2024-10-03, 02:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Precis. Om du bor i en håla där alla känner alla och du ber om lite extra potatis till pannbiffen så får du säkert det. Om du är stammis på en kvarterskrog i en storstad och ägaren jobbar fungerar detta också... men du kan inte bara be en främling om mer mat och förvänta dig att få det gratis.

Jag bor i Stockholm och går man på restaurang så kan man inte be om mer mat såvida det inte handlar om lunch eller sunkhak.

Men ni kanske har andra erfarenheter.
Citera
2024-10-03, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag bor i Stockholm och går man på restaurang så kan man inte be om mer mat såvida det inte handlar om lunch eller sunkhak.

Jag får anta att du citerade fel person, alternativt aldrig varit superstammis på en krog där du blivit vän med ägaren efter 10 års umgänge under dennes arbetspass. Säger jag "hälsa [kockens namn] att jag är extra hungrig idag!" ett par gånger per år så får jag så klart lite extra. Eftersom jag spenderar tusentals kronor i veckan på stället och alltid dricksar bra är det inga konstigheter.
Senast redigerad av TjackRaise 2024-10-03 kl. 03:02.
Citera
2024-10-03, 04:49
Medlem
Citat:

Har du frågat någon gång?
Jag bor oxå i Sthlm och äter ö.h.t inte på sunkhak.
Citera
2024-10-03, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Har du frågat någon gång?
Jag bor oxå i Sthlm och äter ö.h.t inte på sunkhak.
Nu är det bra tillfälle att nämna några krogar du fått mer mat när du efterfrågat det. Sjätte gången jag bett dig nu.
Citera
2024-10-03, 08:07
Medlem
talcsofts avatar
Därför tar man matlåda till jobbet och sparar restaurangbesöken och street food-ätandet till besök utomlands.
Citera
2024-10-04, 00:36
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Jag får anta att du citerade fel person, alternativt aldrig varit superstammis på en krog där du blivit vän med ägaren efter 10 års umgänge under dennes arbetspass. Säger jag "hälsa [kockens namn] att jag är extra hungrig idag!" ett par gånger per år så får jag så klart lite extra. Eftersom jag spenderar tusentals kronor i veckan på stället och alltid dricksar bra är det inga konstigheter.

Nej. De flesta krogbesök handlar inte om stammisar eller tjockisar som vill ha mer mat. Normala krogbesök handlar om folk som beställer mat och äter vad de serveras.
Citera
2024-10-04, 02:31
Medlem
Citat:

Antar att du är en smal liten man som inte äter så mycket med tanke på dina nedlåtande kommentarer om normal mäns hunger mm!

Bor inte i Stockholm men varit där en massa gånger och på normala och bättre restauranger har vi alltid fått extra pommes eller potatis utan extra kostnad då vi varit hungriga! Det kostar restaurangen så få kronor så varför skulle dom säga nej till det???
Citera
2024-10-04, 03:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Antar att du är en smal liten man som inte äter så mycket med tanke på dina nedlåtande kommentarer om normal mäns hunger mm!

Bor inte i Stockholm men varit där en massa gånger och på normala och bättre restauranger har vi alltid fått extra pommes eller potatis utan extra kostnad då vi varit hungriga! Det kostar restaurangen så få kronor så varför skulle dom säga nej till det???

Du har aldrig varit på en bättre restaurang. De skulle skratta åt dig om du frågade om mer mat eller ketchup.

Ni billies kan hålla er till pizzerian.
Citera
2024-10-04, 15:53
Medlem
Citat:
Nej. De flesta krogbesök handlar inte om stammisar eller tjockisar som vill ha mer mat. Normala krogbesök handlar om folk som beställer mat och äter vad de serveras.
Det har jag skrivit i kanske 8 inlägg dom senaste 3 dagarna. Har du lässvårigheter? Jag skrev det även i första inlägget som du citerade. Bra att veta att du håller med mig iaf.
Citera
2024-10-04, 21:16
Medlem
Citat:
Du har aldrig varit på en bättre restaurang. De skulle skratta åt dig om du frågade om mer mat eller ketchup.

Ni billies kan hålla er till pizzerian.
Vad vet du om det???
Jag går aldrig på finkrogar med putti-nutti portioner, går bara på bättre normala restauranger.
pizzerior funkar på lunchen.
Citera
2024-10-05, 22:02
Medlem
Det är därför hamburgertallrikar och pizza är så populärt att beställa - man vet att man blir mätt.
Citera
2024-10-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA

är ni för snåla för att beställa förrätt och efterrätt? Det är väl det normala man gör på en bättre restaurang om man är hungrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in