2024-10-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallonochrabarber
Gör det enklare för dig själv kompis. Snusa så mycket du orkar och lite till, tills du äcklas av snuset. För då kommer du kunna glädja dig åt att vara snusfri när du väl slutar. Du plågar dig själv i onödan genom att fortsätta mata beroendet samtidigt som du behöver sitta och ha abstinens för att du inte snusar så mycket du vill. Samtidigt ger du snuset större värde för det lär kännas underbart när du väl får peta in en.

Har snusat tills jag blivit äcklad. Funkar inte. Hjälper inte när abstinensen slår till, så rätt uselt förslag men tack för din åsikt.
Citera
2024-10-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Jag köpte en vape idag och nu sitter jag med den... Tyvärr så blev suget så enormt stort idag, alltså mest mentalt, kändes nästan som jag höll på bryta ihop. Så blev skynda sig o köpa och nu känns det faktiskt lite bättre. Tror ärligt talat inte att jag skulle fungera utan tillförsel av nikotin i någon form då jag hållit på med det hela livet... Har inte snusat så snusfri är jag fortfarande men inte nikotinfri.

Nikotinmonstret lyckades lura dig den här gången. Synd på ett bra försök! Det finns inget som heter att inte fungera utan nikotin, det är bara snusmonstret som får dig att tro att det är normalt att behöva vara på minus och fylla på (dopamin) till normalläget igen och att man aldrig skulle ta sig till det där normala där det inte känns som 'lågt' konstant. Men det kan man. Ska dock inte påstå att det är lätt! :P Vi är nog många som trillat dit igen mer än en gång och 30-40 dagar är en av de klassiska gränserna. Bättre lycka nästa gång!
Citera
2024-10-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulletulle
Har snusat tills jag blivit äcklad. Funkar inte. Hjälper inte när abstinensen slår till, så rätt uselt förslag men tack för din åsikt.

Poängen är att man upplever snusen som något bra som man har längtat till om du tar en betydligt mer sällan än du brukar. När man slutar bör man inte ha några som helst tankar om att snusen skulle tillföra något bra, då kan det sabba både i närtid och längre fram. Men abstinens måste man såklart ta sig igenom hursom och ja, tyvärr har den en tendens att eskalera rejält när man är helt utan, så det blir ju mest som att man skjuter det framåt i tiden och lider i onödan där under nedtrappningen. (Det var inte jag som skrev det ursprungliga, men som du märker är det fler som tänker så.)
Hur du än gör det så lycka till, hoppas det ska gå bra!
Citera
2024-10-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Jag har tyvärr bestämt mig för att fortsätta snusa tills vidare och göra ett nytt försök längre fram, kanske sluta vid nyår och ha det som nyårslöfte. Suget blev för stort nu efter mitt återfall igår

Känner igen de där tankarna du skriver om, det brukar vara blandade känslor för mig när jag börjar igen. Brukar kännas både bra och dåligt... Nåja, nytt försök vid ett senare tillfälle.

Hoppas det går bättre för dig, kämpa på!

lol...

jävligt mkt snack, jävligt lite verkstad
Senast redigerad av bigpapichulo 2024-10-05 kl. 16:18.
Citera
2024-10-05, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bigpapichulo
Helt ärligt tkr jag du borde sluta skriva i denna tråden då jag sett dig typ ge upp flera gånger redan, tror du förstör för andra lite och framkommer med ganska dåligt exempel

jävligt mkt snack och jävligt lite verkstad

Skriv igen när du har något vettigt att komma med
Jag skriver hur jävla mycket jag vill i den här tråden, här får alla skriva. Så knip käft och sluta vara uppkäftig. Hur det går för andra med deras slutande är upp till dom, skyll inte på andra för hur det går för dig själv.
Citera
2024-10-05, 17:36
Medlem
Har snusat en dosa lös varje dag, med några uppehåll, hela livet trots att jag märker av de negativa sidorna rent kroppsligt. Är ett jävla gift detta. Varit utan snus nu sedan 07 i morse. Går "cold turkey" nu. Steg 1 blir att överleva till på måndag.
Citera
2024-10-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iiiiih
Poängen är att man upplever snusen som något bra som man har längtat till om du tar en betydligt mer sällan än du brukar. När man slutar bör man inte ha några som helst tankar om att snusen skulle tillföra något bra, då kan det sabba både i närtid och längre fram. Men abstinens måste man såklart ta sig igenom hursom och ja, tyvärr har den en tendens att eskalera rejält när man är helt utan, så det blir ju mest som att man skjuter det framåt i tiden och lider i onödan där under nedtrappningen. (Det var inte jag som skrev det ursprungliga, men som du märker är det fler som tänker så.)
Hur du än gör det så lycka till, hoppas det ska gå bra!

Jag måste dra ner, testat cold turkey. Funkade sjukt illa för mig.
Slutat en gång för många år sen och då blev det inte så illa när jag släppte den sista. Kom däremot inte ihåg att jag mådde bajs under neddragning. Därför jag undrade här.
Nu mår jag bättre än för några dagar sedan så det går bra. Var bara en dag jag mådde så sjukt illa.
Citera
2024-10-05, 19:34
Medlem
Lycka till karlkula12! Starkt att du vågade ta steget!

Citat:
Ursprungligen postat av rulletulle
Jag måste dra ner, testat cold turkey. Funkade sjukt illa för mig.
Slutat en gång för många år sen och då blev det inte så illa när jag släppte den sista. Kom däremot inte ihåg att jag mådde bajs under neddragning. Därför jag undrade här.
Nu mår jag bättre än för några dagar sedan så det går bra. Var bara en dag jag mådde så sjukt illa.

Ja huvudsaken det funkar bra för dig i slutändan. Folk är ju olika. Fan vad lyxigt det låter med bara en riktigt dålig dag hittills!
Citera
2024-10-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Har snusat en dosa lös varje dag, med några uppehåll, hela livet trots att jag märker av de negativa sidorna rent kroppsligt. Är ett jävla gift detta. Varit utan snus nu sedan 07 i morse. Går "cold turkey" nu. Steg 1 blir att överleva till på måndag.

Hoppas att det fungerar, lycka till!
Citera
2024-10-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iiiiih
Ja huvudsaken det funkar bra för dig i slutändan. Folk är ju olika. Fan vad lyxigt det låter med bara en riktigt dålig dag hittills!

Mycket lyxigt!
Citera
2024-10-06, 21:48
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12

Vadå steg 1 är att överleva till måndag?
Sedan du tog din sista snus är du en ”icke snusare”. Det finns inga ”steg 1”. Du ska från och med beslutet du tog finna dig i att aldrig mera ta en snus igen. Det blir inget mer. Det är färdigt. Slut. Finito.
Aldrig någonsin kommer du få lägga in en fuktig General efter middagen eller varför whatever du snusade.
Är du ok med det? Längtar du efter att slippa det begäret?
Om inte så kan du komma tillbaka när du gör det för annars kommer det aldrig att fungera.
Det kan låta hårt men man måste verkligen avsky det man höll på med, inse hur lurad man blivit i alla år och längta efter något annat för att det ska lyckas.
Senast redigerad av paggan 2024-10-06 kl. 21:57.
Citera
2024-10-06, 23:04
Medlem
Jag firar 2 månader snusfri idag! Att låta bli att snusa känns lätt vid det här laget *peppar peppar* men jag tror inte att allt det fysiska som snusen har ställt till med är borta än. Om nu allt försvinner, svårt att veta säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in