2024-10-06, 17:22
Medlem
Vem eller vilka sköts?
Citera
2024-10-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamol
Vart kan man se presskonferensen? Jag är glad att jag flyttade men min familj från Göteborg till Varberg.

Kl 1745 säkert Aftonbladet och Expressen

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/oktober/6/06-oktober-17.00-morddrap-forsok-kungsbacka/
Senast redigerad av itsawrap 2024-10-06 kl. 17:26.
Citera
2024-10-06, 17:23
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Som jag ser det så finns det främst två frågor:

1. Var det möjligen ett rån som spårade ur eller var det planerat att det skulle bli skottlossning.

2. Var det en riktad attack mot ett specifikt mål eller om det var en attack mot ett slumpmässigt offer.

Att vittnen säger att de hörde 5-7 skott i snabb följd tyder på att det var en avrättning och inte ett rån. Men vem vet, kanske tömde negern bara hela magasinet i pickadollen i snabb takt. Men jag lutar åt avrättning medelst automatvapen, ej pickadoll.

Vissa påstår tidigt i tråden att de sett en person klädd i svart och maskerad på väg till gallerian, på elsparkcykeln. De ska då ha fattat misstanke men inte gjort något, för det är inte ett brott att åka runt maskerad på elsparkcykel. Att han var maskerad när han var på väg till gallerian tyder på att det fanns ett motiv planerat. Kanske rån, men mer sannolikt avrättning?

En riktad attack i så fall.

Jag undrar även hur det INTE är en "rasfråga" när precis alla fattar med en gång att det är en babbian som varit ute och skjutit... Alltså för i helvete...
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-10-06 kl. 17:38.
Citera
2024-10-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Det känns ju som att någon måste avlidit. Annars är det väl inget skäl att ha presskonferens?

Plus att dom tog ut gärningsmannen med papperspåsar över händerna. Så noga med bevisen är dom väl bara om det ett allvarligt brott?

Tro mig för mig är det ett allvarligt brott att bara bära ett vapen. Men så här mycket ståhej över en skjutning brukar det väl inte vara

Tror detta kan ses som terrorbrott faktiskt.
Läst att han övermannades på väg ut, men om så inte är fallet var nog planen att skjuta fler.
Jag tror inte det var ett rån, utan ett terrorattentat som stoppades av civila och/eller väktare tills polisen kom dit.
Citera
2024-10-06, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Någon som var där och såg eller hörde det som hände, av Er alla som läser här?

Jag va där inne när de hände, såg inte de hända men hörde smällarna och såg alla springa. Stod där ute ett bra tag och tittade
Citera
2024-10-06, 17:26
Medlem
Vart kommer ryktena att det skulle vara ett rån som gått snett? Alltså rån inne på 3-butiken
Citera
2024-10-06, 17:27
Medlem
Polisens presstalesperson på plats cirka 1745.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2024/oktober/6/06-oktober-17.00-morddrap-forsok-kungsbacka/
Citera
2024-10-06, 17:27
Medlem
Är GM någon rappare som firar söndag?

Undrar vad gärningsmannen har varit med om för att han kände att han behövde panga på någon?
Citera
2024-10-06, 17:28
Avslutad
En vän till mig var på plats och har skickat både videos och info.

På videos syns tydligt hur en man 30-40 Blond och ser väldigt svensk ut, blir utburen till ambulansen. Svårt att se skadeläge.

Annan video syns hur dom tar ut en max 18årig mörkhyad kille till polisbil.

Av det som sagts på plats enligt honom och det han snappat upp så är det alltså en ung invandrarepojke som har skjutit en svensk man mellan 30-40 år gammal.

Ska ha skett vid tre-butiken inne i kungsmässan.

Tidig teori är att det uppstått tjafs av något slag, eventuellt att den unga killen gjorde något och blev tillsagd av den "äldre" mannen och sedan skjöt honom.

Mitt bland familjer och barn. Utanför satt en hel drös med shockade barn i tårar och äldre.
Spekulerades eventuellt att en av flickorna som satt ute i shock är barn till den skjutne.

Så han kan eventuellt ha varit med sitt lilla barn när han blev oskyldigt skjuten, om teorin stämmer men det återstår att se.

Nej, kommer inte ladda upp videos av respekt för den skjutna.
Eventuellt laddar jag upp video på när dom tar den misstänkte till polisbilen, om jag hittar någonstans att ladda upp.
Citera
2024-10-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av treestream
Vart kommer ryktena att det skulle vara ett rån som gått snett? Alltså rån inne på 3-butiken

Vittnen som skrivit i Facebook-grupper att de såg det hända i 3-butiken.
Citera
2024-10-06, 17:30
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
En vän till mig var på plats och har skickat både videos och info.

På videos syns tydligt hur en man 30-40 Blond och ser väldigt svensk ut, blir utburen till ambulansen. Svårt att se skadeläge.

Annan video syns hur dom tar ut en max 18årig mörkhyad kille till polisbil.

Av det som sagts på plats enligt honom och det han snappat upp så är det alltså en ung invandrarepojke som har skjutit en svensk man mellan 30-40 år gammal.

Ska ha skett vid tre-butiken inne i kungsmässan.

Tidig teori är att det uppstått tjafs av något slag, eventuellt att den unga killen gjorde något och blev tillsagd av den "äldre" mannen och sedan skjöt honom.

Mitt bland familjer och barn. Utanför satt en hel drös med shockade barn i tårar och äldre.
Spekulerades eventuellt att en av flickorna som satt ute i shock är barn till den skjutne.

Så han kan eventuellt ha varit med sitt lilla barn när han blev oskyldigt skjuten, om teorin stämmer men det återstår att se.

Nej, kommer inte ladda upp videos av respekt för den skjutna.
Eventuellt laddar jag upp video på när dom tar den misstänkte till polisbilen, om jag hittar någonstans att ladda upp.

Sådan video finns redan publicerad i media.
Citera
2024-10-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller

Wetransfer.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in