2024-09-30, 22:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Ifall man har 87 750 000 kronor över: https://www.esny.se/objekt/linnegatan-78/

Hyran var överkomlig men är rädd att räntan på lånet kommer bli jobbigare även om den är på väg neråt.
Jag får nog skippa den lyan.
Citera
2024-09-30, 22:38
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Byggår 2024. Lite märkligt att låta bygga ett så extremt hus och sen sälja det direkt. Bygger man på spekulation väljer man väl en design som kan tänkas nå en bredare kundkrets. Är det någon som byggt sitt drömhus men blivit besviken? Eller gick inte ekonomin ihop?
Tänkte detsamma reagerade även på att de hade massor med bilder på den fula plywood bokhyllan och trappan, så den är kanske snygg då?

Tror det är en gammal betongare som vunnit på eurojackpot som byggt det för att känna sig hemma!
Citera
2024-09-30, 22:39
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hyran var överkomlig men är rädd att räntan på lånet kommer bli jobbigare även om den är på väg neråt.
Jag får nog skippa den lyan.
Jag gillade inte tapeterna i vardagsrummet så jag står nog också över.
Citera
2024-10-01, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
12 miljoner och miljoner frågor uppstår, vem vill bo sådär, är det ägaren som bor där.....

Snygg traktor. Lite gammal.

Priset och arealen, nån kan säkert ge en bedömning om rimligheten, jag har ingen aning. Gamingstolen, byggnaderna och övrig inredning lär ju inte vara många procent av priset för den som köper.

Fantastisk mäklarkomposition med bleknade plastutemöbler mot en öde äng. Stor poesi. Värt hela arvodet...
Citera
2024-10-01, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leuchdioden
Märkligaste ungkarlslyan jag sett. Men många länder representerade åtminstone!

https://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-flodafors-katrineholms-kommun-vasby-1-21417651
En bonde i trakten kommer köpa den. Stycka bort boningshuset och behålla marken. Värdet ligger helt och hållet i marken.
Citera
2024-10-01, 10:18
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Ifall man har 87 750 000 kronor över: https://www.esny.se/objekt/linnegatan-78/

Vilket vansinnespris, är det verkligen säljbart till det priset? Det känns lite som att ESNY är tillbaka och kör sin bullshit igen. Ett tag la de ju ut alla objekt til vansinnespris, de låg osålda och antingen såldes till nedsatt pris av dem eller gick till en annan mäklare till kraftig reducering. Visst är det en spektakulär lägenhet, men det är ju minst dubbla priset mot området i övrigt...
Citera
2024-10-01, 10:26
Medlem
Citat:

https://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-flodafors-katrineholms-kommun-vasby-1-21417651
Ser inget udda med den här gården.
Nästan 100 ha i mellansverige.
Marken är värd pengarna, husen får nog snarast ses som en belastning.
Citera
2024-10-01, 10:37
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Erskine är ju en känd arkitekt, men jag har aldrig gillat hans hus. De är inte eleganta i proportionerna. Varken hans villor eller andra byggnader. Har alltid drömt om att bo i ett hus ritat av en känd arkitekt, men den arkitekten blir inte Erskine. Annars var det ju ekonomiskt inom räckhåll, givet då att man kan tänka sig bo i Skövde förstås...
Citera
2024-10-01, 10:49
Medlem
MyckeSenapSkaDeVas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Med tanke på datorrummet så tror jag det är någon yngre som bor där, just nu. Kan det vara sonen som ärvt gården av föräldrarna som dött alternativt flyttat till ålderdomshem? Medans han mest bara bott framför datorn och låtit gården förfalla - utöver bekvämligheter för honom som då fiber, bergvärme och avlopp - men han tröttnat nu och säljer av hela klabbet?

Utdraget från fastighetsregistret/Lantmäteriet som finns bifogat som dokument förtäljer hela historien för den som är intresserad.

Nytt pantbrev 100 tkr togs ut 2018 (totalt: 280 tkr) gissar på att det var för att fibern skulle grävas så det inte skulle lagga så mycket under gibbet Aja blir mycket pengar över till gamingstolar och gamingdatorer till den ena av arvingarna när denna fastighet säljs
Citera
2024-10-01, 10:59
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Vilket vansinnespris, är det verkligen säljbart till det priset? Det känns lite som att ESNY är tillbaka och kör sin bullshit igen. Ett tag la de ju ut alla objekt til vansinnespris, de låg osålda och antingen såldes till nedsatt pris av dem eller gick till en annan mäklare till kraftig reducering. Visst är det en spektakulär lägenhet, men det är ju minst dubbla priset mot området i övrigt...

Ja det är nog som du säger, att ESNY medvetet eller omedvetet har satt ett fantasipris igen. Det kanske är någon som har varit för mycket i New York som har satt utgångspriset. En rätt häftig lägenhet är det i alla fall.
Citera
2024-10-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Ser inget udda med den här gården.
Nästan 100 ha i mellansverige.
Marken är värd pengarna, husen får nog snarast ses som en belastning.
Läste att något av husen var från 1700-talet men när jag nu kollar beskrivningen igen så är det konstigt formulerat och i övrig beskrivning står byggår 1935.

"Gårdsbilden är mycket tilltalande med 1700-talshus huset högt beläget och inramad av flyglarna."

Menar mäklaren att huset liknar ett 1700-tals hus eller att det ursprungligen byggdes då.
Jag läser iaf ingenstans om någon K-märkning.

Jag håller med, husen är en belastning för en köpare, vare sig man rustar eller river.
Citera
2024-10-01, 14:31
Medlem
Här är ett hus på Dag Hammskjölds väg i Diplomatstaden, Stockholm.

Det förefaller ligga på Engelska kyrkans tomt. Oklart om man får bo där som privatperson.

Men är det möjligt med privat boende så är väl 35 miljoner billigt för en villa i Diplomatstaden. Äganderätt dessutom. Naturligtvis måste den helt byggas om men men.

https://www.erikolsson.se/kommersiellt/fastighetslistning/OBJ23008_2073533556
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in