Citat:
Ursprungligen postat av
IT-snubben
Och nu åkte en snus in... Får se om jag kanske gör ett nytt försök vid nyår!
Citat:
Ursprungligen postat av
IT-snubben
Jag slängde precis allt snus plus min nyinköpta vape... det är ren idioti att börja igen när jag varit utan i nästan 40 dagar... Vill inte gå igenom alla dessa dagar igen så lika bra sluta nu direkt så man inte bygger upp beroendet på nytt. När man får såna där infall borde man lugna ner sig och vänta ut det... om man bara härdar ut så går sugen över även när allt känns för jävligt.
Jag slutade i 30 dagar, återföll och kände som du känner nu. Jag skämdes för mig själv på ett sätt, började nästan tänka mer på snus än när jag inte snusade eftersom jag nu tänkte tanken ”varför var jag tvungen att börja” och ”när ska jag sluta igen”.
Hur som helst så slutade jag igen 6 dagar efter återfallet och är nu på dag 50. Jag tror nästan återfallet stärkte mig men jag fick ändå nollställa räknaren. Och det har fan inte varit enkelt hittills men det känns ändå som att det blir mer och mer hanterbart.
Om 50 dagar så kan du också få fira 50-dagar snusfri IT-snubben, det enda du behöver göra är ju att inte ta en snus/vape/cigg/whatever. Jag tror att på dig!