2024-10-02, 21:14
Medlem
Vilka är männen??? Vem är kvinnan?
Citera
2024-10-02, 22:25
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putteliten2020
Exakt vilka människor menar du
att en kvinna ska undvika? Män över lag, eller?
Detta är ju knappast ett unikt fall och händer i alla grupperingar och samhälls klasser som kommer upp till ytan mer och mer!

Som jag skrev i min kommentar ”gängkriminella araber”. Gäller även övriga invandrare från MENA. Det är överrepresenterat med gruppvåldtäkter i dessa kretsar och det är ovanligt i ursprungssvenska kretsar. Även om det händer.

Förövrigt uppmanar jag även killar att inte umgås med dessa typer av människor av andra skäl.
Citera
2024-10-02, 22:43
Medlem
Citat:
Detta är ju knappast ett unikt fall och händer i alla grupperingar och samhälls klasser som kommer upp till ytan mer och mer!
Gängkriminella utlänningar är en bra början. Sluta tänk med fittan i två sekunder.
Citera
2024-10-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Inte för att lägga skulden på henne men hur smart är man om man festar med gängkriminella araber? Vet inte hur många gånger jag läst om detta i våldtäktsfall. Går ju att minimera risken rätt mycket genom att undvika den typen av människor.
Fast det är just det du gör, lägger skulden på henne. Så bara stå för att du är en sån som lägger skulden på våldtäktsoffer.

Offret kommer troligen från en kontext där den typen av killar betraktas som ”vanliga människor”, t.ex är själv underklass, bor i ett invandrartätt område etc. Men ni förmår inte sätta er in i andras livserfarenheter och perspektiv.
Citera
2024-10-03, 00:58
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Fast det är just det du gör, lägger skulden på henne. Så bara stå för att du är en sån som lägger skulden på våldtäktsoffer.

Offret kommer troligen från en kontext där den typen av killar betraktas som ”vanliga människor”, t.ex är själv underklass, bor i ett invandrartätt område etc. Men ni förmår inte sätta er in i andras livserfarenheter och perspektiv.

Så du menar hon trodde de var "vanliga killar"? Inte alls gängkriminella och farliga? Hon var helt oförmögen att förstå det?
Citera
2024-10-03, 06:53
Medlem
Ingen som kan ta reda på vilka detta är?
Citera
2024-10-03, 07:32
Medlem
Och vad gjorde fruntimret med dessa 2 herrar till att börja med?

Empatin är nere på noll. Är huvet dumt får kroppen lida. Ansvaret ligger helt på föräldrar, media och våra politiker.
Citera
2024-10-03, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Så du menar hon trodde de var "vanliga killar"? Inte alls gängkriminella och farliga? Hon var helt oförmögen att förstå det?
Det jag försöker säga är, att jag förstår att ni- troligen män i 40-årsåldern bosatta i villa i en trygg liten ort och med bara svenskar i umgänget- tycker det är galet hur man som tjej kan umgås med killar från Mellanöstern. Men för vissa tjejer är många i deras närhet (klasskompisar, grannar, vänner) killar från Mellanöstern- de läser inte bara om dem dem i ABoK på Flashback- och de ser då inte dessa som monster som man inte ska beblanda sig med, utan som vanliga människor.

Så, säg inte att någon bär skulden för sin våldtäkt bara för att hon har andra livserfarenheter än du har.
Citera
2024-10-03, 08:11
Medlem
Citat:

Och ingen förmår förklara vilka livserfarenheter som krävs för att man ska kunna se kriminella araber ur perspektivet att de är "vanliga människor" som det är en god idé att umgås med. Att man inte förstår sig på en sådan extrem hållning betyder inte nödvändigtvis att man saknar empati med offret. Det kan också, som i mitt fall, bara handla om att man inte kan begripa hur någon i glödgade rena helvetet kan göra val som innebär ens minsta risk att hamna i en sådan här situation.

Jag har all förståelse för att det existerar gränslös dumhet. Psykisk ohälsa med ett gott mått av självskadebeteende. Objudna och högst oväntade gäster. Illvilliga röster som förment välvilligt uppmanar inte minst unga tjejer att aktivt försätta sig i situationer likt dessa. Jag vet inte huruvida en eller flera av dessa omständigheter är aktuella i just det här fallet men ingen, allra minst potentiella framtida brottsoffer, har något att förlora på att mekanismerna kring sådana här våldtäkter blir mer kända och diskuterade. Att kvickt och kort avfärda all okunskap som bristande empati är inte särskilt konstruktivt och jag vågar påstå att det i de allra allra flesta fall är djupt felaktigt, även här på Flashback.
Citera
2024-10-03, 08:20
Medlem
Kokkashugis avatar
Citat:

Det är naturligtvis tragiskt att det förhåller sig på det viset. Det ska ju inte spela någon roll hur någon är klädd eller hur denna uppträder, men så ser inte verkligheten ut och det måste man ta med i sida riskkalkyler. Att umgås med kriminellt belastade män från en kultur där kvinnosynen är diametralt olika den västerländska är ett ganska stort risktagande. I många fall kostar det mer än vad man räknat med, som t ex i det här fallet.
Citera
2024-10-03, 09:56
Medlem
Citat:

Araber och negrer, då de begår en extrem majoritet av alla överfalls- och gruppvåldtäkter.

Utöver det är de fula och har låg IQ.
Citera
2024-10-03, 09:57
Medlem
Citat:

Då måste skulden läggas på föräldrarna som inte instruerade sin dotter till att det är skillnad på folk och folk, där negrer/araber hamnar längst ner på totempålen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in