Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
Väldigt intressant med vårdtagarens sjukdomsbild, men förstår inte vad det har med en stöld på en hund att göra?
Du menar kanske det är orsaken till att någon har tagit hunden för att den kanske inte är ämnad som assistanshund eller den som fört bort hunden inbillar sig att hunden farit illa vilket ingen kan påvisa eller har påvisat?
Har förövrigt fått för mig att en vårdtagares sjukdoms bild är strikt konfidentiellt, eller är det någon som gjort någon olaglig slagning på vårdtagaren eller är det du berättar dina egna fantasier?
Om man inte har grund för uttryck som tex "alla" o "majoritet" ska man inte skriva detta.
En hund är ett arbetsredskap, inte något annat och speciellt i detta fallet.
Fortfarande allt pekar på PA, de är missnöjda och familjen har ställt vårdkrav som innebär att de måste anstränga sig och göra sitt jobb.
Hur gör en person som inte kan försvara sig mot att de är lata och missköter sig?
Jo hämnas mot familjen och i detta fallet stjäla en hund.
Att du envist fortsätter hävda att det rör sig om en
stöld är ju varför du anmodats sätta dig in i fallet. Min och andras teori är att det är familjen som själva gjort sig av med hunden på ett eller annat vis.
Jag tror inte att du är ärlig i din argumentation om du på allvar påstår att du inte tror att en människa som inte avhåller sig från att skada andra i sina utbrott även kan skada ett djur, och det på ett allvarligt sätt. Du kan hitta dokument som rör A i första inlägget av tråden - att du avhåller dig från att läsa dessa är ingenting annat än nochalans från din sida. Du kan även läsa Hundhjälpens inlägg på facebook (de är en av anmälarna till Länsstyrelsen).
Citat:
För två månader sedan blev vi kontaktade om att Essie inte hade det bra och att hon blev illa behandlad. Vi fick flera och av varandra oberoende ”anmälningar” om detta. Vi fick även ta del av material som på ett mycket oroande sätt bekräftade det. I de fall något sådant händer är vi skyldiga att själva anmäla det vidare. Vi upprättade en anmälan till SBK/assistanshund, som examinerat Essies brukare, hennes föräldrar och Essie samt till Länsstyrelsen. Vi informerade även föräldrarna om att vi gjort dessa anmälningar.
https://www.facebook.com/HH.assistanshundar/posts/pfbid0LB5vvzVeqzs9FdLQ2XqLbP61X9SMFaqyy9BeRKMgDzWv YrHUAu6343PZQGP5NM37l
För övrigt - majoriteten i landet är inte behäftade med begränsad empatisk inlevelseförmåga så jag anser mig ha god grund för mitt påstående om människors överlag stora empati för andra levande varelser.