2024-10-03, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Två män, 20 och 24 år med kopplingar till Challannätverket, har åtalats för grov våldtäkt i Kristianstad.
Tillsammans och i samförstånd uppges de våldtagit en drogpåverkad kvinna – och filmat sina övergrepp.
Offret försökte fly, men lyckades inte. Fysiska skador har dokumenterats på kvinnan.

Männen häktades i våras. I en lägenhet i Kristianstad misstänks de under natten mot den 21 april ha våldtagit en drogpåverkad kvinna.

Männen, som nu hunnit fylla 20 och 24 år, har tillsammans och i samförstånd våldtagit offret, enligt åtalet. Kvinnan har sagt nej flera gånger, gjort motstånd och försökt fly, men inte lyckats, enligt beskrivningen i åtalet.

https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/challanman-filmade-nar-de-valdtog-drogad-kvinna-forsokte-fly/

Hur lågt får man sjunka? Tror de att det är en prestation som behöver filmas? Ynkliga idioter! Släng in dem på ett vanligt fängelse. Lås och släng bort nyckeln och kom tillbaka efter ett år, så får de möta män som är starkare och som tar hand om dem!
Citera
2024-10-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Nej, tyvärr inte. Det kan säkert någon annan som också var med på "den gamla goda tiden" bekräfta. Det var dessvärre inte bättre förr.

Gruppvåldtäkter begås till absolut största del av invandrare - menar du att det är för att de konsumerar mer porr än svennen?

Tråden handlar om två män som i samförstånd våldtar en kvinna - vad som hände på din gamla jävla tid, får du starta en egen skit-tråd kring.
Citera
2024-10-03, 22:57
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putteliten2020
Exakt vilka människor menar du
att en kvinna ska undvika? Män över lag, eller?
Detta är ju knappast ett unikt fall och händer i alla grupperingar och samhälls klasser som kommer upp till ytan mer och mer!
Nej, det gör det inte. Gruppvåldtäkter är i stort sett uteslutande något som begås av invandrare. Även vanliga våldtäkter är det mycket vanligare, när man normaliseras för andelen i samhället, att icke-svenskar begår. Helt enkelt, umgås inte med blattar så elimineras nästan risken för våldtäkt.
Citera
2024-10-03, 23:09
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Fast det är just det du gör, lägger skulden på henne. Så bara stå för att du är en sån som lägger skulden på våldtäktsoffer.

Offret kommer troligen från en kontext där den typen av killar betraktas som ”vanliga människor”, t.ex är själv underklass, bor i ett invandrartätt område etc. Men ni förmår inte sätta er in i andras livserfarenheter och perspektiv.

Det borde vara instinktivt att undvika dessa människor, ungefär som att gå fram till två lösa kamphundar. Tyvärr kommer det alltid finnas naiva tjejer som dras till bad boys. Är själv uppväxt i underklassen förövrigt med såna typer runt omkring mig men har klarat mig rätt bra pga att jag undvikit dessa.

Allt jag menar är att så länge man endast skyller på förövarna och inte får tjejer att riskminimera så kommer det hända om och om igen. Speciellt nu när vi har ett samhälle där balkongflickor är ett vanligt begrepp.
Citera
2024-10-04, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komigenngtfinnas
Skön du är

Mord, våldtäkter, tortyr, förnedringsrån var INTE vardagsmat.

Stora jävla rubriker i tidningar när det skedde.

Skedde ett mord tex var det faen snack om det överallt hur förkastligt och sjuk världen blivit.

https://bra.se/images/18.62c6cfa2166eca5d70e1dd8c/1559562544384/Dodligt_vald_1960_2017.png

Okej
Jag står gärna i främsta led för att förkasta denna händelsen men jag vet inte om jag tycker det är intressant eller sorgligt hur fullkomligt ovetandes vissa människor är om vårt egna jävla samhälle.
Senast redigerad av Kockumskranen 2024-10-04 kl. 02:42.
Citera
2024-10-04, 06:16
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Sånt här var extremt vanligt redan på 70-talet, långt annan vi hade invandring av annat än arbetande finnar och jugoslaver. Bra mycket vanligare än nu, som tur är. Idag blir förövarna dessutom lagförda, vilket de sällan blev då.

Citat:
Svårt med källa då det, som sagt, i princip aldrig blev rättssak av sådant. Men den som var med på den tiden minns nog lika väl som jag hur det förhöll sig. Dock filmades det inte som det görs idag, det är en skillnad.

Så du har alltså stenkoll på att det var mycket vanligare på 1970-talet än det är nu på 2020-talet? Antar att du var ung och rörde dig mycket ute på 1970-talet och såg och hörde vad som hände, inget konstigt med det. Men att sen veta hur det fungerar typ 50 år senare när du bör vare i pensionsåldern är däremot konstigt.
Senast redigerad av halaltarzan 2024-10-04 kl. 06:20.
Citera
2024-10-04, 06:21
Medlem
Citat:
Jag har ö.h.t. inte nämnt "mord, tortyr och förnedringsrån". Jag håller mig trådens ämne som rör våldtäkt av drogad flicka.
Det var vardagsmat på "min tid", när jag var ung. Nu vet jag inte exakta omständigheterna i aktuellt fall, men en skillnad nu gentemot då, förutom filmandet, är väl "gruppvåldtagandet". Förr var det oftare att en och en i taget våldförde sig på en lägligt avsvimmad flicka i ett rum på en hemmafest, snarare än att de satte på henne i grupp. Men detta nya kan möjligen förklaras med porren och att folk i allmänhet är mer gränslösa nu.
Jag kanske ska tillägga att jag själv aldrig ägnade mig åt något sådant, men att jag blev "erbjuden" att göra det. Jag har också blivit hånad en gång, då en snubbe påstod att jag inte skulle ha stake nog att krypa på en full 16-åring om hon låg "tillgänglig" i en soffa.
I skolan pratades det ofta om tjejer som var "madrasser". Dvs i realiteten lämpliga att supa ner och sätta på. De fanns i alla, om inte klasser så i varje fall årskurser, i alla skolor i hela landet skulle jag våga påstå. Det var en annan tid, gudskelov.

Angående mord f.ö., hade vi ju regelbundet "sommarmord" eller "flickmord" i Sverige. Dvs överfallsvåldtäkter som utmynnade i mord, begångna av svenskar.

Du är en lögnare.
Citera
2024-10-04, 06:48
Medlem
Det är ändå fantastiskt att de själv dokumenterar sitt brott. IQ är inte hög hos dessa apor!
Citera
2024-10-04, 07:08
Medlem
Citat:
Nej, tyvärr inte. Det kan säkert någon annan som också var med på "den gamla goda tiden" bekräfta. Det var dessvärre inte bättre förr.
Jag var med. Du överdriver.
Citera
2024-10-04, 07:44
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Kriminella män som inte har fostrats med den västerländska värdegrunden.
Eller så är det just det de har?
Att de är svarta/bruna och har därför mer värde än vita?

Rasist tjatet går alltid till vitas nackdel
Citera
2024-10-04, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
https://bra.se/images/18.62c6cfa2166eca5d70e1dd8c/1559562544384/Dodligt_vald_1960_2017.png

Okej
Jag står gärna i främsta led för att förkasta denna händelsen men jag vet inte om jag tycker det är intressant eller sorgligt hur fullkomligt ovetandes vissa människor är om vårt egna jävla samhälle.

Så din statistik visar alltså att samhället var lika hårt och otäckt på 70 talet som idag.
Överlag, vilket är min ståndpunkt att så är inte fallet.
Jag tog inte enbart upp mord som du ser..
Jag har ingen fin statistik som dig att komma med, mer än min egna empiri och många andras.

Sorligt eller intressant tycker jag inget du är, men märkligt vi tycks leva i så olika världar.
Senast redigerad av Komigenngtfinnas 2024-10-04 kl. 08:25.
Citera
2024-10-04, 11:18
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Så du har alltså stenkoll på att det var mycket vanligare på 1970-talet än det är nu på 2020-talet? Antar att du var ung och rörde dig mycket ute på 1970-talet och såg och hörde vad som hände, inget konstigt med det. Men att sen veta hur det fungerar typ 50 år senare när du bör vare i pensionsåldern är däremot konstigt.
Du har en poäng. Jag har ingen direkt uppfattning om hur stort mörkertalet är idag. Jag utgår bara från att sånt här ofta anmäls idag och att vi därför kan läsa om det, till skillnad från förr då det inte anmäldes och allt var mörkertal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in