Citat:
Ursprungligen postat av
alicia66
Jo det förstår jag men de är redan försent så grovt sekretess brott som dom begått gör det ingen större skillnad. Gissar på fängelsedom faktiskt. Grova förtal sker har jag sett måna på fb kommer bli fattiga dyrt att förtala. Detta drev har gått för långt. Så pinsamt att dom tycker dom är så smarta. Det kommer kosta och svida att vara kaxig.
Nu tänkte inte jag på brott utan att det vore väldigt elakt mot A. Hon är skyddad mot vad som skrivs eftersom hon inte är läskunnig, men nog skulle hon känna igen sig själv på film.
Dessutom är risken överhängande att någon får för sig att spöa upp henne.
Tror inte att assistenterna vill A något ont, men de kände sig tvungna att agera för hundens skull. Tror inte de hade räknat med att anmälan skulle bli offentlig och att det skulle dras igång en sådan lavin.
Citat:
Ursprungligen postat av
alicia66
Hon är garanterat uppviglare till stölden varit behjälplig. "Djurvänner" har skött resten. Då går det inte att bara hämta hem hunden. Id hundarna spårade ju till bilspåren. Du ska inte underskatta djurvänner dom har ett enormt nätverk och tiger som gangsters inga golare där. Den hunden är garanterat långt ut på landet.
Underskattar definitivt inte djurvänner och det är möjligt att du har rätt. Vore i så fall en välgärning. Men assistenterna med kompani hade ingen anledning att rädda Essie, eftersom de anmält och visste LS var på väg.
Frågan var inte ställd till dig egentligen och jag hoppas den citerade kommer klargöra sin uppfattning.
Edit: bilspåren bevisar ingenting. Vi har dessutom fått veta av en som bor i närheten att de kom till på morgonen efter att Essie försvann.