2024-10-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Du har nog missat mycket i ditt liv eftersom du verkar ogilla alkohol.
Men vi är alla olika.
Att gå på krogen och dricka Vira Blåtira och äta mat, nej då är jag hellre hemma i glada vänners lag med hämtmat och en låda vin.
Jag gillar alkohol och dricker gärna - men jag kan också tänka större än till min egen kortsiktiga tillfredställelse. Men den förmågan har inte du?
Citera
2024-10-04, 17:10
Medlem
Jag var ute mycket på klubb runt 2013-2016 och kan säga nu i efterhand så var det bortslösade pengar samt tid.

Så ungdomarna gör helt rätt i att stanna hemma skulle jag vara 20 igen så hade jag dragit utomlands oftare istället.

Minns att det ej var ovanligt att vi brände en 1000kr på en utekväll ett par utekvällar och man har en resa istället.
Citera
2024-10-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Jag skrev att det var dyrt på krogen. På krogen kan man äta mat. Att du inte kan läsa/förstå skriven information är inte mitt problem.

Läs trådens rubrik så ser du vad den handlar om, på tal om läsproblem.
Citera
2024-10-04, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Alla, 100% i min bekantskapskrets går inte ut på krogen längre. Man känner inte igen sig idag.

I baren förstår inte ens personalen vad en stout är. Man blir välkomnad med:
-tjena kompis
-bror, vad vill du ha?
Deras vänner sitter invid baren med täckjackor. Dricker läsk. Högljudda, skränande unga pojkar som inte alls hör till. De passar mer in på en fritidsgård i orten.

Tyvärr, krogen i Stockholm är förändrad i grunden. Och inte till det bättre.

Det finns kvarterskrogar man fortfarande slipper detta. Men de blir färre och färre.

Det där är min uppfattning också !

När svenskar som ofta gick till nattklubbar för att dricka och ha kul med ragga på lite tjejer inte längre känns kul eller tryggt så slutar dom gå dit !

Nattklubbarna överlever inte på utländska killar som dricker läsk och söker bråk !

En epok är över
Citera
2024-10-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag gillar alkohol och dricker gärna - men jag kan också tänka större än till min egen kortsiktiga tillfredställelse. Men den förmågan har inte du?
Nej, jag tänker inte sponsra alkoholfria krogar, och det gör med största sannolikhet inte många andra heller.
Speciellt inte krogägare själva, det är därför alla ställen stängs ned pga dålig lönsamhet.
Du har nog noll koll på krog/restaurangbranschen.
Kvällsöppna krogar utan alkoholförsäljning, finns det ens?
Citera
2024-10-04, 17:16
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Läs trådens rubrik så ser du vad den handlar om, på tal om läsproblem.

Du vet att man kan diskutera kring en tråds ämne och att många trådar har små sidodiskussioner? Krog/Nattklubb/Gå ut och äta på restaurang är alla samtalsämnen som enligt mig är närbesläktade. Men jag antar att det kan svårt för er autister att förstå nyanser av en diskussion. Bara för någon börjar prata om bilar, så måste man inte bara prata om bilar, utan kan även prata om lastbilar, båtar och andra fordon. Allt är inte svart eller vitt. Se så, låt mig vara ifred nu din dåre.
Citera
2024-10-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det där är min uppfattning också !

När svenskar som ofta gick till nattklubbar för att dricka och ha kul med ragga på lite tjejer inte längre känns kul eller tryggt så slutar dom gå dit !

Nattklubbarna överlever inte på utländska killar som dricker läsk och söker bråk !

En epok är över
Du sammanfattade nog anledningen till krogdöden i en mening.

Dom som i princip har gött hela krogbranschen sen urminnes tider är unga män i jakt på sex eller sällskap av kvinnor.
En förkrossande majoritet av dom går hem ensamma, men typ 1500:- fattigare.
Kvinnor blir ofta bjudna eller köper bara ett fåtal drinkar.

Mustafa köper en Fanta för 60:- och söker bråk och tafsar på tjejerna resten av kvällen.
Ingen krogägare vill ha såna gäster, än mindre lönar det sig att driva en krog med såna gäster.
Citera
2024-10-04, 17:24
Medlem
Citat:
Vad tror ni detta beror på?
Beror det på minskad alkoholkonsumtion, sociala medier eller finns det mer naturliga förklaringar till detta?

”En trend i flera städer
Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet, forskar om nattliv. Han berättar att trenden med färre besökare på nattklubbar märks av i flera svenska städer.
– Vi ser en nedstängning av ganska många nattklubbar i Sverige, och vissa städer i Sverige har inte kvar nattklubbar, säger han.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/betyget-till-borlanges-nattliv-obefintligt
Om du är seriös med din fråga, så har du ingen aning om hur mycket vår MENA-invandring har påverkat samhället. Har du ens sett en arab i verkliga livet? Utanför pizzerian? Har du gjort det, så vet du hur dåliga människor de är. Vem vill gå på en nattklubb med dem???
Citera
2024-10-04, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Klubbdöden började innan den arabiska massinvandringen. Törs du dansa ordentligt till en fånig låt t,ex ?

Man inser först i efterhand vilket privilegium det var att få vara en packad ungdom som dansade fult precis som alla andra. Nu har precis alla en filmkamera i fickan. Tänk vilken skit att gå ut som ung idag och veta att allt man gör kan bli nästa förnedringsklipp på tiktok.

Nu kanske jag minns fel, men på den tiden man fortfarande gick på nattklubbar, hur många killar gick egentligen dit för att "ha roligt"? Killar gick dit i hopp om att få ligga, tjejer gick dit för att få gratis bekräftelse och ha kul med sina tjejkompisar. Idag har kvinnor tillgång till en obegränsad bekräftelsemaskin som heter Tinder, och inte bara är den gratis, det är dessutom noll risk att bli antastad eller våldtagen hemma i soffan.

Dessutom är det ju dyrt som fan nuförtiden, gäller inte bara nattklubbar utan alla krogar.
Citera
2024-10-04, 17:26
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Du sammanfattade nog anledningen till krogdöden i en mening.

Dom som i princip har gött hela krogbranschen sen urminnes tider är unga män i jakt på sex eller sällskap av kvinnor.
En förkrossande majoritet av dom går hem ensamma, men typ 1500:- fattigare.
Kvinnor blir ofta bjudna eller köper bara ett fåtal drinkar.

Mustafa köper en Fanta för 60:- och söker bråk och tafsar på tjejerna resten av kvällen.
Ingen krogägare vill ha såna gäster, än mindre lönar det sig att driva en krog med såna gäster.

Bingo deluxe på detta.

Man ska nog också komma ihåg att brassrökandet är enormt utbrett bland ungdomar idag, och om det var något som utmärkte rökarna i mitt ungdomsgäng en gång i tiden så var det att de var de allra sista som ville gå ut. De ville mest sitta kvar hemma och lyssna på musik och röka.
Citera
2024-10-04, 17:30
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
50% av ungdomarna är muslimer.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykpatient33
Yes. Där är anledningen.

Kulturen dör.

Men det finns rave fortfarande.

Jag är ingen ungdom, men har aldrig varit på nattklubb.
Lider jag av latent islamism?
Citera
2024-10-04, 17:31
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag är ingen ungdom, men har aldrig varit på nattklubb.
Lider jag av latent islamism?

Nej du är nog bara efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in