2024-10-03, 11:04
Medlem
Muppetys avatar
Jag var rädd att bli en s.k. "incel", fast då fanns inte det begreppet. Visserligen hade jag fått ligga när jag var 19 år, men sist i kompisgänget. Sen var det några år då jag drog mig tillbaka mer o mer. Blev aggressiv för småsaker. Gick nästan aldrig ut, o gjorde jag det så var det bara för att ha en anledning till att dricka alkohol. Dessutom fick jag en autismdiagnos.

Träffade några via dejtingsidor, men jag beter ju mig så jävla muppigt, som när hon ska sova hos mig, så säger jag att hon får ta min säng, men själv går jag o lägger mig på soffan... Två gånger lyckades jag med det, den första ville inte ses mer sen.

Men senare, i 25 års-åldern började jag umgås med en kvinnlig kollega o även hennes vänner. Då släppte min blyghet o vi betedde oss barnsligt o man kunde skoja bort allt mupperi. Sen hade vi sex också, mest på skoj. Samt blev jag ihop med en av dem. Sen dess har jag inte haft problem med att få tjejer. T.ex. 10 år senare, även då umgicks jag mest med särskilt tre tjejer. Ännu en gång blev jag ihop med en av dem.

Men sen blev jag asexuell o är det fortfarande. Det var i samband med att min depression släppte helt, som jag blev det. Är inne på tredje eller fjärde året på (FB) NoFap 2024 - Ingen onani eller porr under hela året Känner ingen lust längre o vill helst vara för mig själv igen, men det är viktigt att ha vänner av båda könen, som man kan umgås med lite då o då. Isolerar man sig helt mår man inte bra.

Som redan skrivits så kan man lätt bli en incel om man bara sitter hemma. Jag har också sett på bl.a; https://incels.is/ Dom är helsjuka! Sitter o hatar, nån har typ 100 000 inlägg bara fyllda med kvinnohat. Samt anser de att de att kvinnor är skyldiga att ha sex med dom, o när dom inte får det börjat de hylla massmördare o sånt. Säpo, FBI o motsvarande i andra länder har börjat ha koll på dom, då det till sist kokar över o de begår massmord.

Jag tror inte att det har något med feminismen att göra, att de blir incels, det är främst deras eget ansvar att inte sitta hemma o spela datorspel o skinnflöjt. Men nej, deras lösning är ju att plastikoperera sina käkben, eller använda syntetiska feromoner...

EDIT: Läs Stefan Krakowskis bok om incels; https://www.adlibris.com/se/bok/incel-om-ofrivilligt-celibat-och-en-mansroll-i-kris-9789180062459

Senast redigerad av Muppety 2024-10-03 kl. 11:14.
Citera
2024-10-03, 13:29
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nofjun
Inget speciellt med det. Bara ett dumt påhittat ord som inte säger något överhuvudtaget. Ungkarl är det bara helt enkelt.

Nä. En ungkarl är någon som inte är i ett förhållande. En incel är någon som inte får ligga. Avsevärd skillnad.
Citera
2024-10-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nä. En ungkarl är någon som inte är i ett förhållande. En incel är någon som inte får ligga. Avsevärd skillnad.

Tror det också är fel. Vad är i så fall tidsramen i så fall? Jag menar en person kan ha månader utan hanky panky, men även perioder med hög aktivitet. Tror jag hört 6 månader, men då innebär det nog att ganska många är "incels" som inte förstår det själva. Det finns tom. folk i äktenskap i så fall.
Tror incel började som något en grupp människor började kalla sig själva, men övergick till ett skällsord använt av feminister som de slänger på alla som inte är feminister eller som de ser som någon form av mansrättsaktivister.
Dvs. normala killar som inte är tokiga feminister, men har ett normalt samliv.
Rimligtvis är många feminister incels. Kolla hur vissa av dem ser ut. Bara googla femininst så får du fram hysteriska människor med massa olika hårfärger som ser ut som jag vet inte vad.
Senast redigerad av Dyckertca150st 2024-10-03 kl. 13:49.
Citera
2024-10-03, 16:51
Bannlyst
Citat:
Vadå en ungkarlar har funkat i 100år en ungkarl kanske inte heller får ligga?

Eh 13 åringar som inte får ligga något fel där
sexet kommer runt 18-20.

Att kalla sig Incell gör bara det värre livet går vidare efter bomber och granater dom kan skjuta så mycket dom vill.

Till slut hamnar dom IENCELL som inte mycket efter deras pojkrum.
Senast redigerad av ftpftwfy 2024-10-03 kl. 17:21.
Citera
2024-10-03, 19:54
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftpftwfy
Vadå en ungkarlar har funkat i 100år en ungkarl kanske inte heller får ligga?

Nä, alla får såklart inte det. Men en ungkarl kan ragga upp en ny brud på krogen varje kväll, ligga med henne en gång, dumpa henne och fortfarande vara ungkarl. Det är liksom det som är skillnaden.
Citera
2024-10-03, 20:09
Bannlyst
Citat:
Nä, alla får såklart inte det. Men en ungkarl kan ragga upp en ny brud på krogen varje kväll, ligga med henne en gång, dumpa henne och fortfarande vara ungkarl. Det är liksom det som är skillnaden.
Då har ni fått det fel ungkarl är en ung man utan någon partner. Nej då har han en partner om han träffar en tjej på krogen sen dumpar henne då är han en ensam ungkarl igen. Och en äcklig sådan som byter partner.

Hahahah vem gör dessa regler då?
Har ni funderat på det länge eller skrivit i hop er på något forum hiihihihi? Bortkastad tid med ert spelade borde kanske träna mer?

Single young adult. Se ni bara förvirrar på en enkel sak
Senast redigerad av ftpftwfy 2024-10-03 kl. 20:30.
Citera
2024-10-03, 21:15
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Då har ni fått det fel ungkarl är en ung man utan någon partner. Nej då har han en partner om han träffar en tjej på krogen sen dumpar henne då är han en ensam ungkarl igen. Och en äcklig sådan som byter partner.

Menar du att ett ONS som man aldrig har för avsikt att träffa igen är en "partner"?

Citat:
Hahahah vem gör dessa regler då?

Någon som har bättre koll på de sociala spelreglerna än du, uppenbarligen.
Citera
2024-10-03, 21:50
Medlem
Fulhet? Dålig andedräkt? Stank? Som ger upphov till en obefintlig självkänsla?
Citera
2024-10-04, 08:11
Medlem
Det är en kombination av alla de orsaker du nämner. Många män lever inte upp till de krav kvinnor ställer och blir då Incels.

Sedan försämras Incels mentala hälsa snabbare än de män i relation ,så det går snabbare utför med Incels. Inget samhälle borde vara intresserat av att skapa mycket Incels. Allt detta finns i statistiker så det är inget som är påhitt.
Citera
2024-10-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag var rädd att bli en s.k. "incel", fast då fanns inte det begreppet. Visserligen hade jag fått ligga när jag var 19 år, men sist i kompisgänget. Sen var det några år då jag drog mig tillbaka mer o mer. Blev aggressiv för småsaker. Gick nästan aldrig ut, o gjorde jag det så var det bara för att ha en anledning till att dricka alkohol. Dessutom fick jag en autismdiagnos.

Träffade några via dejtingsidor, men jag beter ju mig så jävla muppigt, som när hon ska sova hos mig, så säger jag att hon får ta min säng, men själv går jag o lägger mig på soffan... Två gånger lyckades jag med det, den första ville inte ses mer sen.

Men senare, i 25 års-åldern började jag umgås med en kvinnlig kollega o även hennes vänner. Då släppte min blyghet o vi betedde oss barnsligt o man kunde skoja bort allt mupperi. Sen hade vi sex också, mest på skoj. Samt blev jag ihop med en av dem. Sen dess har jag inte haft problem med att få tjejer. T.ex. 10 år senare, även då umgicks jag mest med särskilt tre tjejer. Ännu en gång blev jag ihop med en av dem.

Men sen blev jag asexuell o är det fortfarande. Det var i samband med att min depression släppte helt, som jag blev det. Är inne på tredje eller fjärde året på (FB) NoFap 2024 - Ingen onani eller porr under hela året Känner ingen lust längre o vill helst vara för mig själv igen, men det är viktigt att ha vänner av båda könen, som man kan umgås med lite då o då. Isolerar man sig helt mår man inte bra.

Som redan skrivits så kan man lätt bli en incel om man bara sitter hemma. Jag har också sett på bl.a; https://incels.is/ Dom är helsjuka! Sitter o hatar, nån har typ 100 000 inlägg bara fyllda med kvinnohat. Samt anser de att de att kvinnor är skyldiga att ha sex med dom, o när dom inte får det börjat de hylla massmördare o sånt. Säpo, FBI o motsvarande i andra länder har börjat ha koll på dom, då det till sist kokar över o de begår massmord.

Jag tror inte att det har något med feminismen att göra, att de blir incels, det är främst deras eget ansvar att inte sitta hemma o spela datorspel o skinnflöjt. Men nej, deras lösning är ju att plastikoperera sina käkben, eller använda syntetiska feromoner...

EDIT: Läs Stefan Krakowskis bok om incels; https://www.adlibris.com/se/bok/incel-om-ofrivilligt-celibat-och-en-mansroll-i-kris-9789180062459

Du lägger inget ansvar på samhället. Faktum är att samhället gör många saker som skapar Incels ,man kan inte lägga hela ansvaret på individen.

När samhället skapar Incels får vi mer brottslighet och mer gangsterkultur.

Sluta skapa så mycket Incels så slipper ni en massa brott mot äldre t.ex.
Citera
2024-10-04, 11:05
Medlem
Zebran99s avatar
Jag har tre argument till att man föds som en incel:
1. Ditt liv är till största delen förutbestämt sedan dagen du föddes, du är begränsad i livet beroende på hur mycket tur eller otur du hade i det genetiska lotteriet, och du kan aldrig överträffa din genetik. Vissa har väldigt tur och blir modeller och skulle inte kunna misslyckas med livet om de så försökte, sedan har vi sådana som som drog nitlotten.
2. Utseende är nästan ett MÅSTE för att lyckas i livet och bli omtyckt av andra människor, inte bara inom dating, utan även vad gäller platonisk vänskap, och med utseende menar jag inte klädstil, frisyr osv, jag menar benstruktur i ansiktet, harmoni, skönhet, proportioner och ideala ratios.
3. Skönhet är INTE subjektivt, det är objektivt och mätbart i hjärnan.
Citera
2024-10-04, 12:58
Medlem
Jag har alltid kopplat termen incel med en person som alltid beskyller sin otur med kvinnor på grunder som ligger utanför personens kontroll när det kanske inte stämmer överens med verkligheten och där det verkliga problemet kanske ligger i personens egen attityd. Kanske personen gällande frågan är alldeles för blyg, oförskämd, för negativ osv men när han inte lyckas få till något så beror det alltid på att "Jag är för kort" "jag är för ful" "jag har en diagnos" när det kanske inte alls är relevant.

En person som då faktiskt blir nobbad på grund av ytliga anledningar och är bitter över det är då ingen incel eftersom att han har rätt.

Vet inte om detta är den officiella definitionen men är ungefär så jag har tolkat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in