2024-10-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Lögnerna om pappan fortsätter spridas ser jag.

Pappan gör ett gediget jobb och domstolarna har givit honom rätt i de processer som drivits. Han är raka motsatsen till en rättshaverist.

Att assistenterna hyser hat mot familjen och vill hämnas har de redan visat med sitt grova förtal och sekretessbrotten som de begått genom att sprida sitt hat öppet på sociala medier.
Du skriver...

Pappan gör ett gediget jobb och domstolarna har givit honom rätt i de processer som drivits. Han är raka motsatsen till en rättshaverist.

Bifoga gärna en förklaring på hur detta är relevant till trådens rubrik!

Vad är kopplingen mellan ditt påstående och Essie's försvinnande???
Citera
2024-10-02, 22:18
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men lägg ner. Det var tidigt i tråden som vi kom på vart swishen gick. P har raderat inlägget såklart och dessutom stängt ner företagets hemsida. Han har varit flitig med damage reduction men det ändrar inte sanningen.

Det är du som ska lägga ner. Du får ta och lära dig hur swish fungerar och sluta sprida lögner om pappan.

Ingenting av det som pappan har sagt eller presenterat har kunnat avslöjas som lögn eller falskt. Tvärtom så har allting som kollats upp visat sig stämma. De som ljuger är Hundhjälpen, assistenterna och vissa individer här på flashback. En sådan lögn är det som du sprider om att pengarna gick till pappans företag.

Det är tydligt att Essie stals och att såväl pappan som dottern och familjen är helt oskyldiga till allting som de anklagas för. Detta kan vissa individer inte hantera och istället sprids en massa helt irrelevanta lögner om familjen, enbart i syfte att smutskasta familjen och att försöka ta bort fokus från det faktum att Essie stals trots att hon hade det hur bra som helst hos familjen!
Citera
2024-10-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
1. IVO anmälan brukar vara offentlig handling. Så det tror jag inte på.

2. PA har osäkra anställningar, de kan få gå på dagen om inte personkemin funkar och det vet de om. Bara att hoppa på en ny anställning.

3. Ja, precis. Det har skrivits i pappans fejjangrupp.

Ska bara svara på första punkten.

1. Japp alldeles rätt, det finns diariefört. Bara för dig att begära ut.
Inga frågetecken där, och väldigt informativt.

De andra 2 punkterna undrar jag vad du rökt på för något?

PA har all anledning till att smutskasta familjen och förstöra för dem.
Citera
2024-10-02, 22:22
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Det finns inga tidigare anmälningar, inga rapporter, inga bilder, inga filmer, eftersom det aldrig hänt och bara är lögner från början till slut.

Den process som dottern och familjen genomgått i samband med att de skaffade Essie innefattar en gedigen lämplighetsutredning som godkänt dottern som brukare. En sådan utredning passerar ingen som är våldsam mot djur.

Dottern hade familjens egen hund Molly och hon har även haft andra hundar från utbildaren hos sig och inledningsvis under processen genomgått tester och prov för att visa att hon är lämplig. Det är så det går till när en brukare som dottern skaffar en assistanshund, så det är inget konstigt med det.
Dottern har ju stora svårigheter så sanningen ligger nog där ändå. Du vet inte hur våldsam en person med dom, problemen kan bli fort går det. men att hon skulle slagit ihjäl hunden är osannolikt det är svårare än man kan tro.
Jag tror hunden är räddad av goda skäl. Dock är detta drevet mot familjen vidrigt. En polis eller militär hund utsätts för betydligt värre saker. Inga drev mot militär och polis. Det saknar proportioner. Det är en familj som har det jobbigt.
Citera
2024-10-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ingenting av det som pappan har sagt eller presenterat har kunnat avslöjas som lögn eller falskt. Tvärtom så har allting som kollats upp visat sig stämma. De som ljuger är Hundhjälpen, assistenterna och vissa individer här på flashback.
Genuint intresserad: Hur har det bevisats att det är pappan som talar sanning och Hundhjälpen som ljuger, ex.vis. att Hundhjälpen visste om A:s utåtagerande sätt och varför hon flyttade hem istället för att bo kvar på boendet? Vad jag sett står ord mot ord..
Citera
2024-10-02, 22:26
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Ska bara svara på första punkten.

1. Japp alldeles rätt, det finns diariefört. Bara för dig att begära ut.
Inga frågetecken där, och väldigt informativt.

De andra 2 punkterna undrar jag vad du rökt på för något?

PA har all anledning till att smutskasta familjen och förstöra för dem.

1. Men lägg upp den du som har den och gör lite nytta du med.

2. Kolla med facket om du inte tror mig.

3. P erbjöd 100.000 kr i ersättning om den påstådda tjuven återlämnade Essie och det skulle ske via ombud.
Citera
2024-10-02, 22:29
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Dottern har ju stora svårigheter så sanningen ligger nog där ändå. Du vet inte hur våldsam en person med dom, problemen kan bli fort går det. men att hon skulle slagit ihjäl hunden är osannolikt det är svårare än man kan tro.
Jag tror hunden är räddad av goda skäl. Dock är detta drevet mot familjen vidrigt. En polis eller militär hund utsätts för betydligt värre saker. Inga drev mot militär och polis. Det saknar proportioner. Det är en familj som har det jobbigt.

Har du satt dig in i hur det verkligen ligger till med dotterns "stora svårigheter"? Eller utgår du från fördomar?

Vilken kunskap jag har, har du ingen aning om, så kom inte och tala om för mig vad jag vet och inte. Det visar bara vilka fördomar du har!

De som stal hunden är också de som ligger bakom drevet mot familjen. Glöm inte det. Vidriga människor. Den som tror att Essie har det bra hos vidriga människor som håller på så, den är otroligt naiv.
Citera
2024-10-02, 22:30
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Genuint intresserad: Hur har det bevisats att det är pappan som talar sanning och Hundhjälpen som ljuger, ex.vis. att Hundhjälpen visste om A:s utåtagerande sätt och varför hon flyttade hem istället för att bo kvar på boendet? Vad jag sett står ord mot ord..

Det har jag förklarat många många gånger i tråden. Det framgår av Hundhjälpens anmälan och facebookinlägg. Läs och lär!
Citera
2024-10-02, 22:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jo det vet jag. Men om dom bara ville rädda hunden skulle dom inte gått runt och babblat med media och allt och alla. Dra igång ett sånt drev då tänker man inte på hunden. Vill man bara rädda ett djur så påkallar man så lite uppmärksamhet som möjligt spelar med. Det är anmärkningsvärt att första anmälan gjorts fört efter ett år och att personen fått spaken.

Visst, om man är smart och slipad gör man som du säger, drar till sig minsta uppmärksamhet. Men det här är unga tjejer, idealister, som aldrig kunnat föreställa sig hur stort det skulle bli. Drevet har P ställt till med helt själv.

Och jag tror inte de stulit/räddat Essie.
Citera
2024-10-02, 22:44
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Hundhjälpens Johanna Strandh är ingen "ung tjej" eller "idealist" men hon är ändå en av dem som ligger bakom drevet emot familjen, som hon och assistenterna har ställt till med genom de förtals- och sekretessbrott de begått och med de lögner de har spridit.

Enda punkten vi är eniga i, JS är ingen ungdom och inte verkar hon idealistisk heller.

Jag tror JS är inblandad i försvinnandet i samförstånd med P, som jag skrivit om tidigare. Men något drev har hon inte deltagit i.
Citera
2024-10-02, 22:46
Moderator
OYs avatar
Tråden handlar om en försvunnen hund, brott kan ligga bakom försvinnandet.

Förtalsbrott utan synlig och tydlig relevans för frågan om vad som hänt hunden är off topic.

/Mod
Citera
2024-10-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Tragiskt att vissa när de blir emotsagda eller ifrågasatta anmäler inlägg. Men så är det väl när man inte kan hantera att alla inte köper vad man säger....

Personligen tror jag hunden är död.
Jag tror inte att någon assistent stulit hunden.
Jag tror att pappan har varit helt medveten om dotterns aggressionsproblematik.
Jag tror att hunden råkat komma i vägen för ett raseriutbrott.
Jag tror att pappan vliie skydda sin dotter ( inte så konstigt)
Varför jag tror det? Bara en känsla. Var med i alla 3 Essie-grupperna på Facebook i början, läste det mesta och såg div skärmdumpar.
Däremot har jag inte en aning om vad polisen gör, men har svårt att tro att det läggs ner nåt större jobb på det i så fall....
Här vill jag bara säga att detta är klockrent. Jag hoppas på OM detta är anmält till försäkringsbolag ,att dom särskilda utredarna där löser detta. Hoppades på EP ett tag men det verkar inte komma något därifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in