2024-10-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Det känns ju som att någon måste avlidit. Annars är det väl inget skäl att ha presskonferens?

Plus att dom tog ut gärningsmannen med papperspåsar över händerna. Så noga med bevisen är dom väl bara om det ett allvarligt brott?

Tro mig för mig är det ett allvarligt brott att bara bära ett vapen. Men så här mycket ståhej över en skjutning brukar det väl inte vara

När någon går in på en galleria med massa människor i och skjuter någon så måste man nog säkra bevis på att det är han som avlossat vapnet.
Citera
2024-10-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Hur skulle den lagstiftningen se ut, mer specifikt?

Religiösa "maskeringar - är de ok? Får barn klä ut sig på halloween med ansiktstäckande masker? Får man ha munskydd? Om svaret är nej - hur ska kirurger kunna operera utan det? Motorcykelhjälmar? Brudslöja på bröllop lär inte vara okej då, heller.

För att inte tala om skidåkare med balaklava - de ska skaka galler.

Det funkar ju i andra länder och där gör man bland annat undantag för kyla/kallt väder!!! Brudslöja är inte täckande!!! I Danmark gäller det all form av maskering oavsett med vad!!!
Citera
2024-10-06, 17:34
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kladda
Var?

SVT, bl.a.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/stor-polisinsats-pa-kungsmassan-i-kungsbacka-kopcentret-utrymt
Citera
2024-10-06, 17:36
Medlem
Offret född 01 enligt källa med insyn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Någon som var där och såg eller hörde det som hände, av Er alla som läser här?

Yea, satt och fikade, hörde kanske 3 skott? men ganska dova så tänkte inte mer på det. Sedan ser vi att alla börjar kuta och vi gör detsamma. Polisen kom väl efter typ 4minuter? så det var rätt snabba.
Citera
Medlem
Wearetoyss avatar
Koppling till de senaste tidens handgranater?

T vs Z falangen?

Jag tror personligen varken på rånförsök eller terror.

Tråkigt i vilket fall!
Citera
2024-10-06, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Sådan video finns redan publicerad i media.

Dåså, då slipper jag ladda upp.
Poängen är iaf att det är en blond person över 30år som blivit skjuten som syns på ena videon.
Den tänker jag inte ladda upp av respekt för offret.

Så det lutar väldigt mycket åt att en oskyldig blivit skjuten igen. Mitt på ljusa dagen.

Kungsbacka har blivit väldigt dyrt att köpa bostad i just för att det främst är svenskar där och för att det varit relativt tryggt innan.
Nu börjar nu priserna falla där.

Vart skall svensken ta vägen? Marbella?
Citera
2024-10-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruktkaos
Offret född 01 enligt källa med insyn.

Är det en känd kriminell eller random människa?
Citera
2024-10-06, 17:40
Medlem
just han skulle skjutas i somras…men då tog polisen två skyttar från Malmö strax innan.
Citera
Medlem
Det var "ett möte mellan människor" som en svensk myndighetsperson så diplomatiskt skulle ha uttryckt sig.

Synd bara att dessa möten alltid ska sluta med skjutna, förnedringsrånade och misshandlade etniska svenskar.

Men visst, egentligen är det bara rätt åt skattefåren. De boende i Kungsbacka får väl ha en manifestation mot rasism så inte regimen får för sig att de är invandringskritiska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Polisens presstalesperson på plats cirka 1745.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/oktober/6/06-oktober-17.00-morddrap-forsok-kungsbacka/

Kan man se detta någonstans förutom på plats då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Dåså, då slipper jag ladda upp.
Poängen är iaf att det är en blond person över 30år som blivit skjuten som syns på ena videon.
Den tänker jag inte ladda upp av respekt för offret.

Så det lutar väldigt mycket åt att en oskyldig blivit skjuten igen. Mitt på ljusa dagen.

Kungsbacka har blivit väldigt dyrt att köpa bostad i just för att det främst är svenskar där och för att det varit relativt tryggt innan.
Nu börjar nu priserna falla där.

Vart skall svensken ta vägen? Marbella?

En annan användare menar på att offret är född 01. Den användaren har fått insyn av en säker källa. Är du säker på att offret är äldre?

Är det en yngre person kan det vara så att det är en anställd som blivit skjuten på 3? Har den anställda i så fall lurat fel person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in