2024-10-04, 12:47
Medlem
Computerzs avatar
Svenska tjejer som umgås med gängkriminella araber. Svårt och känna något medlidande när man är så korkad och knarkar med dessa varelser. Vad fan tror ni ska hända
Citera
2024-10-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberheimXI
Och vad gjorde fruntimret med dessa 2 herrar till att börja med?

Empatin är nere på noll. Är huvet dumt får kroppen lida. Ansvaret ligger helt på föräldrar, media och våra politiker.
Ansvaret ligger främst på henne, vi måste nå ut med budskapet att den som har störst ansvar för sin egen säkerhet är en själv. De personer som umgås med kriminella ska också ha spott och spe.

Innan någon börjar gråta nu, ja gärningsmännen har gjort fel. De ska ha stenhårda påföljer. Kan börja med nya fängelser där man har betong bröd och vatten och där samtliga straffarbetar. De ska straffarbeta för att betala kostnader för sin fängelsevistelse och rättsprocess samt kostnader för skadestånd och vård åt brottsoffret. När detta är betalt ska en bedömning göras om de kan sättas på fri fot eller om de utgör en fara för samhället, vid minsta tvekan fortsatt fängelse tillsvidare. Skulle de släppas på fri frot ska de ha fotboja i flertal år, lämna drogkontroller och få vistelseförbud till samtliga orter offret rör sig samt orter där de löper högre risk att återfalla i brott (ex. barer, utsatta områden) och vid minsta avvikelse livstids fängelse,

Det daltas för jävla mycket i detta land.
Senast redigerad av blorkadork 2024-10-04 kl. 15:25.
Citera
2024-10-04, 15:44
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Eller så är det just det de har?
Att de är svarta/bruna och har därför mer värde än vita?

Rasist tjatet går alltid till vitas nackdel

Vad snackar du om? Tror du verkligen att alla människor är stöpta i samma form?
Ja, det är simpelt att tro att hudfärgen har en inverkan på en människas beteende, men det är lika simpelt att tro att faktorer som arv, kultur och medfödda genetiska fel (som inavel kan medföra) inte har någon betydelse.
Citera
2024-10-04, 16:09
Medlem
Mohammed Temeiza. Kände det på mig. Det var han som körde motorcykeln där han och två till sköt ner folk v8d Gamlegårdens centrum för några år sedan. Ett riktigt as
Citera
2024-10-04, 16:34
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Svenska tjejer som umgås med gängkriminella araber. Svårt och känna något medlidande när man är så korkad och knarkar med dessa varelser. Vad fan tror ni ska hända

Borde finnas informations blanketter för tonårs tjejer i hur man inte ska umgås med araber och kurder, negrer osv.
Citera
2024-10-04, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Eller så kan skulden helt enkelt BARA läggas på gärningsmännen.

Låter irrationellt.

Negrer/araber är fortfarande lågintelligenta existenser som återfinns inom vårt territorium. Att inte göra det man kan för att undvika dem resulterar i dessa händelser, och då män idag inte är beredda att lyncha negrerna så bör man iallafall uppfostra rasister.
Citera
2024-10-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz

Man behöver inte känna medlidande för offret..... om brott begåtts av dessa gängkriminella så ska de få sitt straff.
Citera
2024-10-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Borde finnas informations blanketter för tonårs tjejer i hur man inte ska umgås med araber och kurder, negrer osv.

Spelar ingen roll

De bryr sig inte om sådan information det kommer ses som rasim. Även om det fanns statistik så skulle tjejerna bara slå det ifrån sig som "rasism"
Citera
2024-10-04, 17:42
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Det jag försöker säga är, att jag förstår att ni- troligen män i 40-årsåldern bosatta i villa i en trygg liten ort och med bara svenskar i umgänget- tycker det är galet hur man som tjej kan umgås med killar från Mellanöstern. Men för vissa tjejer är många i deras närhet (klasskompisar, grannar, vänner) killar från Mellanöstern- de läser inte bara om dem dem i ABoK på Flashback- och de ser då inte dessa som monster som man inte ska beblanda sig med, utan som vanliga människor.

Så, säg inte att någon bär skulden för sin våldtäkt bara för att hon har andra livserfarenheter än du har.

Jag tycker det verkar som att du har rätt kass människosyn helt ärligt, du sätter etikett på folk och menar att hela grupper av människor inte har någon som helst slutledningsförmåga. Lite som att säga att jag inte skulle förstå att vildsvin är farliga för att jag har växt upp med vildsvin. Borde jag inte vara expert på vildsvin i så fall?
Citera
2024-10-04, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komigenngtfinnas
Så din statistik visar alltså att samhället var lika hårt och otäckt på 70 talet som idag.
Överlag, vilket är min ståndpunkt att så är inte fallet.
Jag tog inte enbart upp mord som du ser..
Jag har ingen fin statistik som dig att komma med, mer än min egna empiri och många andras.

Sorligt eller intressant tycker jag inget du är, men märkligt vi tycks leva i så olika världar.

Empiri är skit, då folk glömmer väldigt fort, om ens de upplevt något.
Palme, Malexander, Flink, Norrmalmstorgsdramat, ambassadockupationen i Stockholm osv.
Vi alla känner till Adriana men hur många kommer ihåg Emil Rittbo?

Hade fan varit mer rädd för att stöta på Paolo Roberto i sin ungdom än random ortenkille idag.
Citera
2024-10-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Nej, tyvärr inte. Det kan säkert någon annan som också var med på "den gamla goda tiden" bekräfta. Det var dessvärre inte bättre förr.
Jag är född på 60-talet och du pratar bara skit! Nu vet jag inte vad du menar med "den gamla goda tiden", du kanske är 160 år gammal?

Läser man din historik, så är det mycket uppenbart att du är alldeles för ung för att ha varit med på den tid du beskriver. Jag gissar att du är en stockholmare med vänsteråsikter (en stockholmare), född i slutet av 90-talet.
Citera
2024-10-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Jag tycker det verkar som att du har rätt kass människosyn helt ärligt, du sätter etikett på folk och menar att hela grupper av människor inte har någon som helst slutledningsförmåga. Lite som att säga att jag inte skulle förstå att vildsvin är farliga för att jag har växt upp med vildsvin. Borde jag inte vara expert på vildsvin i så fall?
Bättre att sätta etiketter på folk som skriver elaka saker, än att försöka få ett offer för gruppvåldtäkt att må ännu sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in