2024-10-02, 19:49
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Samtidigt gäller Lex Maja i sådana här fall om det som kommer fram i anmälningarna stämmer. En har rätt att bryta sekretessen till Länsstyrelsen men det är en annan sak att gå ut i media.
Polisen är ju inte media så nog borde dom väl isf kunnat fullfölja anmälan komplett.
Citera
2024-10-02, 19:56
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Alla förundersökningar är sekretessbelagda enligt lag. Det finns ingen i tråden som vet vad de innehåller trots påståenden om detta. Det kan alltså vara en pågående utredning om tex djurplågeri.

Men eftersom det framkommit i tråden vilka som "stal" Essie så ställer jag återigen frågan varför polisen inte fått denna värdefulla information? Då hade ju fallet varit löst och hunden tyvärr åter hemma i familjen.
Nej det finns ingen anmälan som har övergått i en förundersökning.
Dom "anmälningar" som det har pekats på gällande "djurplågeri"misshandel " osv som det har pratats om ex på fb har inte gått vidare till förundersökning.
Det är även markerat på kopiorna på "anmälningarna" som har cirkulerat gällande essie
Förundersökningarna som finns gäller grovt olaga hot, grovt förtal m m
Ingen gällande vanvård, misshandel el liknande av hund
Åklagare har bekräftat att de förundersökningar som är aktuella gäller detaljer kring detta så som jag specade ovan..

Ja fråga inte mig varför polisen inte fått information om det ?
Jag har inte yttrat mig gällande"vem"
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-02 kl. 20:14.
Citera
2024-10-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
[/spoiler]

Jag har sett att flera har skrivit att du ska läsa tråden ifrån början för att fatta och hänga med i diskussionen. Men uppenbarligen har du inte gjort det.
Det fetade i din text har du svar på nedanför.
I övrigt har PA skickat inspelningar på hundmisshandel till JS då hon krävde bevis.

Citatet du själv tar med i ditt inlägg säger "enligt uppgift". Det betyder alltså att det inte är klarlagt. Vilket det inte ens är i närheten av att vara, annat än vid ETT tillfälle. Blivit nedsparkad från soffan och annat är påståenden och inget annat. Precis som ytterst mycket i den här tråden.

Faktiskt också att hunden är försvunnen. Men just den detaljen kan vi ärligt talat bortse från, borde ha märkts nu om hunden varit kvar.
Citera
2024-10-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Nej det finns ingen anmälan som har övergått i en förundersökning.
Dom "anmälningar" som det har pekats på gällande "djurplågeri"misshandel " osv som det har pratats om ex på fb har inte gått vidare till förundersökning.
Det är även markerat på kopiorna på "anmälningarna" som har cirkulerat.
Ja fråga inte mig varför polisen inte fått information om det ?
Jag har inte yttrat mig gällande"vem"

Har du bevis på det? Hade varit intressant att se anmälningarna. Det ska tydligen finnas anmälningar på förtal och annat. Fler
personer hade nog velat se dem också.

I tråden utpekas tjuvarna med namn, om polisen hade fått all den informationen hade ju fallet varit löst, eller hur?
Citera
2024-10-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Citatet du själv tar med i ditt inlägg säger "enligt uppgift". Det betyder alltså att det inte är klarlagt. Vilket det inte ens är i närheten av att vara, annat än vid ETT tillfälle. Blivit nedsparkad från soffan och annat är påståenden och inget annat. Precis som ytterst mycket i den här tråden.

Faktiskt också att hunden är försvunnen. Men just den detaljen kan vi ärligt talat bortse från, borde ha märkts nu om hunden varit kvar.

Men nu har ju pappan själv skrivit att det hänt..
Citera
2024-10-02, 20:12
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Har du bevis på det? Hade varit intressant att se anmälningarna. Det ska tydligen finnas anmälningar på förtal och annat. Fler
personer hade nog velat se dem också.

I tråden utpekas tjuvarna med namn, om polisen hade fått all den informationen hade ju fallet varit löst, eller hur?

Namn?
Har inte sett något namn på en påstådd tjuv

Tja det är ju bara att ta reda på då... gällande anmälningar som är aktuella
Senast redigerad av Pinkies 2024-10-02 kl. 20:17.
Citera
2024-10-02, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Namn?
Har inte sett något namn på en påstådd tjuv

Tja det är ju bara att ta reda på då... gällande anmälningar som är aktuella

Hoppade du över inlägg 12128?
Citera
2024-10-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jag hade inte tänkt att svara på din OT inlägg men visst har inget annat för mig just nu 😂 så jag kan svara med lika OT.

Du kan inte anmoda mig till något, jag antar att du inte vet ordets betydelse 🤔.

Du och ett fåtal andra får gärna för mig ha er åsikt om hundens försvinnande.

Men ta upp vårdtagarens symtom och beteende till att koppla det till hundens försvinnande är så dumt att man undrar vilken nivå ni har på era IQ,n.
Men jag tror ni är smartare än så, ni ser de sociala medierna som ett verktyg att sprida lögner.

Om hunden skulle ha avlidit pga vårdtagarens hantering finns det försäkringar för detta.
Ni som har hemförsäkring kanske vet att man kan göra tillägga. Ni som inte har så är detta till eran upplysning.

Där flög den ekonomiska orsaken iväg för att attackera familjen 🥱.

Så vem vinner på detta? Världens äldsta lilla önskemål HÄMND!
En försmådd PA som blivit anmäld av familjen.

Vad du hänvisar till är påverkans kampanjer, och inte intresserad.

Att försöka förmänskliga ett djur är en stor gäsp för mig.
Finns inget löjligare än se folk prata med sina husdjur och tror att de förstår 🤣.
Men jag förstår att du har bra konversation med dina guppis.
Hävdar du att försäkringsbolaget skulle betala ut 300.000:- i ersättning om en assistanshund skulle dödas av sin brukare? Hur länge tror du att en assistanshund skulle fungera om den blev skrämd och slagen av sin brukare, hur många slag och sparkar skulle krävas innan den skulle stänga ner det den tränats att göra?

Om hunden successivt har börjat ta avstånd och visa rädsla mot sin brukare så lär det bara ha gjort att problemet eskalerat och slutat i en tragedi. Enda sättet att i det läget få en ny assistanshund är om den förra lägligt skulle bli stulen och om försäkringsbolaget på det sättet skulle betala ut ersättning. Men de skulle aldrig ersätta en hund som slutat fungera efter misshandel.
Citera
2024-10-02, 20:45
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Det kan vara så att de personer som ev har video- eller bildbevis på att Essie blir misshandlad av A eller på annat sätt far illa, helt enkelt inte vågar lämna ut dem då de oroar sig för att bli anmälda för sekretessbrott eller för att ha filmat brukare etc.
dom har redan begått grova sekretess brott så det gör ingen skillnad. Dom har pratat vitt och brett med alla möjliga. Som sen skriver det på fb. man får inte prata med någon.
Citera
2024-10-02, 20:58
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jag hade inte tänkt att svara på din OT inlägg men visst har inget annat för mig just nu 😂 så jag kan svara med lika OT.

Du kan inte anmoda mig till något, jag antar att du inte vet ordets betydelse 🤔.

Du och ett fåtal andra får gärna för mig ha er åsikt om hundens försvinnande.

Men ta upp vårdtagarens symtom och beteende till att koppla det till hundens försvinnande är så dumt att man undrar vilken nivå ni har på era IQ,n.
Men jag tror ni är smartare än så, ni ser de sociala medierna som ett verktyg att sprida lögner.

Om hunden skulle ha avlidit pga vårdtagarens hantering finns det försäkringar för detta.
Ni som har hemförsäkring kanske vet att man kan göra tillägga. Ni som inte har så är detta till eran upplysning.

Där flög den ekonomiska orsaken iväg för att attackera familjen 🥱.

Så vem vinner på detta? Världens äldsta lilla önskemål HÄMND!
En försmådd PA som blivit anmäld av familjen.

Vad du hänvisar till är påverkans kampanjer, och inte intresserad.

Att försöka förmänskliga ett djur är en stor gäsp för mig.
Finns inget löjligare än se folk prata med sina husdjur och tror att de förstår 🤣.
Men jag förstår att du har bra konversation med dina guppis.

Vill åter igen fråga dig om förtydligande.

Så du tror det handlar om hämnd. En PA är anmäld och blir hämndlysten.

1. Anmäld för vad och vart?

2. Sedan stjäl denna PA Essie. Varför skulle det vara en lämplig hämnd?

3. Varför nappade inte PA på belöningen på 100.000 kr? En så stor summa pengar vore ju en bättre hämnd. Slippa besväret med en stulen hund och få en stor summa pengar som belöning för ett brott.

Ska tillägga att jag inte alls tror på att en assistent ligger bakom.
Citera
2024-10-02, 21:04
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
dom har redan begått grova sekretess brott så det gör ingen skillnad. Dom har pratat vitt och brett med alla möjliga. Som sen skriver det på fb. man får inte prata med någon.

Att sprida filmer där en brukare misshandlar sin assistanshund är otroligt mycket grövre än ord. Förstår du verkligen inte skillnaden?

Dessutom var P först med att hänga ut sin egen dotter med hela hennes problematik. I media, Facebook. Det har sipprat över hit i tråden också, men man ska läsa på för att förstå det. Frågan är om han brutit mot tystnadsplikten han lyder under i egenskap av förvaltare.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-10-02 kl. 21:10.
Citera
2024-10-02, 21:17
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Att sprida filmer där en brukare misshandlar sin assistanshund är otroligt mycket grövre än ord. Förstår du verkligen inte skillnaden?
Jo det förstår jag men de är redan försent så grovt sekretess brott som dom begått gör det ingen större skillnad. Gissar på fängelsedom faktiskt. Grova förtal sker har jag sett måna på fb kommer bli fattiga dyrt att förtala. Detta drev har gått för långt. Så pinsamt att dom tycker dom är så smarta. Det kommer kosta och svida att vara kaxig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in