2024-10-04, 17:32
Medlem
AussieRedMans avatar
Sammanfattningsvis är det nog de ökade priserna som avskräcker nattklubbsbesök.
Citera
2024-10-04, 17:32
Medlem
Har det blivit mer kokainfester tro?
Citera
2024-10-04, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Om du är seriös med din fråga, så har du ingen aning om hur mycket vår MENA-invandring har påverkat samhället. Har du ens sett en arab i verkliga livet? Utanför pizzerian? Har du gjort det, så vet du hur dåliga människor de är. Vem vill gå på en nattklubb med dem???
Jag är helt införstådd vad som är den enskilt största anledningen till krogdöden.
Där är vi 100% överens.
Citera
2024-10-04, 17:38
Medlem
Finns en 35+ nattklubb i min stad. Dansgolv längst upp. De flesta är 45+. Trevlig stämning, dricks en hel del men folk dansar loss, inga bråk. Musiken är ofta från början 2000- talet dvs dansvänlig men även eurodisco. Vakterna har absolut inget att göra. Kanske skulle krogarna rikta in sig på oss äldre som vet hur man har kul på krogen...?
Citera
2024-10-04, 17:40
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det finns en viss klubbscen kvar, men den är kraftigt decimerad. Men i takt med att många ger upp sociala medier så kanske det blir en renässans för drickandet, supandet och festandet. Jag kan ej avgöra faktiskt närmare. Festarkulturen började väl när urbaniseringen tog fart från kanske 40/50-talet och framåt, sedan en peak på 90/00-talet kanske? Mönstret kan återuppstå.
Ja, pendeln kan svänga och klubbar få en återkomst men jag tror att det blir i nya varianter och att de gamla klubbarna kommer dö ut först. Nästa generation kommer inte hitta till krogarna - de kommer, med lite hjälp, uppfinna dem på nytt.

Många yngre (18 - 24) jag pratat med kan planera sina krogkvällar kvartals- eller halvårsvis för att varje utekväll kan bli så dyr. Det är de som tjänar hyggligt som kan fixa en designated driver och samla ihop folk att åka två kommuner bort för att se Smashed Into Pieces eller något på infall. De flesta planerar utekvällarna och snackar ihop sig. De kanske går ut på klubb fyra - fem gånger om året, resten är konserter, restaurangbesök eller hemmafester.

Sociala medier, ändrad demografi, vanor men framför allt att det är dyrt.
Senast redigerad av Ratad 2024-10-04 kl. 18:03.
Citera
2024-10-04, 17:42
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Tror folk även drar sina linor på hemmafester i större utsträckning. Där slipper de ju vakter och narkotikaspan.
Citera
2024-10-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Nej, jag tänker inte sponsra alkoholfria krogar, och det gör med största sannolikhet inte många andra heller.
Vad snackar du om nu? Ingen har nämnt detta över huvud taget. Har du fått en psykos?
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Speciellt inte krogägare själva, det är därför alla ställen stängs ned pga dålig lönsamhet.
Har du någon källa på att "alla" ställen är nedstängda? Eller ljuger du bara?
Citera
2024-10-04, 17:44
Avslutad
Det är bra.
Citera
2024-10-04, 17:46
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Troligen mer sexfester bland unga. Som förälder skaffa inte spa/bastu samt låt ungarna vara själva. Det är vanligt de bjuder in 3-7 "kompisar" för sexparty.
Citera
2024-10-04, 17:52
Medlem
Dagcenterdanss avatar
När sharia införs så tillåts inget nattligt lekande längre. Tystnad och lugn skall råda, kroppen ska skylas för att ej inleda oss i köttsliga frestelser. Med tiden införs alkoholförbud och den svenska mannen får lära sig att endast nyttja opium, khat eller haschisch.

Klansamhället inrättas. Svenska män börjar skjuta upp i luften med Kalashnikovs när grabbens lag vinner knattefotbollen. Pojkar lär sig att kvinnor är ägodelar som kan hunsas efter mannens behag.

De sista kyrkorna bränns ned. Nu är det minareternas megafoner som basunerar ut sitt jämmer 5ggr om dygnet som man följer. Svensken lär sig rulla ut sina mattor och gå ned på knäna. Men när han sitter där kuvad och khat-bedövad, så fälls en tår. -Hur kunde vi låta det bli så här. Allt jag ville var ju att gå på nattklubb, rösta på sossarna och dricka öl?
Citera
2024-10-04, 17:56
Medlem
shaktas avatar
Det finns knappt några unika ställen längre. Häftiga designen på vissa nattklubbar har ersatts med en steril miljö med ett par bord och lite neonljus, musiken har ersatts med autotune-rap al la Rinkeby.

Jag går mer till mysiga pubar.
Citera
2024-10-04, 17:59
Medlem
gynandromorphs avatar
Är ungdom och kan därför bekräfta att det vanligaste är antingen hemmafest, gå ut på krogen och ta en öl eller så hänger man på diverse studentpubar. Anledningen till detta är helt enkelt att man mycket hellre vill umgås och snacka än att dansa. Sist jag gick på nattklubb var det fullpackat med gymnasieelever med falsklegg, och musiken var så hög att öronen blödde. Allt var också pissdyrt och jag tvivlar på att så många undomar är villiga att betala inträde, garderob och för en trött överprisad drink.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in