2024-10-03, 00:58
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
"Man" måste inte vara dum i huvudet om man inte köper dessa exempel. Men du visar dig så när du inte ens läser och sedan verkligen gör allt för att inte ens försöka förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Är Anjo och Chrippa vänner?
Det såg verkligen inte ut som det när chipstutten stormade in i Chrippas lägenhet, hög på benzo och med livekameran som sköld
Citera
2024-10-03, 01:00
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Det sägs från folk som har träffat Chrippa att han har en mikropenis och att han tvättar organet enormt sällan och att han luktar gammal intorkad pungsvett. Så nu vet ni det.
Det där stämmer inte. Jag har varit på knull och knarkfest med Chrippa och han är rätt så välhängd, finns nog tom dom som skulle kalla honom för storkuken.
Citera
2024-10-03, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Linnea har mer livserfarenhet än Joakim, Anjo och Rask.

Absolut inte. Det var ovanligt korkat att bara tycka det. Linnéa får väl inte utvecklas längre. Koppel kanske.
Citera
2024-10-03, 08:36
Medlem
Citat:
"Man" måste inte vara dum i huvudet om man inte köper dessa exempel. Men du visar dig så när du inte ens läser och sedan verkligen gör allt för att inte ens försöka förstå.
Jocke behövs inte i deras liv öht, och definitivt inte som nån mellanhand kring Chrippa och Julias föräldraskap.

Det finns inte något exempel som du har rabblat upp som är rimligt.

De har säkert sina anledningar att texta med varandra, men knappast av det orsaker som du vill spekulera fram.

Folk har brutit kontakten inom familj/släkt förut, utan att den som avskyr en mest i hela världen försöker nästla sig in och komma åt en olika vägar, genom olika personer.
Det låter snarare helt skadat.

Avvakta istället tills Linnea och/eller Jocke yttrar sig om det, och utgå ifrån det.
Så kan du låta dina fantasier få vila lite.
Citera
2024-10-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är fullt möjligt att ogilla någons åsikter och handlingar men ändå föra sansade konversationer. Det är inte dubbelspel.
Det är inte konversationerna i sig och ’hur sansade det är’, som betyder något.

Det är syftet.

Det är syftet som avgör om det är ett dubbelspel.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-10-03 kl. 08:55.
Citera
2024-10-03, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jocke behövs inte i deras liv öht, och definitivt inte som nån mellanhand kring Chrippa och Julias föräldraskap.

Det finns inte något exempel som du har rabblat upp som är rimligt.

De har säkert sina anledningar att texta med varandra, men knappast av det orsaker som du vill spekulera fram.

Folk har brutit kontakten inom familj/släkt förut, utan att den som avskyr en mest i hela världen försöker nästla sig in och komma åt en olika vägar, genom olika personer.
Det låter snarare helt skadat.

Avvakta istället tills Linnea och/eller Jocke yttrar sig om det, och utgå ifrån det.
Så kan du låta dina fantasier få vila lite.

Det är rätt fascinerande att du vill få det att låta som att jag sa att det ÄR så, jag tog fram exempel som skulle kunna vara anledningar. Och fullt orimliga är de definitivt inte utifrån hur det ser ut.
Jag skrev även att ingen av oss vet vad som pågår bakom kulisserna.

Så det kan ju vara bra om man läser det man svarar på och så kan du låta dina påhopp vila lite
Citera
2024-10-03, 08:50
Medlem
Citat:
Det är rätt fascinerande att du vill få det att låta som att jag sa att det ÄR så, jag tog fram exempel som skulle kunna vara anledningar. Och fullt orimliga är de definitivt inte utifrån hur det ser ut.
Jag skrev även att ingen av oss vet vad som pågår bakom kulisserna.

Så det kan ju vara bra om man läser det man svarar på och så kan du låta dina påhopp vila lite
Dina exempel låter inte rimliga och avfärdas som icke troligt.
Varken mer eller mindre.
Citera
2024-10-03, 10:36
Medlem
Citat:
Det är inte konversationerna i sig och ’hur sansade det är’, som betyder något.

Det är syftet.

Det är syftet som avgör om det är ett dubbelspel.

Förklara gärna vad Jockes syfte är, och även vad Ls syfte är eftersom de båda då kör med dubbelspel.
Citera
2024-10-03, 10:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Dina exempel låter inte rimliga och avfärdas som icke troligt.
Varken mer eller mindre.
Jag försökte säga det - men då fick jag veta att jag är dum i huvudet.

Citat:
Förklara gärna vad Jockes syfte är, och även vad Ls syfte är eftersom de båda då kör med dubbelspel.
Linnea besvarar Jocke - och något dubbelspel har hon inte kört eftersom Chrippa hela tiden är medveten om det Jocke skriver och att han skriver.

Jocke själv angav att en stor del av meddelandena handlade om att försöker styra Chrippa genom Linnea .. missade du det?
Citera
2024-10-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Linnea besvarar Jocke - och något dubbelspel har hon inte kört eftersom Chrippa hela tiden är medveten om det Jocke skriver och att han skriver.

Jocke själv angav att en stor del av meddelandena handlade om att försöker styra Chrippa genom Linnea .. missade du det?

Hon kör ju då ett dubbelspel gentemot Jocke. Låtsas var helylle och upprätthålla konversationer under en längre tid, och sen vända om och påstå att det är stalking, för att nu säga att de skött all kontakt via Jocke, och hon skriver även att Jonna kan blocka dem om hon inte vill ha med de att göra.
Det går ju emot allt vad ni påstår.

Det är många som väntar på att få se konversationerna i sin helhet, och det ska bli extra intressant att se smset där L är tydlig och säger ifrån att hon inte vill ha kontakt, för det förutsätter jag att hon gjorde direkt och att hon anmält. Även att hon följt sina egna råd att blocka.

Jag har sett prints men verkar som att vi inte sett samma.
Länka gärna till konversationerna i sin helhet så du inte göra en Kräfta och plockar ut något ur sitt sammanhang och fabricerar ihop något. Att beakta kontext, ironi eller överdrift är inte hans starkaste sida har han tydligt bevisat.
Citera
2024-10-03, 11:24
Medlem
Citat:
Konversationen behöver inte vara god bara för att den förs sansat.
Det är syftet, vad man vill ha ut av det i slutändan som betyder något.
Det är vad jag ville säga.

Varför skulle jag svara på vad Jocke och Linnea har för syfte?

Det enda jag kan spekulera i, utifrån att Jocke avskyr både Linnea och Chrippa är att han inte menar väl.
Senast redigerad av Colorgreenandpink 2024-10-03 kl. 11:35.
Citera
2024-10-03, 11:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hon kör ju då ett dubbelspel gentemot Jocke. Låtsas var helylle och upprätthålla konversationer under en längre tid, och sen vända om och påstå att det är stalking, för att nu säga att de skött all kontakt via Jocke, och hon skriver även att Jonna kan blocka dem om hon inte vill ha med de att göra.
Det går ju emot allt vad ni påstår.
Nope. Din vantolkning går emot vad Jocke själv skriver.

Citat:
Det är många som väntar på att få se konversationerna i sin helhet, och det ska bli extra intressant att se smset där L är tydlig och säger ifrån att hon inte vill ha kontakt, för det förutsätter jag att hon gjorde direkt och att hon anmält. Även att hon följt sina egna råd att blocka.
Varför det?
Hon behöver väl inte säga det - frågan är varför han som försöker förstöra henne och Chrippas liv envisas med att skriva till henne.

Citat:
Jag har sett prints men verkar som att vi inte sett samma.
Länka gärna till konversationerna i sin helhet så du inte göra en Kräfta och plockar ut något ur sitt sammanhang och fabricerar ihop något. Att beakta kontext, ironi eller överdrift är inte hans starkaste sida har han tydligt bevisat.
Fäkta på du - jag läste vad Jocke sa om konversationerna efter att Chrippa sa att han skulle lägga ut dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in