2024-10-04, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Högerns politik fungerar inte, de stimulerar inte ekonomin när de ger mer till ett fåtal som redan tjänar mycket. Medelålders projektledares konsumtionsmönster har satt sig, och pengarna hamnar på banken.

Om man däremot ger de pengarna till studenter, då omsätts de på klubbar och barer, vilket leder till fler arbeten inom restaurangbranschen.

Högern klarar inte av att tänka i två steg. Den kortsiktiga egoismen gör dem till idioter.
Nja, jag tror inte detta är högerns fel.
Oavsett dåliga tider i Sverige och Europa så har alltid ungdomar träffats på krigen för att umgås och dricka alkohol.
Det som inträffat i Europa dom senaste 10-20 åren är alla araber och muslimer som ställer till problem, speciellt på krogen.
Dom köper ingen alkohol så krogägare tjänar inga pengar.
Vanliga skötsamma ungdomar gör allt dom kan för att undvika dom så krogdöden är ett faktum.
Citera
2024-10-04, 16:58
Medlem
IceEyess avatar
Upplever ingen nämnvärd skillnad jämfört med för 10 år sedan. Fast för all del, 150 kr i entréavgift/garderob och 80 kr för en öl bidrar säkert till att folk väljer sina utekvällar med omsorg. Vid löningshelger, juldagen, valborg, Halloween och dylikt så brukar nattklubbarna alltid vara välfyllda, åtminstone i min hemort.

Tänker för övrigt inte haka på trenden, utan ikväll blir det utgång
Citera
2024-10-04, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Vad tror ni detta beror på?
Beror det på minskad alkoholkonsumtion, sociala medier eller finns det mer naturliga förklaringar till detta?

”En trend i flera städer
Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet, forskar om nattliv. Han berättar att trenden med färre besökare på nattklubbar märks av i flera svenska städer.
– Vi ser en nedstängning av ganska många nattklubbar i Sverige, och vissa städer i Sverige har inte kvar nattklubbar, säger han.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/betyget-till-borlanges-nattliv-obefintligt

Lågkonjunktur och folk håller i pengarna och vill inte dricka bort dem? Skadar inte med mindre alkohol överlag.
Citera
2024-10-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Det är ju så jävla dyrt på krogen med mat och öl så förstår att ingen vill gå ut. Staten borde skapa och finansiera kantiner eller liknade för mat, dryck och umgänge. Det vill säga enklare lokaler med billig husmanskost och som serverar alkohol. Tänk vad festligt att kunna gå till en sådan lokal och få en rejäl portion korvstroganoff eller köttbullar med potatis mos och en stor stark för typ 60 kronor. Det hade även bidragit till folkhälsan och problemet med ensamhet och isolering som många lider av. Tänk om Incel Bertil och Kattkvinnan Elisabeth träffas på ett sådant hak över en portion ugnsstekt falukorv och ett par glas pilsner och blir ett par? Det vore något för folkhälsan!

Ja, på nattklubb går man när man är sugen på lite husmanskost! Vet du vad en nattklubb är för något?
Citera
2024-10-04, 17:03
Medlem
invandrar-leffes avatar
Tacka fan för det. Även om risken för att hamna i skottlinjen är liten så har den ökat så pass mycket att det får den här effekten. Den importerade kriminaliteten gnager sönder landet från alla håll och kanter.
Citera
2024-10-04, 17:03
Medlem
Citat:
Oavsett dåliga tider i Sverige och Europa så har alltid ungdomar träffats på krigen för att umgås och dricka alkohol.
Det som inträffat i Europa dom senaste 10-20 åren är alla araber och muslimer som ställer till problem, speciellt på krogen.
Vanliga skötsamma ungdomar gör allt dom kan för att undvika dom så krogdöden är ett faktum.
Om det stämmer att folk dricker mindre alkohol, då är ju det ganska bra. Det blir ju mindre alkoholism och sjukdomar som alkoholen orsakar. Jag hörde senaste i dag att man har hittat att förhöjd alkoholkonsumtion höjer risken för 20 ytterligare former av cancer, t.ex. Det är bra om folket dricker mindre. Restaurangerna får helt enkelt tänka om lite från traditionen att tjäna pengar på stor stark och shots. Erbjud enkel med god mat till bra priser, goda alkoholfria drinkar, satsa mer på musik, live-artister och DJ:s och ta inträde. Då blir krogen bättre för alla, och inte bara en lokal för alkisar.
Citera
2024-10-04, 17:05
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ungdomar i dag är jävla töntar som hänger på TikTok där de skyltar med vegansmoothies, scarfar köpta på Beyond Retro och surar över JK Rowlings senaste uttalande om transpersoner.

När jag var ung använde man mobilen till att ringa med, man söp i parker, hängde på krogen, åkte på festivaler, rökte bakom plugget, lirade hårdrock i gamla skyddsrum, gick på hemmafest så fort någons päron var borta och söp tills man spydde och fick hångla ändå, på semestern drog man till Aya Napa eller fjällen och kukade ur.

Fy fan för att vara ung i dag.

Word.
Citera
2024-10-04, 17:05
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Klubbdöden började innan den arabiska massinvandringen. Törs du dansa ordentligt till en fånig låt t,ex ?
Citera
2024-10-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om det stämmer att folk dricker mindre alkohol, då är ju det ganska bra. Det blir ju mindre alkoholism och sjukdomar som alkoholen orsakar. Jag hörde senaste i dag att man har hittat att förhöjd alkoholkonsumtion höjer risken för 20 ytterligare former av cancer, t.ex. Det är bra om folket dricker mindre. Restaurangerna får helt enkelt tänka om lite från traditionen att tjäna pengar på stor stark och shots. Erbjud enkel med god mat till bra priser, goda alkoholfria drinkar, satsa mer på musik, live-artister och DJ:s och ta inträde. Då blir krogen bättre för alla, och inte bara en lokal för alkisar.
Du har nog missat mycket i ditt liv eftersom du verkar ogilla alkohol.
Men vi är alla olika.
Att gå på krogen och dricka Vira Blåtira och äta mat, nej då är jag hellre hemma i glada vänners lag med hämtmat och en låda vin.
Citera
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Färre unga i Sverige går på nattklubb - är en klubbdöd på väg?

Och undra vad som kommer att hända med en massa osäljbara nattklubbar då, kommer de råka ta eld en efter en månne?
Citera
Medlem
-Mystics avatar
Otrygg stadsbild (migration)
Höga priser
Talanglösa bartendrar
Sociala medier
Tinder

Allt bidrar nog till det minskande "utelivet".
Citera
2024-10-04, 17:08
Medlem
GertBennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ja, på nattklubb går man när man är sugen på lite husmanskost! Vet du vad en nattklubb är för något?

Jag skrev att det var dyrt på krogen. På krogen kan man äta mat. Att du inte kan läsa/förstå skriven information är inte mitt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in