2024-10-06, 21:24
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja,en ditt dumma spån, anmälningar om våldtäkt och anmälda våldtäkter är samma sak.

Nej lilla gumman, det är faktiskt inte det.
Citera
2024-10-06, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej lilla gumman, det är faktiskt inte det.
Jo lilltösen det är faktiskt det.

Om det har kommit tio anmälningar om våldtäkter så har tio våldtäkter anmälts.

Eller hur räknar du?
Citera
2024-10-06, 21:40
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Eller menar du att i 90% av fallen där en konstaterad våldtäkt har begåtts så frias den konstaterade våldtäktsmannen?
Varför inbillar du dig det? Har du ofta problem med vanföretällningar? Har du varit i kontakt med psykvården för vanföreställningar?
Citat:
Ja,en ditt dumma spån, anmälningar om våldtäkt och anmälda våldtäkter är samma sak.
Nej! Som jag har förklarat för dig flera gånger så innefattar "anmälningar om våldtäkt" även de anmälningar där ingen våldtäkt begåtts, medan "anmälda våldtäkter" bara innefattar de anmälningar där en våldtäkt faktiskt begåtts.
Den förra kategorin är omkring dubbelt så stor som den senare.

Om du, "ditt dumma spån", tittar i tabellen på sidan 56 i den studie du själv länkande, så hittar du fyra (primärt) kategorier där anmälan om (!) våldtäkt gjorts, men ingen våldtäkts begåtts (i de felsta fall). Dessa kategorier är:

Formellt felaktig anmälning 7% – oftast har ett försök till våldtäkt felaktigt anmälts/nedtecknats som våldtäkt, men alltså ingen våldtäkt begåtts.
Har sannolikt inte hänt 11% – en kvinna som inte minns något eller är psykiskt sjuk anmäler, eller så anmäler en bekant till "offret" som inte vet alls vad som hänt.
Inte våldtäkt i juridisk mening 6% – även om man litar helt på kvinnans beskrivning, har ingen våldtäkt i juridisk mening begåtts – rekvisiten är inte uppfyllda helt enkelt.
Utredningen väcker tvivel 20% – det kan röra sig om att motbevisningen (mot den påstådda våldtäkten) är stark, att rekvisiten (kanske) inte är uppfyllda eller det är oklart huruvida något alls hänt.

Summa summarum får vi i bara de här 4 kategorierna och enligt BRÅ att vid 44% av alla anmälningar om (!) våldtäkt som görs ingen våldtäkt alls begåtts.

Således återigen (!!!): Omkring hela 10% av alla anmälda våldtäkter leder till fällande dom – enligt BRÅ – inte 5% som du och andra lättlurade feminister sprider ut i sin desinformation.
Citat:
NEJ!!!!!
Om det har kommit tio anmälningar om våldtäkter så har cirka fem våldtäkter anmälts. Fem av anmälningarna rör inte förövad våldtäkt.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2024-10-06 kl. 21:45.
Citera
2024-10-06, 21:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Jo lilltösen det är faktiskt det.

Eller hur räknar du?

Du kan inte anmäla en våldtäkt som inte begåtts. Du kan dock göra en anmälan om våldtäkt när du vill oavsett vad som skett.

Tänk så här, det kanske hjälper dig:

Jag går och tänder eld på ett hus där en person dör. Någon gör en anmälan om mordbrand och jag blir dömd för den mordbranden. Under samma år går 99 andra personer och gör anmälningar om mordbrand, fast inga bränder har startat. Då har du 100 anmälningar om mordbrand och en fällande dom.

Självklart är det då fel att påstå att bara 1% av alla anmälda mordbränder leder till fällande dom!
Citera
2024-10-06, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Varför inbillar du dig det? Har du ofta problem med vanföretällningar? Har du varit i kontakt med psykvården för vanföreställningar? Nej! Som jag har förklarat för dig flera gånger så innefattar "anmälningar om våldtäkt" även de anmälningar där ingen våldtäkt begåtts, medan "anmälda våldtäkter" bara innefattar de anmälningar där en våldtäkt faktiskt begåtts.
Den förra kategorin är omkring dubbelt så stor som den senare.

Om du, "ditt dumma spån", tittar i tabellen på sidan 56 i den studie du själv länkande, så hittar du fyra (primärt) kategorier där anmälan om (!) våldtäkt gjorts, men ingen våldtäkts begåtts (i de felsta fall). Dessa kategorier är:

Formellt felaktig anmälning 7% – oftast har ett försök till våldtäkt felaktigt anmälts/nedtecknats som våldtäkt, men alltså ingen våldtäkt begåtts.
Har sannolikt inte hänt 11% – en kvinna som inte minns något eller är psykiskt sjuk anmäler, eller så anmäler en bekant till "offret" som inte vet alls vad som hänt.
Inte våldtäkt i juridisk mening 6% – även om man litar helt på kvinnans beskrivning, har ingen våldtäkt i juridisk mening begåtts – rekvisiten är inte uppfyllda helt enkelt.
Utredningen väcker tvivel 20% – det kan röra sig om att motbevisningen (mot den påstådda våldtäkten) är stark, att rekvisiten (kanske) inte är uppfyllda eller det är oklart huruvida något alls hänt.

Summa summarum får vi i bara de här 4 kategorierna och enligt BRÅ att vid 44% av alla anmälningar om (!) våldtäkt som görs ingen våldtäkt alls begåtts.

Således återigen (!!!): Omkring hela 10% av alla anmälda våldtäkter leder till fällande dom – enligt BRÅ – inte 5% som du och andra lättlurade feminister sprider ut i sin desinformation.
Så hur många våldtäkter begås enligt dig och hur vet du att de har begåtts? Gissar du?
Citera
2024-10-06, 21:48
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Du kan inte anmäla en våldtäkt som inte begåtts. Du kan dock göra en anmälan om våldtäkt när du vill oavsett vad som skett.

Jag går och tänder eld på ett hus där en person dör. Någon gör en anmälan om mordbrand och jag blir dömd för den mordbranden. Under samma år går 99 andra personer och gör anmälningar om mordbrand, fast inga bränder har startat. Då har du 100 anmälningar om mordbrand och en fällande dom.

Självklart är det då fel att påstå att bara 1% av alla anmälda mordbränder leder till fällande dom!
Jag tror faktiskt att "lilltösen" inte ens har kunskap om något så centralt som att polisen har skyldighet att ta emot en polisanmälan om någon vill göra en – helt oavsett verklighetsförankrning.
Citera
2024-10-06, 21:50
Avslutad
Citat:

Jo, det är helt korrekt i det fallet att 1 av alla anmälda mordbränder leder till fällande dom.
Och det vore då lika inkorrekt att påstå att det räcker med en mordbrandsanmälan för att man ska bli dömd.

Och om jag ställer samma fråga tilll dig:

Hur många av de anmälda våldtäkterna begåtts? Håller du med grisbrottaren om att 100% har begåtts fast bara 10% döms?
Senast redigerad av Ipsi 2024-10-06 kl. 21:55.
Citera
2024-10-06, 21:52
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Så hur många våldtäkter begås enligt dig och hur vet du att de har begåtts? Gissar du?
Varför inbillar du dig att jag skulle gissa? Har du ofta problem med inbillningar och vanföreställningar? Har du varit i kontakt med psykvården för vanföreställningar?

Kan du inte bara erkänna att du har fel och att du ger dig på att diskutera saker du inte har någon som helst insikt i!
Jag använde din källa för att visa på min poäng. Har du själv ens läst den? Det har jag. Flera gånger.
Citera
2024-10-06, 21:57
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:

Hur många av de anmälda våldtäkterna begåtts? Håller du med grisbrottaren om att 100% har begåtts fast bara 10% döms?
Nu övergår du från att diskutera sakfrågan till att ägna dig åt inkvisition med insinuant anklagande frågor för att försöka hitta något nytt att angripa, när du har visat att du inte ens begriper det allra mest grundläggande rörande våldtäkter och hur anmälningar kan se ut och hanteras.

Kan du inte bara erkänna din okunnighet och ödmjukt börja lyssna på oss som begriper något och faktiskt vet vad vi pratar om! Det är ju tydligt att du låtit dig lura av feministisk desinformation.
Citera
2024-10-06, 21:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Jag vet inte men i en fungerande rättsstat så är det fullkomligt rimligt att bara en liten andel av begångna våldtäkter leder till fällande dom eftersom det ofta gäller ord mot ord och då ska vi fria.

Tyvärr har sverige kastat rättssäkerheten åt sidan sedan några år tillbaka.
Citera
2024-10-06, 22:00
Avslutad
Citat:
Varför inbillar du dig att jag skulle gissa? Har du ofta problem med inbillningar och vanföreställningar? Har du varit i kontakt med psykvården för vanföreställningar?

Kan du inte bara erkänna att du har fel och att du ger dig på att diskutera saker du inte har någon som helst insikt i!
Jag använde din källa för att visa på min poäng. Har du själv ens läst den? Det har jag. Flera gånger.
DU påstår att 10% av alla anmälda våldtäkter leder till fällande dom.

BRÅ säger 5%. Jag har gett dig källan.

Var får du siffran 10% ifrån? Varför höftar du inte till med att 100% av alla döms när du ändå gissar?
Citera
2024-10-06, 22:03
Avslutad
Citat:
Nu övergår du från att diskutera sakfrågan till att ägna dig åt inkvisition med insinuant anklagande frågor för att försöka hitta något nytt att angripa, när du har visat att du inte ens begriper det allra mest grundläggande rörande våldtäkter och hur anmälningar kan se ut och hanteras.

Kan du inte bara erkänna din okunnighet och ödmjukt börja lyssna på oss som begriper något och faktiskt vet vad vi pratar om! Det är ju tydligt att du låtit dig lura av feministisk desinformation.
Varför drar du inte till med att 100% av alla döms när du ändå bara gissar?

Varför stannar du vid 10? Var får du ens den siffran ifrån?

Eller om jag vänder på det: hur många skyldiga frias och hur vet du att de är skyldiga trots att de har friats?
Senast redigerad av Ipsi 2024-10-06 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in