Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Jag uppskattar gotets insatser i tråden. De får mig att tänka på herrar Eriksson, Söderman och Björkqvist som svenska oligarker. Oligarker med ofattbara rikedomar och då har gotet inte ens nämnt korvrullaren i Älgarås (snacka om kapitalvara).
Det går ihop med projektets ambition om att köpa tillbaka Sverige. Tänk er att i stället för Vanguard/BlackRock (kapitalförvaltare) är det Dan Eriksson och Magnus Söderman som köper upp fastighetsbeståndet i Sverige och blir våra hyresvärdar efter "kollapsen" (som aldrig verkar komma).
Tack för dina varma ord kamrat. Korvrullaren har nämnts som en tillgång som nu ägs av Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jalle horn. Du har helt rätt! Det är bättre att nationalister roffar åt sig tillgångar, resurser och pengar än fiender till folket. Vi behöver mer ekonomiskt framgångsrika inom rörelsen. Jag är så trött på att se hur nationalister är panka och utblottade. Det lockar inte folk att gå med.
Nu skall vi titta närmare på Björn Björkqvists havererande ekonomi. Jag har arbetat med att lägga pusslet och har nu en rätt säker bild av situationen. Under Björn Björkqvists tid i DFS drog han in stora mängder pengar. Han ägde caféer, fastigheter och gym bland annat. Björn Björkqvist hade stora summor att röra sig med tack vare donationer och investeringar. Han köpte under de åren stora volymer av:
-Böcker
-Nationalistisk musik på cd och vinyl
-Preppingutrustning
-Enorma mängder konserverad och frystorkad mat
-Ädelmetaller som silver och guld
-Diverse vapen som kastyxor och machetes av högsta kvalitet
-Aktier och fonder
-Kryptovalutor
Björn Björkqvist skapade dyra vanor och lade mycket pengar på sin personliga verksamhet som jag listat här ovanför. Detta var Björn Björkqvists "guldålder" och han har nog aldrig tjänat så mycket pengar som under åren med DFS. Men sedan hände något! Något som fortfarande inte har fått sin fulla förklaring. Björn Björkqvist fick lämna DFS och blev ersatt av Jalle Horn som tog över hans tidigare ägandeskap av diverse verksamheter. Det stora problemet senare blev att Björn Björkqvist saknade ett skyddsnät. Hans tidigare engagemang i DFS gav honom inte behörighet till någon a-kassa och försörjningsstöd var inte att tänka på då han fortfarande ägde ett hus och bilar där i Älgarås. Detta ledde till att Björn Björkqvist fick börja leva av de resurser och tillgångar han hade sparat åt sig under tiden med DFS. Han sålde sina aktier, fonder, ädelmetaller, krypto och så vidare. Björn Björkqvist började även att äta upp maten från sina jättelika förråd av näring för att slippa gå till matbutiken. Detta fungerade under något år men med noll kronor i inkomst fortfarande fick Björn Björkqvist till och med börja sälja av sina privata samlingar av böcker och musik. Och där är vi idag. Jag har även uppgifter om att Björn Björkqvist nu har börjat dricka ur sina enorma volymer av alkohol han har hamstrat i huset i Älgarås. Han skall ha varit stupfull ensam i huset och raglat runt mellan rummen.
Detta förmodligen mellan de dagar han gästar diverse poddar.
Jag tror i dagsläget att Björn Björkqvists agenda med att envisas om att besöka svenskarnas hus egentligen bottnar i att han vill tillbaka in i värmen. Han vill återgå till det liv han hade med DFS som innebar stora inkomster och tonvis med tillgångar och resurser. Det är därför han har börjat bete sig så irrationellt och spriten lär nog inte förbättra hans välmående. Björn Björkqvist vill säkerligen ha bort Jalle Horn och ta sin rättmätiga plats bredvid Dan Eriksson och Magnus Söderman.