2024-09-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterfantasten
Skönt att du äntligen kommit till den insikten!

För jag var ju inte alls ironisk.
Citera
2024-09-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Helt korrekt! Jag har gjort fyra snitt och datum för snittet har jag alltid fått i vecka 37. Hanna kan omöjligt veta redan i vecka nio att hon kommer bli snittad i vecka 38.

Nej precis. Även fast man blir lovad snitt pga orsaker/anledningar så får man inte veta i tid när det kommer att ske förrän sista bedömning, den bedömningen görs oftast när barnet beräknas som fullgånget i vecka 37+0. Tidigare än så brukar man inte få ett datum, endast i ovanliga enskilda undantagsfall. Inte ens personer med riskgraviditet brukar få ett datum tidigt i graviditeten.
Citera
2024-09-30, 22:46
Medlem
Jag tror hon blivit gravid på naturlig väg och att det var en liten överraskning. Men det lär vi nog få veta. Annars hade det funnits en massa info redan så det hade genererat följare för länge sedan.
Citera
2024-09-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Jag tror hon blivit gravid på naturlig väg och att det var en liten överraskning. Men det lär vi nog få veta. Annars hade det funnits en massa info redan så det hade genererat följare för länge sedan.

Klart vi kommer få veta! Det här ska ju mjölkas i flera månader nu. Äntligen är hon tillbaka till sitt vanliga content ju! Nu är Hanna nöjd.
Citera
2024-10-01, 06:02
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Hur kan något vara en trådsanning när det stämmer med verkligheten? Om du följer henne så är det ju jävligt märkligt att du missat att hon kontaktar vården så fort det är en fis på tvären. Spelar ingen roll om vad så nog ska vården kontaktas.🙄😒

Du förstod poängen med mitt inlägg. Jag skriver ingenstans att hon inte kontaktar vården ofta, utan att hon aldrig hävdat att hon varit unik eller den enda som haft *insert random symtom*. Det är du/ni som har uppfattat det som det och det om något är att skapa en trådsanning om det.
Citera
2024-10-01, 06:06
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Fast om man inte kan arbeta på SJU ÅR för att man försöker bli gravid och sedan när man blir gravid KNAPPT kan röra på sig, då anser jag faktiskt att man gör sig själv märkvärdig. Då anser jag att man anser sig själv ha det värre än andra. Nästan till graden att man känner vem fan tror hon att hon är. Hon hade foglossning typ andra veckan och ”fick råd att vila konstant för att inte riskera GROV havandeskapsförgiftning”.

Ja, hon berättar bara om sin erfarenhet! Men hon överdriver. Vanliga människor arbetar, tar hand om hus och hem och kanske till och med barn, samtidigt som de är gravida och mår dåligt.

Men visst. Det är bara min trådsanning.

Nyckelordet i ditt inlägg är att DU anser, inte att hon hävdar att det är så. DU anser att hon överdriver. Du anser att hon är ditt och datt. Det ÄR att skapa en trådsanning.

Hon har aldrig hävdat att hon har det värre en någon annan, det är du som upplever det så för att du blir provocerad av hennes content. Jag, som inte blir så värst provocerad av hennes content, ser inte det du ser. Men jag letar inte heller fel i allt H gör och skriver.
Citera
2024-10-01, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
För jag var ju inte alls ironisk.

Ironi eller ej så stämmer det, det är DIN trådsanning och inget annat…
Citera
2024-10-01, 07:20
Medlem
Såklart har hon mått skit ❤️
Man har liksom inte märkt någon skillnad på hennes habitualtillstånd 😅
Citera
2024-10-01, 07:42
Medlem
Ska hon redan börja småljuga?
Hon skrev igår att bf var 6 maj, utifrån den informationen så är hon idag i v 9 (8+6) så varför skriver hon då att hon är i v 10. Imorgon kommer hon då vara i v 10 (9+0).
Citera
2024-10-01, 07:42
Medlem
Jag som precis avföljt och slutat vara beroende av denna tråd 😂

Nån som är minsta lilla förvånad att Hanna givetvis mått skit. Verkligen here we go again. Hon har väl förmodligen foglossning om 3… 2… 1… Haha att hon ska klara 2 under 2. Eller ja det går väl om man sätter barn och bebis framför en skärm.
Citera
2024-10-01, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Du förstod poängen med mitt inlägg. Jag skriver ingenstans att hon inte kontaktar vården ofta, utan att hon aldrig hävdat att hon varit unik eller den enda som haft *insert random symtom*. Det är du/ni som har uppfattat det som det och det om något är att skapa en trådsanning om det.

Nej klart hon inte påstått sig vara unik? Vore otroligt skämmigt till och med för henne att uttryckligen säga så🫠 men däremot utmålar hon ju besvär/kroppsliga tillstånd som om hon vore helt unik/ensam om att drabbas och måste ha specialbehandling😶‍🌫️
Citera
2024-10-01, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glaskulor
Jag som precis avföljt och slutat vara beroende av denna tråd 😂

Nån som är minsta lilla förvånad att Hanna givetvis mått skit. Verkligen here we go again. Hon har väl förmodligen foglossning om 3… 2… 1… Haha att hon ska klara 2 under 2. Eller ja det går väl om man sätter barn och bebis framför en skärm.

Ja. Alltså jag fattar inte det här. 2 under 2 😬😬😬 å hon klagar redan på "tiiidiga" morgonar när L vaknat sådär 06🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in