2024-10-03, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Öhhh nej det har han inte. Du hittar på.
Chrippa säger det vilket ingen bör tro på.
Nej, jag hittar inte på någonting.

Simon bevisar i varenda video att han springer Jockes ärenden.

Det säger mer än vad du försöker rapa upp.
Citera
2024-10-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Bilden på Chrippa med något vitt under näsan avfärdas direkt, men en 11 år gammal vimmelbild anses vara starka bevis. Märkligt, det där…
Jag har inte kommenterat någon annan bild än just den på Jocke och Simon.

Så vad försöker du hitta på här?

Fantasierna flödar friskt i den här tråden.
Citera
2024-10-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Nej, jag hittar inte på någonting.

Simon bevisar i varenda video att han springer Jockes ärenden.

Det säger mer än vad du försöker rapa upp.

När exakt är dag 1? Den frågan borde inte vara jättesvår för dig att svara på.

Det gör han inte alls. Det är en lögn. Du hittar på igen. Varför gör du det?

Bilden som är flera år gammal säger inte ett dugg. Men att Chrippa och uppenbarligen du ser det som ett bevis är ju bara korkat.
Citera
2024-10-03, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
När exakt är dag 1? Den frågan borde inte vara jättesvår för dig att svara på.

Det gör han inte alls. Det är en lögn. Du hittar på igen. Varför gör du det?

Bilden som är flera år gammal säger inte ett dugg. Men att Chrippa och uppenbarligen du ser det som ett bevis är ju bara korkat.

Sedan han gjorde sig ’känd’ på youtube.
Hur svårt är det att koppla vissa saker?

Hittar jag på?
Igen också?

Jösses vad du tar i.
Citera
2024-10-03, 13:46
Medlem
Citat:
Konversationen behöver inte vara god bara för att den förs sansat.
Det är syftet, vad man vill ha ut av det i slutändan som betyder något.
Det är vad jag ville säga.

Varför skulle jag svara på vad Jocke och Linnea har för syfte?

Det enda jag kan spekulera i, utifrån att Jocke avskyr både Linnea och Chrippa är att han inte menar väl.

Beror ju på hur konversationerna ser ut i sin helhet.
Enligt L så har de skött allt via Jocke, så uppenbarligen har det inte funnits några oklarheter från någons sida varför de har kontakt. Alla har sitt syfte men som är mindre relevant eftersom de är vuxna och aktivt valt att ha en kommunikation.

Det som är mest intressant är att Kräftan och L anklagar Jocke offentligt för stalking och trakasserier. Men hittills tyder ingenting på att så är fallet. Det vill man gärna se bevis på, för det enligt ska ha pågått under en längre tid enligt duon, men hittills finns ingen antydan till att det är sant.
Det borde, som jag skrev till någon annan användare, finnas en respons från L för länge sedan om att inte vilka bli kontaktad och en anmälan borde ha upprättats för länge sedan och därefter noll kontakt eller respons från L. Är det så?

För övrigt är det märkligt att Kräftan skulle bry sig om L blir utsatt, när han tidigare sagt att hon förtjänade att bli våldtagen och hon själv har berättat om vad han utsatt henne för.
Det blir bara löjligt, och visar vilken hycklare han är, när han nu försöker framstå som en beskyddare.
Det är ett otäckt beteende.
Citera
2024-10-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Beror ju på hur konversationerna ser ut i sin helhet.
Enligt L så har de skött allt via Jocke, så uppenbarligen har det inte funnits några oklarheter från någons sida varför de har kontakt. Alla har sitt syfte men som är mindre relevant eftersom de är vuxna och aktivt valt att ha en kommunikation.

Det som är mest intressant är att Kräftan och L anklagar Jocke offentligt för stalking och trakasserier. Men hittills tyder ingenting på att så är fallet. Det vill man gärna se bevis på, för det enligt ska ha pågått under en längre tid enligt duon, men hittills finns ingen antydan till att det är sant.
Det borde, som jag skrev till någon annan användare, finnas en respons från L för länge sedan om att inte vilka bli kontaktad och en anmälan borde ha upprättats för länge sedan och därefter noll kontakt eller respons från L. Är det så?

För övrigt är det märkligt att Kräftan skulle bry sig om L blir utsatt, när han tidigare sagt att hon förtjänade att bli våldtagen och hon själv har berättat om vad han utsatt henne för.
Det blir bara löjligt, och visar vilken hycklare han är, när han nu försöker framstå som en beskyddare.
Det är ett otäckt beteende.

Ja, och ingen vet (iaf inte jag) hur konversationerna ser ut eller i vilket syfte.
Oavsett är det ett mycket egendomligt konstigt och helt stört beteende att vara i kontakt med dem som Jocke vill krossa, sätta Chrippa i fängelse, omplacera dottern och hoppas på att relationen spricker mellan Chrippa och Linnea.
Varför skriver han till Linnea för?
Är det friskt?

Vad Chrippa och Linnea har sagt och vad de har utsatt varandra för tidigare verkar de har rett ut, bakom stängda dörrar.
Citera
2024-10-03, 13:56
Medlem
Citat:
Jag har inte kommenterat någon annan bild än just den på Jocke och Simon.

Så vad försöker du hitta på här?

Fantasierna flödar friskt i den här tråden.

Har jag sagt att du specifikt kommenterat andra bilder? Jag skrev bara en allmän kommentar på hur det brukar se ut i denna tråd.
Citera
2024-10-03, 13:58
Medlem
Citat:
Har jag sagt att du specifikt kommenterat andra bilder? Jag skrev bara en allmän kommentar på hur det brukar se ut i denna tråd.
Men så bra, då va det avklarat.
Citera
2024-10-03, 14:05
Medlem
Citat:
Sedan han gjorde sig ’känd’ på youtube.
Hur svårt är det att koppla vissa saker?

Hittar jag på?
Igen också?

Jösses vad du tar i.

Simon var inte ”känd” för 11 år sen, när bilden togs. Bilden är inte relevant överhuvudtaget.
Citera
2024-10-03, 14:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Bilden på Chrippa med något vitt under näsan avfärdas direkt, men en 11 år gammal vimmelbild anses vara starka bevis. Märkligt, det där…
Eftersom det är en bild på honom och en person som han "inte ens vet vem det är och aldrig har träffat" så säger det att uttalandet inte stämmer.
Det är ju också så att en person som Danjal har kontakt med självklart går Jockes ärenden - det är ju typ Danjals livsuppgift att ta tillvara Jockes intressen.
Citera
2024-10-03, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom det är en bild på honom och en person som han "inte ens vet vem det är och aldrig har träffat" så säger det att uttalandet inte stämmer.
Det är ju också så att en person som Danjal har kontakt med självklart går Jockes ärenden - det är ju typ Danjals livsuppgift att ta tillvara Jockes intressen.

Det finns bilder på mig när jag är ute på fest som är säkert 11 år gamla, inte sjutton har jag koll på vilka alla på bilderna är eller heter. Och jag skulle 11 år senare inte minnas att vi setts. Simon lär ju dock veta vem jockiboi var och även minnas att de träffats. Men noll konstigt om inte Jocke minns en gammal vimmelbild och alla han festat med.
Citera
2024-10-03, 14:16
Medlem
Citat:
Enligt Jocke själv så är han smartast i hela världen, så utifrån det så tror jag nog att han förstår att Linnea inte är hans bästis.

Jocke har däremot fler känsloargument att spela på för att komma ’nära och försöka få inblick/kontroll’.
Det står jocke närmare till hands att spela dubbelspel.

Det är dessutom en av Jockes paradgrenar.

Har Linnea sagt att hon försökt att säga ifrån till Jocke?
Det är isf något jag har missat.

Kräftan säger ju att L är smart, så hon vet vad hon gör.
De behöver inte vara bästisar eller käka middag tillsammans, det går att ha sansade konversationer ändå.
Men, vi har inte sett konversationerna i sin helhet, så just nu finns det ingen anledning att bli stissig över att det pågår stalking, för inget tyder på det.

Jag vet inte om hon sagt ifrån.
Jag förutsätter att hon sagt ifrån om hon inte vill ha kontakt.
Står tydligt på t.ex polisen hemsida vad den som är utsatt ska tänka på, bl.a. att säga ifrån tydligt och inte ha fortsatt kontakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in