2024-10-03, 15:08
Medlem
Obehaglighetens avatar
Jonas skämmer ju ut släkten De Geer, t.ex. konstnären Carl Johan De Geer o hans verk "skända flaggan" o "KUKEN", det låter inte som han är överens med Jonas i politiken?

Louis De Geer ägnade sig dock åt slavhandel med afrikaner, vilket skulle ses som rasistiskt idag.

Jonas De Geer beskrivs som svensk friherre, journalist, författare och debattör på Wikipedia. Jag anser att han mer är en högerextremist, och tydligen en alkoholiserad sådan....

Släkten; De Geer
Citera
2024-10-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Jag har ingen information om att Jonas De Geers slott skulle ligga i Frankrike. whiskeytango84 påstår dessutom att Jonas De Geer inte ens bor i ett slott utan i en sunkig lägenhet. Den där NMR snubben som delade bilden och informationen till mig måste vara ute och cykla rejält.

Jonas De Geer skall idag dessutom vara pank men jag har några fler källor som jag skall undersöka. Nämligen Jonas De Geers inblandning i ockultismen, jag har hittat ett spår och återkommer när jag har mer information.

Jag uppskattar gotets insatser i tråden. De får mig att tänka på herrar Eriksson, Söderman och Björkqvist som svenska oligarker. Oligarker med ofattbara rikedomar och då har gotet inte ens nämnt korvrullaren i Älgarås (snacka om kapitalvara).

Det går ihop med projektets ambition om att köpa tillbaka Sverige. Tänk er att i stället för Vanguard/BlackRock (kapitalförvaltare) är det Dan Eriksson och Magnus Söderman som köper upp fastighetsbeståndet i Sverige och blir våra hyresvärdar efter "kollapsen" (som aldrig verkar komma).
Citera
2024-10-03, 16:57
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Om du läser tråden om Jonas De Geer här på flashback så finns jättemycket information om hans slott/kloster. Jag har även hittat information på andra nationalistiska forum om detta. Så det stämmer inte alltså? Så Jonas De Geer är idag pank precis som Björn Björkqvist? Hur kan det vara möjligt med tanke på att han är av adlig börd och kommer från en stenrik familj? Jonas De Geer borde rimligtvis vara väldigt förmögen.

Jonas familj är inte stenrik. Av faderns bouppteckning framgick det att det var minus i kassan när han dog.

Väldigt få svenska adliga släkter var eller är förmögna.

Om jag inte minns fel så var det en insamling för Jonas när han skulle flytta till Tyskland från Skottland. Han hade inte ens ekonomiska resurser att flytta.
Citera
2024-10-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obehagligheten
Jonas skämmer ju ut släkten De Geer, t.ex. konstnären Carl Johan De Geer o hans verk "skända flaggan" o "KUKEN", det låter inte som han är överens med Jonas i politiken?

Louis De Geer ägnade sig dock åt slavhandel med afrikaner, vilket skulle ses som rasistiskt idag.

Jonas De Geer beskrivs som svensk friherre, journalist, författare och debattör på Wikipedia. Jag anser att han mer är en högerextremist, och tydligen en alkoholiserad sådan....

Släkten; De Geer
Skämmer ut ?

Troligtvis den bästa nationella poddaren vi har och har haft i landet.

Väldigt intellektuell och både bra poddare som sagt, bra författare om vi kollar på textmaterial som han har publicerat samt bra livetalare eftersom att han höll kraftfulla men lugna tal med en gnutta humor när han har framträtt offentligt tex Salem 2001 eller om det var 2002.

Han står dessutom 100 % för det han tycker och tror på och har aldrig vikit ner sig en millimeter och är dessutom inte rädd för att ta debatten och kritisera andra nationella om han anser att de gör fel men tillhör inget läger idag utan förhåller sig hyfsat neutral undantaget hans syn på DFS men ställer gärna upp som gästföreläsare för andra organisationer eller poddare i andras poddar.

Avslutar med hans egna ord: "Jag vill ödmjukt ge näthatet ett ansiktet" som mer var ett skämt efter att han hade skaffat Twitter (X) efter att alltid ha dissat sk sociala medier.

Nationalister av den kalibern är få idag och det enda man kan hålla emot honom ät hans periodvisa problem med sponken.

Tom hans anhöriga tycker inte alltid ens att han är helt fel ute tex vad det gäller invandringsbiten osv däremot att det har varit jävligt jobbigt att han alltid har varit ett offentligt ansiktet för rörelsen då släkten är känd.

Inget unikt många anhöriga till rasmedvetna nationalister håller ofta med passivt och speciellt idag men tycker det är tufft när söner, döttrar osv blir just offentliga företrädare och arbetar öppet för förändring pga stigmatisering som hela familjen kan drabbas av.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-10-03 kl. 17:02.
Citera
2024-10-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag uppskattar gotets insatser i tråden. De får mig att tänka på herrar Eriksson, Söderman och Björkqvist som svenska oligarker. Oligarker med ofattbara rikedomar och då har gotet inte ens nämnt korvrullaren i Älgarås (snacka om kapitalvara).

Det går ihop med projektets ambition om att köpa tillbaka Sverige. Tänk er att i stället för Vanguard/BlackRock (kapitalförvaltare) är det Dan Eriksson och Magnus Söderman som köper upp fastighetsbeståndet i Sverige och blir våra hyresvärdar efter "kollapsen" (som aldrig verkar komma).
Problemet med Gotet är att han / hon har rätt i sak men överdriver så förbannat plus ett par felaktigheter tex det sista inlägget han / hon skrev om Jonas.

Blir mest karikatyrhumor byggd på en hyfsat sann bild men helt uppåt väggarna överdriven och en aning skev.
Citera
2024-10-03, 17:06
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Tack för dina varma ord kamrat. Korvrullaren har nämnts som en tillgång som nu ägs av Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jalle horn. Du har helt rätt! Det är bättre att nationalister roffar åt sig tillgångar, resurser och pengar än fiender till folket. Vi behöver mer ekonomiskt framgångsrika inom rörelsen. Jag är så trött på att se hur nationalister är panka och utblottade. Det lockar inte folk att gå med.

Nu skall vi titta närmare på Björn Björkqvists havererande ekonomi. Jag har arbetat med att lägga pusslet och har nu en rätt säker bild av situationen. Under Björn Björkqvists tid i DFS drog han in stora mängder pengar. Han ägde caféer, fastigheter och gym bland annat. Björn Björkqvist hade stora summor att röra sig med tack vare donationer och investeringar. Han köpte under de åren stora volymer av:

-Böcker
-Nationalistisk musik på cd och vinyl
-Preppingutrustning
-Enorma mängder konserverad och frystorkad mat
-Ädelmetaller som silver och guld
-Diverse vapen som kastyxor och machetes av högsta kvalitet
-Aktier och fonder
-Kryptovalutor

Björn Björkqvist skapade dyra vanor och lade mycket pengar på sin personliga verksamhet som jag listat här ovanför. Detta var Björn Björkqvists "guldålder" och han har nog aldrig tjänat så mycket pengar som under åren med DFS. Men sedan hände något! Något som fortfarande inte har fått sin fulla förklaring. Björn Björkqvist fick lämna DFS och blev ersatt av Jalle Horn som tog över hans tidigare ägandeskap av diverse verksamheter. Det stora problemet senare blev att Björn Björkqvist saknade ett skyddsnät. Hans tidigare engagemang i DFS gav honom inte behörighet till någon a-kassa och försörjningsstöd var inte att tänka på då han fortfarande ägde ett hus och bilar där i Älgarås. Detta ledde till att Björn Björkqvist fick börja leva av de resurser och tillgångar han hade sparat åt sig under tiden med DFS. Han sålde sina aktier, fonder, ädelmetaller, krypto och så vidare. Björn Björkqvist började även att äta upp maten från sina jättelika förråd av näring för att slippa gå till matbutiken. Detta fungerade under något år men med noll kronor i inkomst fortfarande fick Björn Björkqvist till och med börja sälja av sina privata samlingar av böcker och musik. Och där är vi idag. Jag har även uppgifter om att Björn Björkqvist nu har börjat dricka ur sina enorma volymer av alkohol han har hamstrat i huset i Älgarås. Han skall ha varit stupfull ensam i huset och raglat runt mellan rummen.
Detta förmodligen mellan de dagar han gästar diverse poddar.

Jag tror i dagsläget att Björn Björkqvists agenda med att envisas om att besöka svenskarnas hus egentligen bottnar i att han vill tillbaka in i värmen. Han vill återgå till det liv han hade med DFS som innebar stora inkomster och tonvis med tillgångar och resurser. Det är därför han har börjat bete sig så irrationellt och spriten lär nog inte förbättra hans välmående. Björn Björkqvist vill säkerligen ha bort Jalle Horn och ta sin rättmätiga plats bredvid Dan Eriksson och Magnus Söderman.
Senast redigerad av gotet 2024-10-03 kl. 17:10.
Citera
2024-10-03, 19:56
Avslutad
De Geer rik och bodde i slott?

De Geer och hans förra fru bodde i ett gammalt posthus, där man även den drev den lilla poströrelsen i byn.

Eller var iofs hon som drev den, då Jonas oftast låg i rännstenen så att säga.
Citera
2024-10-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Problemet med Gotet är att han / hon har rätt i sak men överdriver så förbannat plus ett par felaktigheter tex det sista inlägget han / hon skrev om Jonas.

Blir mest karikatyrhumor byggd på en hyfsat sann bild men helt uppåt väggarna överdriven och en aning skev.

Spana in gotets posthistorik så ser du att han lider av ett långtgånget porrberoende, som nu tycks ha ersatts av ett DfS-beroende. Således inte konstigt att han får medhåll av dåren experten10, lika barn leka bäst

Tråden borde låsas då 99,9% av alla inlägg bara är uppenbart trollande.
Citera
2024-10-04, 15:46
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Spana in gotets posthistorik så ser du att han lider av ett långtgånget porrberoende, som nu tycks ha ersatts av ett DfS-beroende. Således inte konstigt att han får medhåll av dåren experten10, lika barn leka bäst

Tråden borde låsas då 99,9% av alla inlägg bara är uppenbart trollande.

Jag är "beroende" av att ta reda på sanningen om DFS och de här männen. Jonas De Geer, Magnus Söderman, Jalle Horn, Björn Björkqvist och Dan Eriksson är nationalister med hög profil. De utmärker sig inom rörelsen och har fått skörda stora framgångar och motgångar. Jag önskar även att personer som Per Öberg från NMR skulle få uppleva en ekonomisk tillväxt som lockade fler till den rörelsen.

Dom här männen är högintressanta och det är kul att både följa rörelsen framåt och gräva i dess förflutna. DFS är ett unikt alternativ och med mycket luft under vingarna just nu. Jag har även kommit över information från bakom "järnridån" (läs betalväggen) av svegot. Jag återkommer när jag har haft tid att fördjupa mig i detta.
Citera
2024-10-04, 22:11
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
De Geer rik och bodde i slott?

De Geer och hans förra fru bodde i ett gammalt posthus, där man även den drev den lilla poströrelsen i byn.

Eller var iofs hon som drev den, då Jonas oftast låg i rännstenen så att säga.

Om Jonas De Geer ägde postverksamheten i byn borde han ju rimligtvis ha tjänat väldigt mycket pengar. Detta stödjer ju min tidigare tes. Jonas De Geers fyllor kanske inte gick ut över arbetet om hans fru backade upp honom. Var hans fru tjejen som han stal av Björn Björkqivst?
Citera
2024-10-04, 23:46
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Deras gamla kompanjon Jonas De Geer är även en stor gåta. Enligt informationen jag har är han en nationalistisk "greve Dracula". Jonas De Geer omgärdas av stor mystik och här listar jag lite av det jag hittat.

-Jonas De Geer är väldigt förmögen då han är adelsman och kommer från en välbärgad familj.

-Han bor i ett privat slott eller kloster på en ö utanför Skottland eller Sverige.

-Jonas De Geer äger ett enormt privat bibliotek och spenderar mycket tid att studera och läsa böcker.

-Han dricker enorma mängder alkohol samtidigt som han spenderar tid i det jättelika biblioteket med böcker och tidningar.

-Jonas De Geers slott eller kloster är inrett i medeltida stil med svindyra rustningar och unika artefakter.

-Jonas De Geer har aldrig tillåtit besökare på sin ö men har postat diverse bilder på nätet.

-Jonas De Geer förtrollade och förförde Björn Björkqivsts dåvarande flickvän och tog med henne till sitt slott. Där förvarade han henne och vad jag har sett tror folk att hon fortfarande är kvar någonstans på ön.

Hahaha! Skrattade gott åt denna. Du har inte funderat på om du kan bli spökskrivare åt Jonas memoarer? Vi kan ju inte låta Jonas författa ett sådant viktigt verk och riskera att det blir en långtråkig och sömnig bok. Jag föreslår att du kontaktar Jonas omgående med förslaget.
Senast redigerad av -Hengpung- 2024-10-04 kl. 23:49.
Citera
2024-10-05, 00:35
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Hahaha! Skrattade gott åt denna. Du har inte funderat på om du kan bli spökskrivare åt Jonas memoarer? Vi kan ju inte låta Jonas författa ett sådant viktigt verk och riskera att det blir en långtråkig och sömnig bok. Jag föreslår att du kontaktar Jonas omgående med förslaget.

Det skulle vara en ära att få förvalta Jonas De Geers historia i bokform.

När vi ändå är på ämnet så har jag hittat mycket information om Jonas De Geer på stormfront. De påstår där att han som ung började att studera ockultism och mystisism. Jonas De Geer samlade och läste mycket om dessa ämnen och att han även utövade ritualer. Påståendena går lite isär här då vissa hävdar att Jonas De Geer blev så skrämd av det ockulta vid något tillfälle att han konverterade till katolik. Andra påstår att Jonas De Geer gick till katolicismen på grund av att han funnit sanningar i de ockulta lärorna som hade starka kopplingar till just katolicismen.

Under Motgift-tiden, alltså före DFS kontaktade Jonas De Geer via telefonen Björn Björkqivsts dåvarande flickvän. Vad som sades vet vi inte men detta upprepades natt efter natt. Björn Björkqivsts dåvarande flickvän skall ha blivit som förtrollad eller hypnotiserad av detta. På stormfront spekulerar vissa om att Jonas De Geer använde sig av svart magi men det låter som rena fabler i mina öron. Hursomhelst så tog det inte lång tid innan Björn Björkqivsts tjej lämnade honom och bosatte sig hos Jonas De Geer. Dan Erikssons och Magnus Söderman la själv ut ett inlägg om det inträffade och bröt all kontakt med Jonas De Geer.

Är det någon som vet mer om detta får ni gärna dela med er. Skulle vara väldigt intressant att få information om vad som verkligen sas under de där nattliga telefonsamtalen.

Magnus Söderman och Dan Erikssons kan även ses praktisera ritualer och historiska riter runt svenskarnas hus. Klassificeras även detta som ockultism? Finns till exempel en video längre bak i tråden när Magnus Söderman höjer ett fornnordiskt svärd mot skyn samtidigt som en stor brasa härjar bakom honom. I samma video visar Magnus Söderman ett av sina autentiska vikingasvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in