Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-04, 21:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
All denna text är bara gissningar , minns hur du höll på i SE-tråden och vi skulle förklara allt eller så kallade du det gissningar...

Så är du ännu värre själv..

Nu plötsligt så är alla antagande 100%

LJ ser keps är nu 100%

När jag försökte i tråden att påpeka att det är jävligt märkligt att Keps med knäppe och stålbågade glasögon är ovanligt på Sveavägen så påstod alla här i tråden att det var jättevanligt....

Då antar jag även i CA spekulationer att även om Mårten och LJ ser en man med blå jacka och keps att det kryllar av dessa män så att det är samma man är väl 5% ?

Så vitt jag kan se fanns det inte en enda gissning i mitt inlägg.

Jag har inte sagt att antaganden är 100%.

Att LJ ser keps har alltid varit 100%

Men det är bra du så tydligt visar att ditt inlägg inte har något med CA att göra. Att ditt inlägg enbart är en barnslig hämnd. SE har inget med CA att göra.
Citera
2024-10-04, 21:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/har-ryker-de-ihop-om-palmemordet/
– Det är ett luftslott och ett korthus som väldigt snabbt faller ihop. Det var min slutsats när jag började titta på det där.
Jordås om SE-spåret när han i praktiken idiotförklarade inte bara TP utan även åklagaren.

PU hade i likhet med TP tittat på SE-spåret under flera år, Jordås behövde uppenbarligen mycket kortare tid för att avfärda det.

TP har det inte lätt. Han använder sig av Mårten Palmes uttalanden om SE 30 år efter för att sälja sin bok.

Men den hycklaren kommer nu med det idiotiska argumentet att den bild som Mårten skapade veckor efter mordet är hittepå.

Vad är mest hittepå, en fantombild gjord efter veckogamla minnen eller ett uttalande om att någon stämmer in på 30 år gamla minnen? Svaret är självskrivet. CA är lik Mårten Palmes fantombild som bygger på färska minnen. En av alla de otaliga sammanträffanden runt denna person CA.

Uppenbarligen så stör det TP att många personer köper det Jordås säger om Mårtens fantombild, medan i stort sett ingen köper när TP säger Mårten såg SE. Tex åklagaren. Det har börjat svida i hjärtat på TP, att ha tjänat miljoner på att peka ut en död person som allt fler inser inte är mördaren. CA har sedan podden Palmemordets början varit lyssnarna favoritspår, och är det fortfarande.
Senast redigerad av enough-is-enough 2024-10-04 kl. 22:01.
Citera
2024-10-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Men det är bra du så tydligt visar att ditt inlägg inte har något med CA att göra. Att ditt inlägg enbart är en barnslig hämnd. SE har inget med CA att göra.

SE har inget med CA att göra ??

Är det CA som är GM så är väl SE ett vittne väl ?

Inte vilket vittne som helst utan ett vittne som kommer ut från Skandia strax bakom CA ...

Dessutom går SE på utsidan av trottoaren som NF påstår isåfall att CA också gör...

Både CA och SE har då stålbågade glasögon och keps med knäppe och väskor med samma mått !

Båda springer sen i gränden ...

SE har inget med CA att göra ??

Ja möjligen i din värld
Citera
2024-10-04, 21:56
Medlem
Citat:
TP har det inte lätt. Han använder sig av Mårten Palmes uttalanden om SE 30 år efter för att sälja sin bok.

Men den hycklaren kommer nu med det idiotiska argumentet att den bild som Mårten skapade veckor efter mordet är hittepå.

Vad är mest hittepå, en fantombild gjord efter veckogamla minnen eller ett uttalande om att någon stämmer in på 30 år gamla minnen? Svaret är självskrivet.

Uppenbarligen så stör det TP att många personer köper det Jordås säger om Mårtens fantombild, medan i stort sett ingen köper när TP säger Mårten såg SE. Tex åklagaren. Det har börjat svida i hjärtat på TP, att ha tjänat miljoner på att peka ut en död person som allt fler inser inte är mördaren.

Allt med CA är ju enbart gissningar....

Kanske hade mordvapnet

Kanske ägde keps med knäppe...

Kanske var på Sveavägen...

Kom med någon fakta om man inte ska skriva att allt inte bara är gissningar
Citera
2024-10-04, 22:07
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/har-ryker-de-ihop-om-palmemordet/
Det är ett luftslott och ett korthus som väldigt snabbt faller ihop. Det var min slutsats när jag började titta på det där.
Jordås om SE-spåret när han i praktiken idiotförklarade inte bara TP utan även åklagaren.

PU hade i likhet med TP tittat på SE-spåret under flera år, Jordås behövde uppenbarligen mycket kortare tid för att avfärda det.

Ett aningen plumpt uttalande. Att SE är ett korthus och luftslott får man ju tycka, om man tar på sig den västen. Dock gäller ju detta mer eller mindre alla uppslag om man öppnar för korsdrag?

Men det är ju ingen statshemlighet, att det finns en hel del anhängare av uppslaget CA som gjort (och mer än gärna gör) narr och söker göra pulvermos av uppslaget SE samt dess "sekt", om detta vittnar ju mop-trådarna här på forumet. CA-uppslaget är väldigt intressant (den som påstår annat ljuger), men det finns (så klart) fler intressanta uppslag - det anser nog alla, innerst inne. Ett fåtal erkänner det, men många är ju som bekant rent rabiata och märkvärdigt oomkullrunkeliga tyvärr. Tar man på sig pannlampan och synar ett spår som exempelvis Alf Enerström (med allt vad det innebär), hamnar man i det närmaste på samma nivå som både SE och CA, allra helst sedan Gio Petré drog tillbaka hans alibi. Då blev uppslaget av en helt annan kaliber.

Det är ju även (som bekant) en folksport bland mop-intressenter att göra ner åklagaren Petersson, TP, LL, PU, osv. Somliga drar sig som sagt inte ens för att fara med direkta lögner om utredningen och åklagarens syften, för att få sitta och humma vid lägerelden några minuter.

Det hade varit intressant att veta, vilken syn senaste PU hade på CA, och vad det mynnat ut i om man satsat helhjärtat även på det uppslaget något år. För det borde man ju i ärlighetens namn ha gjort. Dag Andersson kom ju en bit, men han körde väl fast (av vad jag förstått), dessutom hoppade han ju av PU i rent vredesmod pga bristande resurser? Sorry för utsvävande inlägg...
Citera
2024-10-04, 22:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Uteblir från skytteverksamheten är väl en sanning med modifikation? Det finns ju papper på att han sköt Guldmärket år 1986 efter mordet. Och det är bara den dokumenterade närvaron. Han kan ju ha tränat mer än så utan att det dyker upp i några papper. Svårt att minnas för klubbmedlemmarna när de tillfrågas först 1995.

Även 1983 hade han ju en dipp i tävlingsverksamhet.

Det som sticker ut mest är väl frånvaron från styrelsemötena under 1986 med undantag från det första, som hölls före mordet.

Att gå inte gå in och skjuta guldmärket skulle stoppa CA från medaljerna som kräver att man skjuter guldmärke flera år på rad. Det hade förmodligen väckt uppmärksamhet om han sumpat sina tidigare guldmärken.
Senast redigerad av enough-is-enough 2024-10-04 kl. 22:18.
Citera
2024-10-04, 22:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1zzfe
Ja det var ju förb--t respektlöst av TP att kalla Mårtens bild för "hittepåbild" Fy f-n så uselt.

En bild som Mårten i sitt anletes svett mitt i natten strax efter det fruktansvärda mordet på sin far, har gjort allt för att få så exakt som möjligt.

"Minnesbild" hade varit ett bättre ord, herr TP.

MP var inte nöjd med hur fantombilden blev.

Han tyckte däremot "Grandmannen" var lik en hockeyledare som han hade träffat.

Som av en händelse är denne hockeyledare lik en annan misstänkt. AI-jämförelsen är gjord av Henrik:

https://imgur.com/a/49-P85xW3o

Hakan, munnen, näsan och glasögonen är rätt lika va? Vad händer som man sätter dit en keps?

Nudge, nudge!
Citera
2024-10-04, 23:14
Medlem
Citat:

Det du tvingas är att ta med tillfälligheterna på Sveavägen att ett vittne kommer ut med samma signalement och som går på samma sida på trottoaren ! Ingen liten tillfällighet att bara skoja bort...
Citera
2024-10-04, 23:48
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Från ett inlägg på Gunnar Walls blogg

"Jag har via Stockholms Stadsarkiv inhämtat att Christer A:s bror folkbokfördes på den nya adressen den 18 februari 1986. (Rimligen folkbokförde man sig inte förrän i samband med flytt; räkningar och annan väsentlig post kunde ju komma fel.) Då borde Christer A kunna ha varit sjuk som han sa vid mordet, och även en vecka före och efter detsamma, och ändå ha kunnat hjälpa brodern med flytten i samband med folkbokföringsdatum."

https://gunnarwall.wordpress.com/2024/09/24/garningsmannaprofilen-och-utpekandet-av-en-pastadd-palmemordare-del-2-bevisningen-granskad/#comment-51650

När man byter folkbokföringsadress på webben så anger man inflyttningsdatum (hur var det 1986?). Då är det rimligt att man flyttar i absolut anslutning till det i normalfallet.

Man kan kanske spekulera lite så här om man är CA-förespråkare: Det är högst troligt att CA inte hjälpte till med någon flytt dagen då Palme mördades. Som GM hade han då mer utrymme att ljuga om att han hade influensa, än om han hade hjälpt sin bror med flytt aktuell dag, vilket jag varit inne på tidigare.

Det är bättre att ljuga om något som inte kan motbevisas än tvärtom. Det är fakta. Folkbokföringsdatumet och ett obegripligt ljug drar båda logiskt åt samma håll.
Citera
2024-10-05, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
När man byter folkbokföringsadress på webben så anger man inflyttningsdatum (hur var det 1986?). Då är det rimligt att man flyttar i absolut anslutning till det i normalfallet.

Man kan kanske spekulera lite så här om man är CA-förespråkare: Det är högst troligt att CA inte hjälpte till med någon flytt dagen då Palme mördades. Som GM hade han då mer utrymme att ljuga om att han hade influensa, än om han hade hjälpt sin bror med flytt aktuell dag, vilket jag varit inne på tidigare.

Det är bättre att ljuga om något som inte kan motbevisas än tvärtom. Det är fakta. Folkbokföringsdatumet och ett obegripligt ljug drar båda logiskt åt samma håll.

Ja han hade ju likabra bara kunnat säga att han var hemma..

Sen är det ju såhär : Om inte CA hade feber 28feb så hade han både kunnat hjälpa till lite med flytt och vara GM..

Bara i denna tråd som något så oviktigt ältas i 10år
Citera
2024-10-05, 07:37
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Att gå inte gå in och skjuta guldmärket skulle stoppa CA från medaljerna som kräver att man skjuter guldmärke flera år på rad. Det hade förmodligen väckt uppmärksamhet om han sumpat sina tidigare guldmärken.

Fast nu handlade det ju inte om att komma med egna amatörpsykologiska tolkningar av hans beteende för att göra honom så misstänkt som möjligt. Det handlade om att bemöta ett kategoriskt påstående om att han helt hade uteblivit från skytteverksamheten 1986.
Senast redigerad av Knattarna 2024-10-05 kl. 07:58.
Citera
2024-10-05, 07:45
Medlem
Det är intressant att se hur CA-förespråkarna gör exakt det de anklagar SEkten för. Allt som kan tolkas är till nackdel för CA. Att gå till ett café är tydligen ett indicium. Dessutom går det heller inte att glömma bort saker som skedde 28 februari 1986, då är man misstänkt. Och Jordås kanske tjänar pengar på att hänga ut en död man, gräsligt inte sant .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in