2024-10-02, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Det är inte klargjort att det spridits.

Att man ens tar dom har jag skrivit om ovan, det ligger självklart nåt sjukt bakom. Nej, man gör inte det. Men att påstå att dom spridits när polisen säger annat, då driver man en agenda. Pedofili är en sjukdom och kräver vård (likt rån är en sjukdom som kräver vård i sverige, öh) och det jag skrev vad att det var oklart vad som skett - inget annat.

Här finns inget försvar, men jag eldar inte på att nån slags medborgargarde ska engagera sig. CW är död, brottet är inte förklarat och det finns *andra nuvarande* som kanske gör liknande brott, vi ska hitta dom innan det sker. All energi som spenderas här är enbart bra ifall den lär oss nåt.

Inte om den som av vissa används för att elda upp mot män. MÄN som grupp ska inte ha det här, men det finns en del som är smarta på att elda upp er mot oss. Även om en del av er är män som ni plötsligt kommer upptäcka vid kvällsduschen efter att ha eldats upp av Trues.

DET är det jag pratar om. Inget vad en pedofil gjort - utan generaliseringen. Vakna, nötter.

Men det finns inget OSS det är enbart DU. Som man vill du inte lämna ditt barn på förskolan med en manlig pedagog eftersom majoriteten är män som utför brotten, det finns givetvis kvinnor också men tyvär utgör män i allra högsta grad denna statistiska siffra oavsett om barnen är pojkar eller flickor. Du verkar ta det så personligt att majoriteten av föräldrar (män som kvinnor) inte känner sig bekväma med att ha manligt anställda kring sina barn. Har du barn själv?
Citera
2024-10-02, 19:41
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Det märks att du är liberal, eftersom du har en övertro på att bygga system. Självfallet kan man inte bygga kontrollfunktioner så starka att inga pedofiler slinker igenom och förgriper sig på barn. Pedofiler är ofta manipulativa och människor är manipulerbara. Alla pedofiler har inte brottsregister sen tidigare heller.

I slutänden handlar det om olika intressen: prioriterar man män som vill jobba med småbarns intressen, framför barns och föräldrars intressen? Varför är f.ö. idealet ett hyperindividcentrerat och könlöst samhälle utan normer? Vem gynnas av det?
Tack, du skriver faktiskt relevanta frågor och inte ett lämmeltåg. Det går aldrig att göra nånting som är säkert från de som vill missbruka det. Inte ens ett dagis utan män är pedofilfritt - även om objektivt risken minskar. Men istället likriktar vi samhället.

Det som behövs är kanske inte en batikkärring som säger "olof var ju snäll" utan kontroller. Folk på flera jobb i samhället lever med drogkontroller, alkolås, etc. Vad kan funka för dagispersonal? Kameror - men vem ska glo i kameror som visar blöjbyten hela dagen? Etc.

Klart det finns lösningar, men att likt rabiata feminister här vill att göra av med män överallt ÄR inte en lösning! Barn ska inte enbart vänsterböjas från unga år, utan utsättas för ett fritt liv. Feministfritt är bara en liten del av det.
Citera
2024-10-02, 19:41
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
För övrigt kanske du har missat att ett flertal personer säger samma sak som jag.
Nej, ett feministdrev missar man inte. Man *ignorerar* det.

Sten, du, vad sa vi?
Citera
2024-10-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Återigen:
INGEN VUXEN MAN SKA ARBETA MED SMÅBARN!!

Det är lite intressant att den här frågan aldrig ventileras bland politiska partier, eller i någon etablerad media.

Argumentet FÖR att män ska arbeta på förskola är självklart manliga förebilder och allt sådant. Att inte barnen enbart ska få kvinnors syn på livet, värderingar osv med sig till skolan. Kanske därför inte ens SD lyfter frågan för dom vill inte att barn bara ska matas med mest feminism och vänsterpolitik? Men vad vet jag.

Argumentet EMOT män på förskola är ja hur många övergrepp på dagisbarn ser vi på 10 år? Måste vara flera hundra? Så är det värt att förstöra hundratals liv för att några få män ska arbeta i denna miljö?

Jag tycker argumentet emot väger otroligt mycket tyngre. Det är inte ens värt att utsätta ETT barn för övergrepp bara för att ha män på dagis. Återigen varför är den här frågan inte uppe på politikers bord? Inte ens utanför riksdagen hör vi något om detta? Det handlar ju om baaaarn sa man inte så när vissa flyktingar kom hit? Här handlar det ju också om barn. Barn vars hela liv raseras innan det ens hinner börja.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Nja. Förvisso inte okända på Flashback och nu vet vi iofs inte hur mycket folk visste när de skrev värmande ord på pedofilen minnessida, men om nära och kära visste vad som hänt när de skrev hur fin han var och hur saknad han är, så är det lite obehagligt, även om jag förstår att han var någons barn, en glad och trevlig prick osv. Jag hoppas verkligen inte att minnessidan återspeglar det vi vet idag

Vad trodde då de anhöriga i juni månad att orsaken till hans självmord var?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10FtGanjaPlant
Det märks att du är liberal, eftersom du har en övertro på att bygga system. Självfallet kan man inte bygga kontrollfunktioner så starka att inga pedofiler slinker igenom och förgriper sig på barn. Pedofiler är ofta manipulativa och människor är manipulerbara. Alla pedofiler har inte brottsregister sen tidigare heller.

I slutänden handlar det om olika intressen: prioriterar man män som vill jobba med småbarns intressen, framför barns och föräldrars intressen? Varför är f.ö. idealet ett hyperindividcentrerat och könlöst samhälle utan normer? Vem gynnas av det?

Han är en liberal/vänster kvinnohatare som försöker beskylla kvinnor för att perversa män förgriper sig på barn på förskolan. Hade han varit en konservativ kvinnohatare så hade han inte brunnit för att män ska sköta om småbarn, de brukar inte tycka att män ska ha traditionella kvinnoyrken och vice versa.
Citera
2024-10-02, 19:43
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Inte en drag queen alltså. Märkligt.
Vad som sägs i tråden verkar som att kvinnorna hjälpt mannen med det fasansfulla
Citera
2024-10-02, 19:43
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Ja verkar som kvinnorna hjälpt mannen med detta sjuka

Jag gråter för hela Ljusdal

Var så fint där i trakterna jag var där med malin berghagen som barn och de vuxna lärde oss allt om diverse och hur kroppen funkar

Så glad över minnen men nu avsky
Fokusera på det bra. Men var noga med att ta reda på vad som egentligen skett, så du inte tror det värsta - det som feministmaffian här nu sett en anledning att driva. Vi måste hålla oss till verklighet, till skillnad från Trues och såna.

Att brott sker är inte en anledning att tvinga fram sin egen agenda, trots allt.
Citera
2024-10-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Vad som sägs i tråden verkar som att kvinnorna hjälpt mannen med det fasansfulla

Att inte hinna se saker, är inte samma sak som att hjälpa till. Det här är tillräckligt hemskt som det är.
Citera
2024-10-02, 19:48
Medlem
Förskolan Ringblomman som GM jobbade på är ett nattisdagis, vet inte om de var fler än en personal på nätterna?
Citera
2024-10-02, 19:48
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thujthuj
Men det finns inget OSS det är enbart DU. Som man vill du inte lämna ditt barn på förskolan med en manlig pedagog eftersom majoriteten är män som utför brotten, det finns givetvis kvinnor också men tyvär utgör män i allra högsta grad denna statistiska siffra oavsett om barnen är pojkar eller flickor. Du verkar ta det så personligt att majoriteten av föräldrar (män som kvinnor) inte känner sig bekväma med att ha manligt anställda kring sina barn. Har du barn själv?
Jag ogillar generaliseringar, speciellt när det har ursprung som inte är relevanta - i det här fallet manshatande feminister som häckar i kanalen.

En man misstänks för pedofili efter foton har hittats. Ingen vill säga vad dom anger, vilket är illa nog. Men det är EN man inom förskolan på ... sex år? Under den tiden har våldsbrott mot barn inom samma verksamhet förekommit ett flertal gånger.

Jag vill inte minimera, jag vill relativisera - eftersom det finns rabiata människor ute att göra detta till "sin sak". Helt utan respekt för offer här, påstår dom att detta gäller alla män - och den stackars man som reagerar på generaliserigen drabbas av avstängningshot, felciteringar och andra nedsättande kommentarer.

Detta förefaller vara organiserat och visst, män ska bete sig bättre, men MÄN beter sig bättre. Vad sa jag om en man på 5 år?
Citera
2024-10-02, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Det är lite intressant att den här frågan aldrig ventileras bland politiska partier, eller i någon etablerad media.

Argumentet FÖR att män ska arbeta på förskola är självklart manliga förebilder och allt sådant. Att inte barnen enbart ska få kvinnors syn på livet, värderingar osv med sig till skolan. Kanske därför inte ens SD lyfter frågan för dom vill inte att barn bara ska matas med mest feminism och vänsterpolitik? Men vad vet jag.

Argumentet EMOT män på förskola är ja hur många övergrepp på dagisbarn ser vi på 10 år? Måste vara flera hundra? Så är det värt att förstöra hundratals liv för att några få män ska arbeta i denna miljö?

Jag tycker argumentet emot väger otroligt mycket tyngre. Det är inte ens värt att utsätta ETT barn för övergrepp bara för att ha män på dagis. Återigen varför är den här frågan inte uppe på politikers bord? Inte ens utanför riksdagen hör vi något om detta? Det handlar ju om baaaarn sa man inte så när vissa flyktingar kom hit? Här handlar det ju också om barn. Barn vars hela liv raseras innan det ens hinner börja.

Men det där med syn på livet osv det kan inte appliceras på små blöjbarn, de är för små. De behöver omvårdnad och nån som passar dem och matar dem. Sen är väl inga lärare/fröknar där för att pränta in sina personliga åsikter i andras barn, men det är offentlig verksamhet, de har värdegrunder osv.

Men absolut i skolåldern och framåt behöver barn absolut manliga förebilder. Framförallt pojkar tror jag. Det kanske skulle bli lite mindre stök då om det fanns en manlig auktoritet som kunde höja rösten åt dem vid behov och så vidare. Jag är absolut inte emot manliga lärare. Men man måste kanske inte ha män som hjälper små barn med blöjbyte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in