2024-10-07, 22:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
Vad vet vi egentligen om den så kallade "tian" som de här männen lanserade för några år sedan? Konceptet bygger på att alla skall skänka en tiondel av sin inkomst varje månad till Dan Erikssons, Magnus Söderman och Jalle Horn. Jag har varit i kontakt med en person som påstår att dom här männen tjänar stora pengar på det här initiativet. Och allt är dessutom skattefritt då pengarna klassificeras som gåvor. Det här konceptet är genialt!

Finns det ens några fler nationalister som lyckats bli så ekonomiskt framgångsrika som de här männen? Är DFS det starkaste alternativet som finns idag? Tänk om NMR, AFS och alla andra nationalistiska grenar anslöt sig till svenskarnas hus i Älgarås. De började att köpa upp bit för bit av marken. Fastighet efter fastighet. De bildade ett politiskt parti och röstade in medlemmar till kommunen. Tillsammans skulle de kunna ta över och äga hela landsdelen. Och sedan fortsätta att utvidga sitt territorium. Och allt lett av Dan Erikssons, Magnus Söderman och Jalle Horn. De skulle rekrytera Björn Björkqivst igen och Jonas De Geer. Jag blir förbannad när jag ser hur splittrad rörelsen är och hur starkare den skulle vara enad.

Att det bor få på sådana landsortsställen är för att det inte finns några jobb där. Det går inte bygga upp något "samhälle" där. Det måste vara närmare en storstad.
Citera
2024-10-08, 10:36
Medlem
ariberts avatar
Citat:
I den slutet av den senaste videon från Björn Björkqvist (Journalister på höga hästar) erkänner han sitt ekonomiska haveri. Björn Björkqvist tigger pengar och gåvor för att komma på rätt köl med sin ekonomi. Han uppger hur fattig han blivit och hur slantarna inte räcker till. Björn Björkqvist påstår att han är i behov av ekonomiskt stöd. Detta är sorgligt att se med tanke på hur mycket pengar och resurser han hade under sin tid med DFS. Han har ett jättelikt bibliotek bakom sig i videon så än verkar han ha mycket kvar att sälja för att kunna ställa mat på bordet. Det känns betryggande.

Han kan alltid vända sig till soc, de har skyldighet att hjälpa medborgare som hamnat i ekonomiska trångomål.
Böckerna han har kan inbringa högst en hundring styck såvida det inte är en första upplaga.
Är han omöjlig på den ordinarie arbetsmarknaden finns alltid Samhall.
Jag tycker att Björn skall ta kontakt med kommunens skuldrådgivare i första hand.
Citera
2024-10-08, 19:14
Medlem
På sjöarna i närheten av Älgarås brukar man på helgerna kunna se Magnus åka runt i sin svävare.
Citera
2024-10-08, 20:34
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledigpolis
På sjöarna i närheten av Älgarås brukar man på helgerna kunna se Magnus åka runt i sin svävare.

Och i Mariestad kan man se Dan glida runt i en röd Ferrari.
Citera
2024-10-08, 20:49
Medlem
Citat:
I den slutet av den senaste videon från Björn Björkqvist (Journalister på höga hästar) erkänner han sitt ekonomiska haveri. Björn Björkqvist tigger pengar och gåvor för att komma på rätt köl med sin ekonomi. Han uppger hur fattig han blivit och hur slantarna inte räcker till. Björn Björkqvist påstår att han är i behov av ekonomiskt stöd. Detta är sorgligt att se med tanke på hur mycket pengar och resurser han hade under sin tid med DFS. Han har ett jättelikt bibliotek bakom sig i videon så än verkar han ha mycket kvar att sälja för att kunna ställa mat på bordet. Det känns betryggande.

Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Han kan alltid vända sig till soc, de har skyldighet att hjälpa medborgare som hamnat i ekonomiska trångomål.
Böckerna han har kan inbringa högst en hundring styck såvida det inte är en första upplaga.
Jag tycker att Björn skall ta kontakt med kommunens skuldrådgivare i första hand.

Nej du, aribert. Rätt ska vara rätt. Dan är skyldig Björn massor av pengar. Det är dags att återigen besöka Svenskarnas Hus för att driva in skulden. Björn har många vänner och bekanta. Vi driver in skulden tillsammans!
Citera
2024-10-08, 23:17
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledigpolis

Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Och i Mariestad kan man se Dan glida runt i en röd Ferrari.

Jag har ingen information att Dan Eriksson och Magnus Söderman skulle äga dessa fordon. Dan Eriksson äger en BMW men jag har aldrig hört talas om en Ferrari.

Vad vet vi tillexempelvis om Magnus Söderman och svävaren?
Senast redigerad av gotet 2024-10-09 kl. 00:04.
Citera
2024-10-08, 23:19
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert

Björn Björkqvist kan tyvärr ej vända sig till soc då han äger sitt hus. Jag undrar hur han kommer få rätsida på sin ekonomi. Än så länge livnär han sig på att sälja resurser och tillgångar som han köpte på sig under guldåren med DFS.
Citera
2024-10-08, 23:21
Medlem
Citat:
Jag har ingen information att Dan Eriksson och Magnus Söderman skulle äga dessa fordon. Dan Eriksson äger en BMW men jag har aldrig hört talas om en Ferrari.

Vad vet vi till exempelvis om Magnus Söderman och svävaren?
Vi har massa info om Dans röda Ferrari men vi tänker inte dela med oss
Citera
2024-10-09, 11:50
Medlem
Run3s avatar
Vad tycker ni medlemmar om Det Fria Sverige? Anordnas det tillräckligt många events på lokal nivå för att det ska kännas värt det? Har ni hittat någon gemenskap med andra medlemmar?
Citera
2024-10-09, 18:14
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad tycker ni medlemmar om Det Fria Sverige? Anordnas det tillräckligt många events på lokal nivå för att det ska kännas värt det? Har ni hittat någon gemenskap med andra medlemmar?

Medlemmarna är såklart grundbulten och källan till föreningsledarnas framgång. De skänker varje månad en tiondel av sin inkomst till Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jalle Horn. Detta gör att dessa tre männen kan lägga vantarna på mer sällsynta och dyrbara resurser. De äger mer och mer och gör sig mindre beroende av omvärlden. Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jalle Horn köper och äger mer mark och fastigheter.

DFS är nog den mest framgångsrika nationella rörelsen just nu. Och detta tack vare att deras medlemmar skänker stora summor pengar till ägarna och jobbar gratis för dem. Se deras privata säkerhetsstyrka som ett exempel.
Citera
2024-10-09, 23:52
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Att det bor få på sådana landsortsställen är för att det inte finns några jobb där. Det går inte bygga upp något "samhälle" där. Det måste vara närmare en storstad.

Det har du absolut rätt i. Men de här männen har nyligen köpt en fastighet i Skåne så de beder ut sig mer och mer.
Citera
2024-10-10, 00:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Det har du absolut rätt i. Men de här männen har nyligen köpt en fastighet i Skåne så de beder ut sig mer och mer.

Det huset kommer få fler besökare för det bor många i det landskapet. Ganska korta avstånd att köra där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in