Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Står det verkligen klart? Bygger det inte enbart på Torstens påstådda minnesbilder? Jag kan inte erinra mig att man i efterhand gjort något försök att komma i kontakt med ”den andre” Christer för att reda ut det här.
Det troligaste händelseförloppet är möjligen att Torsten åkt ut till den riktige CA:s stuga vid ett tillfälle då CA inte var där. Han fick åka därifrån med oförrättat ärende och tänkte åka tillbaka vid ett senare tillfälle, men så glömde/struntade han i detta. Han utgick kanske från att det inte skulle kollas närmare eftersom det följde mönstret med en svårfångad CA som undvek kallelser. När han sedan oväntat sätts på pottkanten av PU får han improvisera, och för att skyla över den fadäsen hittade han på att han pratat med en Christer A.
Alternativet är väl att en serie bisarra missförstånd av enorma proportioner lett till att en orelaterad radioamatör lovat att visa upp en revolver för polisen och tyckt att det var en helt rimlig förfrågan att få av en ditrest konstapel. Man får ju då anta att radioamatören bara råkade ha en .357 hemma också, som heller aldrig provskjutits.
Man får ju inte glömma att den påstådda radioamatören faktiskt ska ha varit med på noterna och lovat att komma och visa upp sin magnumrevolver. Det blir svårförklarat om det rör sig om en orelaterad radioamatör utan revolver.
Jag tycker nog att det står klart utifrån Torsten S uppgifter och övriga omständigheter att han måste ha besökt två stycken olika stugor.Jag kan inte tänka mig att Torsten S helt fabricerar ihop en historia.
Det vore mycket anmärkningsvärt om han gjort det.
Han vallar till CAs sommarstuga den 19 Januari.Han säger dessutom att det var där han kom i kontakt med en kvinna som upplyste honom om att annan Christer A brukade vistas i området.
Denne har ju Torsten S besökt och samtalat med i vad som är annan stuga än den i sammanhang "rätte" Christer A.
Det är härmed två olika stugor som har besökts.
Jag kan inte tänka mig att den gamle polismannen Torsten S har ljugit ihop detta.
Dessutom så fanns det verkligen en Christer A som var amatörradiofantast som ägde en stuga på Vedahöjden.Torsten S kan knappast ha vetat om dennes stora fabless för amatörradio utan att ha pratat med honom.Torsten måste således ha besökt två olika sommarstugor.
Däremot så håller jag med om att slutklämmen på din kommentar är ytterst svårförklarad.
Det är orimligt det som här påstås.
Som jag ser det kan det endast förklaras genom att något missförstånd har uppstått.
Alternativet är ju det som du skriver..att även den amatörradiointresserade Christer A skall ha förfogat över en revolver Smith and Wesson,i sådant fall en icke licensierad sådan..som han i sådant fall skall vara villig att inkomma med till Polisen enligt Torsten S.
Det låter ju helt otroligt.
En särdeles svårutredd soppa det här som sagt.