2024-09-30, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Oskar kan ju anställa Lady Dahmer som städerska, då har en liten inkomst i alla fall.

Varför ska han göra det när hon gör det gratis? Om han ville lösa boendefrågan så hade han gjort det för tre år sen. Minst. Uppenbarligen tycker han sig vinna nåt på att dra ut på processen. Han kanske inte är säker på att han valt rätt? 6 barn var kanske lite jobbigare än han räknat med. Han kanske har ångrat sig, vem vet. Eller så vill han känna sig för och avgöra vem av kvinnorna han trivs bäst med. Eller också trivs han med att ha två kvinnor. Praktiskt med en vuxen till. Alltid tillgång till barnvakt med kort varsel (för LD har skrivit att hon även passar Nathalies barn) . Eller nåt.
Citera
2024-09-30, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Två av barnen är ju stora nu, en går väl till och med i gymnasiet? De hanterar nog gympakläder och tandläkarbesök bättre än LD. Allt det du räknar upp sker 1-2 ggr per år och barn utom gympa/fritidsaktiviteter, tror inte det är så betungande för Oskar att han inte löser boendefrågan enbart för att slippa ta ansvar för gympakläder åt ett barn (de två äldre behöver knappast att någon packar gympakläder åt dem).

Haha, är du själv tonårsförälder? Du tror att det är en dans på rosor att ha 6 barn/ungdomar varannan vecka?
Citera
2024-09-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Haha, är du själv tonårsförälder? Du tror att det är en dans på rosor att ha 6 barn/ungdomar varannan vecka?

Jag har fyra egna barn som har varit både bebisar, småbarn och tonåringar så jag vet rätt mycket om att ha många barn VARJE vecka, inte varannan vecka. Du däremot verkar inte ha någon erfarenhet alls av att ha familj om du tror att folk inte klarar av att packa gympakläder åt ett barn om de inte är tre vuxna som delar på ansvaret.
Det är jättevanligt att leva som storfamilj varannan vecka dessutom.
Citera
2024-09-30, 18:27
Medlem
Av allt jag har sett så förefaller Oskar, enligt min åsikt, vara både snäll och samarbetsvillig, dessutom mindre deprimerad och aggressiv samt arbetsam och jämnare till humöret (det torde dock vara lätt).

Så tvivlar på att han bråkar om han inte ser sig ha skäl till det.

Natashja använder barnbidraget till att skicka ut tryck och skriver poster om hur deprimerad hon är just nu.
Citera
2024-09-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanneniBjorkhagen
Jag håller med om att det är konstigt att det drar ut på tiden så.

Anledningen till att det drar ut på tiden verkar vara att O inte vill dela med sig av så mycket pengar som LD vill ha. Mer juridiskt, de har olika åsikter om vad som ingår i giftorättsgodset. Utan äktenskapsförord är det ju hälften av allt som gäller, men O verkar mena på att en del är enskild egendom (och därmed ej del av giftorättsgodset). Men det är då inte konstigt att LD är bitter och deprimerad, då exmaken försöker ge exmakan så lite som möjligt. Tyvärr vanligt i skilsmässor, jag avundas inte den situation LD är i nu! Lärdomen blir att alltid ha äktenskapsförord.
Citera
2024-09-30, 19:29
Medlem
Citat:
Jag har fyra egna barn som har varit både bebisar, småbarn och tonåringar så jag vet rätt mycket om att ha många barn VARJE vecka, inte varannan vecka. Du däremot verkar inte ha någon erfarenhet alls av att ha familj om du tror att folk inte klarar av att packa gympakläder åt ett barn om de inte är tre vuxna som delar på ansvaret.
Varför är det alltid folk som är helt inkapabla att klara av sina egna liv som bestämt måste berätta hur andra ska leva? Natascha är ett vrak men tycker hon har mandat att läxa upp oss i sina stories. Om hon hade alla svar hade hon väl inte varit så dålig?
Citera
2024-09-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17tanter
Varför är det alltid folk som är helt inkapabla att klara av sina egna liv som bestämt måste berätta hur andra ska leva? Natascha är ett vrak men tycker hon har mandat att läxa upp oss i sina stories. Om hon hade alla svar hade hon väl inte varit så dålig?

Hon är ju ett praktexempel på det. Dessutom har jag inte på allvar sett henne lyfta ett finger för sina frågor förutom att gå i Pride. Vilket väl ungefär är så mellanmjölk man kan bli. Hon hjälper inte flyktingar med läxhjälp eller är fosterförälder. Har inte afghanska ungdomar inneboende eller arbetar mot hedersproblematiken. Värvar inte röster åt något parti eller engagerar sig praktiskt för någon av de frågor hon tycker är viktiga. Men alla som inte repostsr hennes stories och delar hennes åsikter är skit. Hon bidrar ju inte ens med skatt.
Citera
2024-09-30, 20:41
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Hon är ju ett praktexempel på det. Dessutom har jag inte på allvar sett henne lyfta ett finger för sina frågor förutom att gå i Pride. Vilket väl ungefär är så mellanmjölk man kan bli. Hon hjälper inte flyktingar med läxhjälp eller är fosterförälder. Har inte afghanska ungdomar inneboende eller arbetar mot hedersproblematiken. Värvar inte röster åt något parti eller engagerar sig praktiskt för någon av de frågor hon tycker är viktiga. Men alla som inte repostsr hennes stories och delar hennes åsikter är skit. Hon bidrar ju inte ens med skatt.

Har hon ens varit på en av dom otaliga Palestina-demonstrationerna? De hålls varje dag i veckan numera och hon har väl inte mycket bättre för sig...
Citera
2024-09-30, 22:39
Avslutad
Citat:

Gympakläder xar ett exempel, ursäkta så hemskt mycket. Skönt att höra att det inte behöver vara så jobbigt att ha många barn.Vi får hoppas att Oskar han samma inställning som du. Det är inte riktigt den uppfattningen jag har fått när jag läst vad LD och Oskar har skrivit om livet med barn men du har säkert rätt.
Citera
2024-09-30, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trass
Anledningen till att det drar ut på tiden verkar vara att O inte vill dela med sig av så mycket pengar som LD vill ha. Mer juridiskt, de har olika åsikter om vad som ingår i giftorättsgodset. Utan äktenskapsförord är det ju hälften av allt som gäller, men O verkar mena på att en del är enskild egendom (och därmed ej del av giftorättsgodset). Men det är då inte konstigt att LD är bitter och deprimerad, då exmaken försöker ge exmakan så lite som möjligt. Tyvärr vanligt i skilsmässor, jag avundas inte den situation LD är i nu! Lärdomen blir att alltid ha äktenskapsförord.

Ja, antagligen handlar det om såna saker. Men om det nu är så vanligt behöver det väl inte ta flera år för en skicklig jurist att reda ut vad som gäller enligt lag?

Men hade LD vunnit på att ha äktenskapsförord? Eller menar du ur Oskars perspektiv?
Citera
2024-09-30, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Av allt jag har sett så förefaller Oskar, enligt min åsikt, vara både snäll och samarbetsvillig, dessutom mindre deprimerad och aggressiv samt arbetsam och jämnare till humöret (det torde dock vara lätt).

Så tvivlar på att han bråkar om han inte ser sig ha skäl till det.

Natashja använder barnbidraget till att skicka ut tryck och skriver poster om hur deprimerad hon är just nu.

Vad skulle han kunna ha för skäl menar du?
Citera
2024-10-01, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Gympakläder xar ett exempel, ursäkta så hemskt mycket. Skönt att höra att det inte behöver vara så jobbigt att ha många barn.Vi får hoppas att Oskar han samma inställning som du. Det är inte riktigt den uppfattningen jag har fått när jag läst vad LD och Oskar har skrivit om livet med barn men du har säkert rätt.

Ja förmodligen har jag det, och särskilt nu när småbarnstiden är över och föräldrarna dessutom bara har barnen varannan vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in