Citat:
Ursprungligen postat av
gotet
Jag har tagit del av en artikel från Svegot som har några år på nacken men den går djupare in i preppingen de här männen ägnar sig åt. Magnus Söderman skrev här om vikten av att bygga såkallade trygghetsrum eller "panic rooms" som det kallas på engelska. Det framgick att Dan Eriksson och Björn Björkqivst även var i full färd med att bygga sådana utrymmen i sina hus. Magnus Söderman skrev om låsanordningar och tjocka dörrar de var i full färd med att installera där i Älgarås.
Jag har kollat runt lite och kan konstatera att det kostar stora summor pengar att bygga dessa rum med all säkerhet och installationer som krävs. Det som INTE framgick i artikeln var hur osannolikt det är att man ens skulle behöva ett sådant rum i sitt hus. Och med deras privata säkerhetsstyrka ovanpå detta.
I dessa rum förvarade de stora vattentankar och jättelika mängder av näring. Säkerligen även diverse vapen. Rätta mig om jag har fel nu men visst ingick även Magnus Söderman själv plus Dan Erikssons och Björn Björkqivst i säkerhetsstyrkan när den bildades? Är säker att jag hörde ett radio svegot avsnitt när de hade börjat nattvandra i bygden och några gamla kåkfarare pratade om detta i inklippta ljudfiler. Kåkfararna påstod då att de ej fruktade DFS folket. Vet någon hur det där slutade? Är kåkfararna kvar där i Älgarås?
Finns det ens en källare i Svenskarnas Hus, som skulle kunna erbjuda någon form av skydd, om Älgarås skulle bli mål för bombning?
Det man behöver i preppingväg är inte alltför dyrt. Lite tält, campinggrejer, mat (jag har för ca ett halvår o gav ca 3 000-4 000 kr för all den maten, paket med nudlar o lite tomatsås).
Campinggrejer o det man vill ha med o kan behöva när man bor i tält, kostar inga förmögenheter, om det inte tvunget ska vara i superkvalitet. Skrev i en annan tråd att en bil är bra att ha vid prepping;
(FB) vid krig, preppa mat och vatten för en vecka? Det har jag, tillsammans med preppingutrustningen som jag inhandlat för kanske runt 10 000 kr för allt (dock ingen korvrullar-maskin), då kan jag lasta in det i bilen, dra iväg o ha det gott ute i vildmarken, istället för att försöka försvara en jävla klubblokal o riskera allt. De är väl inte så dumma att de stannar där o kämpar till varje blodsdroppe i Svenskarnas Hus? Vapen finns där med all säkerhet inte heller där, sånt ska väl förvaras i säkerhetsskåp hos ägaren, om de råkar vara lagliga ö.h.t. Vilka är "säkerhetsstyrkan" hos DfS? Inte räknar de väl med att varenda medlem skulle komma o försvara Svenskarnas Hus, vid exempelvis en rysk attack.