2024-10-02, 19:23
Medlem
Och den fega fittan tar livet av sig. Vuxna män, speciellt vänster fjolliga män ska hållas borta från barn
Citera
2024-10-02, 19:24
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Kan det vara så överjävligt atgden kvinnliga personalen vnälpt till?

Jag gråter konstant pga detta överjävliga.

Hemskt
Det är det. Men har du nån aning om *vad* som egentligen skett?
Citera
2024-10-02, 19:25
Medlem
Vad har vi lärt oss av detta? Jo, att folk inte glömmer dina handlingar efter att begått självmord.
Citera
2024-10-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Det var helt OK att sänka kraven på räddningstjänst och polis så att du kom in. Det är inte OK att låta män göra det du tycker du gör bättre. Jag förstår din drivkraft nu.

Försvinn - och ta med dig dina insatser att felcitera, guilt-shamea och överföra dina tro-värderingar. Allt du skrivit har varit fel och när du försöker anmäla för dina egna felaktigheter - end.

Kvinnliga brandmän och poliser medför inte en ökad risk för våldtäkt mot barn. Tvärtom, kvinnliga utredare framförallt inom polisen, gör att polisen lättare når fram till och förstår brottsoffer som är kvinnor och barn.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Socialtjänsten agerar aldrig på sånt här.

Systemet bygger på att the good guys är institutionerna. The bad guys ska vara föräldrarna. Föräldrar ska misstänkliggöras, orosanmälas av personal på förskola.

Om man som förälder misstänker att allt inte står rätt till på förskolan finns ingen oberoende instans dit man kan anmäla misstänkta omsorgsbrister.

Systemet är inte riggat för den här typen av problematik. Det finns inget sätt att fånga upp det.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Fast nu hittar du på?

Vad hittar jag på?
Citera
2024-10-02, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Riktigt hemskt. Finns ju inte många tillfällen att förgripa sig på förskolebarn då man oftast arbetar tre stycken samtidigt, så man hoppas ju att detta grundligt utreds, men å andra sidan så tar väl en pedofil de tillfällen som finns, exempelvis om man jobbar själv timmen före stängning och är ensam med ett barn.
Ja det är så jävla tragiskt allt detta
Citera
2024-10-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Vad har vi lärt oss av detta? Jo, att folk inte glömmer dina handlingar efter att begått självmord.

Nja. Förvisso inte okända på Flashback och nu vet vi iofs inte hur mycket folk visste när de skrev värmande ord på pedofilen minnessida, men om nära och kära visste vad som hänt när de skrev hur fin han var och hur saknad han är, så är det lite obehagligt, även om jag förstår att han var någons barn, en glad och trevlig prick osv. Jag hoppas verkligen inte att minnessidan återspeglar det vi vet idag
Citera
2024-10-02, 19:33
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Citat:
Bristen på riktiga män som förebilder ger förmodligen det samhälle du ser utanför förortsdörren. Iaf delar av det.

Nej, självklart ska "barnen utsättas för män" precis som dom gör kvinnor. Det ska dock inte vara batikkärringarna som väljer ut och kontrollerar att männen är män och inte nån slags pedofil eller liknande. Det är inte fel på systemet, det är fel på kontrollfunktionerna.

Det märks att du är liberal, eftersom du har en övertro på att bygga system. Självfallet kan man inte bygga kontrollfunktioner så starka att inga pedofiler slinker igenom och förgriper sig på barn. Pedofiler är ofta manipulativa och människor är manipulerbara. Alla pedofiler har inte brottsregister sen tidigare heller.

I slutänden handlar det om olika intressen: prioriterar man män som vill jobba med småbarns intressen, framför barns och föräldrars intressen? Varför är f.ö. idealet ett hyperindividcentrerat och könlöst samhälle utan normer? Vem gynnas av det?
Citera
2024-10-02, 19:33
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Det är det. Men har du nån aning om *vad* som egentligen skett?
Ja verkar som kvinnorna hjälpt mannen med detta sjuka

Jag gråter för hela Ljusdal

Var så fint där i trakterna jag var där med malin berghagen som barn och de vuxna lärde oss allt om diverse och hur kroppen funkar

Så glad över minnen men nu avsky
Citera
2024-10-02, 19:38
Medlem
Citat:
Tredje gången du försöker samma sak, damen.

Du börjar bli tjatig, speciellt utan argument. Som du inte ens hade första gången, eftersom inte ens du vet vad som hände utan ser en anledning att attackera män

Funderat på sexbyte? Dom e enkla idag, sen kan du vara en av oss - det gör fajter mer riktiga.

Återigen, ditt gnäll om att det är synd om män om man vill stoppa sexuella övergrepp mot barn på förskolor och skolor biter inte på mig. Jag bryr mig inte om du blir kränkt av det. Du med din narcissistiska läggning tror att jag säger det jag säger med utgångspunkt att föra nån slags kampanj mot män, vilket är fel. Jag bryr mig inte. Min utgångspunkt är att barn inte ska bli utsatta för övergrepp på sin förskola. Men du är inkapabel att förstå att du inte är jordens medelpunkt.

Så vad är din metod för att förhindra fler liknande händelser? Använda metoden ”inte alla män”? Den metoden tillämpas redan och den fungerar uppenbarligen inte.

För övrigt kanske du har missat att ett flertal personer säger samma sak som jag.
Citera
2024-10-02, 19:38
Medlem
Bylines avatar
Inte en drag queen alltså. Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in