2024-10-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
jaha trodde inte man kunde köpa dessa utan endast hyra??

Är du seriös? Såklart man kan köpa en scooter. Förstår inte vad du menar skulle hindra någon från att göra det.
Citera
2024-10-06, 17:05
Avslutad
17.45 kommer polisens presstalesperson till platsen för att prata med media.
Citera
2024-10-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keres00
De va en helt svart elscooter och har inte sett att man kan hyra aånna. De va ingen voi eller bolt. De va nog en han köpt själv liksom.

Hade varit rejäl Darwin award om man matat in sitt eget kortnummer i något med GPS tracker innan man skjuter någon och sedan flyr iväg spårad av sin egen idioti.
Citera
2024-10-06, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Hade varit rejäl Darwin award om man matat in sitt eget kortnummer i något med GPS tracker innan man skjuter någon och sedan flyr iväg spårad av sin egen idioti.

Personen sköt inne på ett köpcentrum mitt på dagen. Tror kameror hade fångat honom snabbare än hans kortnummer så tror han sket helhjärtat i att man kan spåra scootern
Citera
2024-10-06, 17:08
Medlem
diseuses avatar
Polisens notis (06 oktober 17.00, Mord/dråp, försök, Kungsbacka):
Citat:
Med anledning av mordförsöket i Kungsmässan, Kungsbacka kommer vi ha en presstalesperson på plats ca kl 17:45.
Citera
2024-10-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keres00
Personen sköt inne på ett köpcentrum mitt på dagen. Tror kameror hade fångat honom snabbare än hans kortnummer så tror han sket helhjärtat i att man kan spåra scootern

Fast ganska stor skillnad på att man syns maskerad på kameror jämfört med att polisen kan hämta ut flyktvägen, placera dig på platsen etc med hjälp av hyrscooterbolaget va..? Man vill nästan erbjuda dig en Darwin award också.
Citera
2024-10-06, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Fast ganska stor skillnad på att man syns maskerad på kameror jämfört med att polisen kan hämta ut flyktvägen, placera dig på platsen etc med hjälp av hyrscooterbolaget va..? Man vill nästan erbjuda dig en Darwin award också.

Du verkar ju fatta trögt. De va ingen hyrscooter
Citera
2024-10-06, 17:16
Medlem
Död?
Citat:
Polis och ambulans är på plats och en stor insats pågår. Vittnen säger till Norra Halland att den misstänkte gärningsmannen var maskerad. Enligt polisen påbörjades livräddande åtgärder omdelebart när polisen kom till platsen vid 15-tiden.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skottlossning-inne-i-kopcentrum-i-kungsbacka
Citera
2024-10-06, 17:18
Medlem
Som jag ser det så finns det främst två frågor:

1. Var det möjligen ett rån som spårade ur eller var det planerat att det skulle bli skottlossning.

2. Var det en riktad attack mot ett specifikt mål eller om det var en attack mot ett slumpmässigt offer.
Citera
2024-10-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Polisens notis (06 oktober 17.00, Mord/dråp, försök, Kungsbacka):

Det känns ju som att någon måste avlidit. Annars är det väl inget skäl att ha presskonferens?

Plus att dom tog ut gärningsmannen med papperspåsar över händerna. Så noga med bevisen är dom väl bara om det ett allvarligt brott?

Tro mig för mig är det ett allvarligt brott att bara bära ett vapen. Men så här mycket ståhej över en skjutning brukar det väl inte vara
Senast redigerad av itsawrap 2024-10-06 kl. 17:22.
Citera
2024-10-06, 17:21
Medlem
Någon som var där och såg eller hörde det som hände, av Er alla som läser här?
Citera
2024-10-06, 17:21
Medlem
Hur fan visse GM att BO var i 3 butiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in