tre nya Tinderragg varenda vecka utan att bli mindre ungkarl för det.
Citera
2024-10-07, 16:26
Bannlyst
Citat:
De behöver inte nödvändigtvis vara oskulder. De kan ha haft en enstaka halvlyckad natt med något kroghemsläp för tio-femton år sedan, men inte ha fått till det sedan dess.

Och en ungkarl är som sagt någon som inte befinner sig i ett förhållande. En ungkarl kan engångsligga med tre nya Tinderragg varenda vecka utan att bli mindre ungkarl för det.
Vad är det du inte fattar ungkarl har det hetat jämnt.

Incel är bara ett negativt ord som ingen fattar

Behöver ni nytt ord bara för ni är porrskadade och ligger med 50 pers varje vecka?
Citera
2024-10-07, 16:35
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Vad är det du inte fattar ungkarl har det hetat jämnt.

Incel är bara ett negativt ord som ingen fattar

Det verkar mest vara du som inte fattar. Och eftersom du inte tycks begripa skillnaden, så går vi till ordböckerna:

Svenska Akademiens Ordlista definierar ungkarl som "ogift man".

Svensk Ordbok definierar ungkarl som "man som inte lever i äktenskap och vanligen inte heller i samboförhållande; ofta med tanke på mer eller mindre bohemiskt levnadssätt"

Svenska Akademiens Ordbok definierar ungkarl som 1. (ogift) ung man el. yngling; man i vuxen ålder som är ogift; äv. (numera mer el. mindre nedsättande) om ogift man med oordentliga el. torftiga el. utsvävande o.d. vanor.

Kort sagt: en ungkarl kan ligga runt hur mycket som helst. En incel kan det inte. Att du uppfattar ordet som negativt (och känner dig träffad av det, förmodar jag) betyder inte att det inte fyller en funktion som inget annat befintligt ord jag känner till lyckas fylla.
Citera
2024-10-07, 16:40
Bannlyst
Citat:
Det verkar mest vara du som inte fattar. Och eftersom du inte tycks begripa skillnaden, så går vi till ordböckerna:

Svenska Akademiens Ordlista definierar ungkarl som "ogift man".

Svensk Ordbok definierar ungkarl som "man som inte lever i äktenskap och vanligen inte heller i samboförhållande; ofta med tanke på mer eller mindre bohemiskt levnadssätt"

Svenska Akademiens Ordbok definierar ungkarl som 1. (ogift) ung man el. yngling; man i vuxen ålder som är ogift; äv. (numera mer el. mindre nedsättande) om ogift man med oordentliga el. torftiga el. utsvävande o.d. vanor.

Kort sagt: en ungkarl kan ligga runt hur mycket som helst. En incel kan det inte. Att du uppfattar ordet som negativt (och känner dig träffad av det, förmodar jag) betyder inte att det inte fyller en funktion som inget annat befintligt ord jag känner till lyckas fylla.
Nej jag inte träffad av det jag tycker det är fel ord

inte heller i samboförhållande
Citera
2024-10-07, 17:05
Bannlyst
ungkarl kan ligga runt hur mycket som helst

B ahahahah hur vet du det blir han inte en rävskabb eller slampa
Citera
2024-10-07, 17:09
Bannlyst
Ungkarl är en man som inte ingått äktenskap i kombination med bohemiskt leverne och ibland något nedsättande.[1] Det ingår även i sammansättningar som ungkarlshotell (institution för bostadslösa män) och ungkarlslya (en ungkarls bostad). Ungersven eller ungsven är en ungkarl som inte haft sexuellt umgänge.[2]

Den kvinnliga motsvarigheten är ungmö (mö)[3], men även ordet ungkarlsflicka har använts, förmodligen för att ordledet "mö" har känts föråldrat. Mö används även om en kvinna som inte har haft sexuellt umgänge.[3]

Ungsven
Citera
2024-10-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ungkarl är en man som inte ingått äktenskap i kombination med bohemiskt leverne och ibland något nedsättande.[1] Det ingår även i sammansättningar som ungkarlshotell (institution för bostadslösa män) och ungkarlslya (en ungkarls bostad). Ungersven eller ungsven är en ungkarl som inte haft sexuellt umgänge.[2]

Den kvinnliga motsvarigheten är ungmö (mö)[3], men även ordet ungkarlsflicka har använts, förmodligen för att ordledet "mö" har känts föråldrat. Mö används även om en kvinna som inte har haft sexuellt umgänge.[3]

Ungsven

Menar du att Ungsven skulle vara ett bättre ord än incel?

Dessutom kan man leva i celibat frivilligt eller ofrivilligt även om man inte är en oskuld.
Skulle säga att för att vara ett nyord är incel ovanligt lyckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in