Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/har-ryker-de-ihop-om-palmemordet/
– Det är ett luftslott och ett korthus som väldigt snabbt faller ihop. Det var min slutsats när jag började titta på det där.
Jordås om SE-spåret när han i praktiken idiotförklarade inte bara TP utan även åklagaren.
PU hade i likhet med TP tittat på SE-spåret under flera år, Jordås behövde uppenbarligen mycket kortare tid för att avfärda det.
Ett aningen plumpt uttalande. Att SE är ett korthus och luftslott får man ju tycka, om man tar på sig den västen. Dock gäller ju detta mer eller mindre alla uppslag om man öppnar för korsdrag?
Men det är ju ingen statshemlighet, att det finns en hel del anhängare av uppslaget CA som gjort (och mer än gärna gör) narr och söker göra pulvermos av uppslaget SE samt dess "sekt", om detta vittnar ju mop-trådarna här på forumet. CA-uppslaget är väldigt intressant (den som påstår annat ljuger), men det finns (så klart) fler intressanta uppslag - det anser nog alla, innerst inne. Ett fåtal erkänner det, men många är ju som bekant rent rabiata och märkvärdigt oomkullrunkeliga tyvärr. Tar man på sig pannlampan och synar ett spår som exempelvis Alf Enerström (med allt vad det innebär), hamnar man i det närmaste på samma nivå som både SE och CA, allra helst sedan Gio Petré drog tillbaka hans alibi. Då blev uppslaget av en helt annan
kaliber.
Det är ju även (som bekant) en folksport bland mop-intressenter att göra ner åklagaren Petersson, TP, LL, PU, osv. Somliga drar sig som sagt inte ens för att fara med direkta lögner om utredningen och åklagarens syften, för att få sitta och humma vid lägerelden några minuter.
Det hade varit intressant att veta, vilken syn senaste PU hade på CA, och vad det mynnat ut i om man satsat helhjärtat även på det uppslaget något år. För det borde man ju i ärlighetens namn ha gjort. Dag Andersson kom ju en
bit, men han körde väl fast (av vad jag förstått), dessutom hoppade han ju av PU i rent vredesmod pga bristande resurser? Sorry för utsvävande inlägg...