2024-09-29, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Drönare en efterhandskonstruktion? Drönarepiloten den ena har ju offentligt bekräftat eftersök med drönare utrustad med värmekamera.

Japp, och om jag inte missminner mig så var efter folk i tråden funderade på det här i tråden. Rätt duktigt att få tag på en drönarpilot mitt i natten som bor ca 1 h därifrån o ställer upp på studs och kommer direkt. Det brukar ta ganska många timmar innan de kommer.
Citera
2024-09-29, 16:02
Medlem
Citat:
Det finns inte heller bevis för att Essie har avlivats av någon i familjen.
Det finns ingen film på misshandel av essie, det har ju också blivit "till" genom HH,s uttalande gällande den anmälan dom fick till sig.
El har "någon" sett den påstådda filmen och bilderna?
det har ju blivit trådsanning?

Finns ju de i tråden som vet vem som "stulit" Essie. Varför är inte polisen informerade om det? Jag har ställt den frågan innan men inte fått svar, du kanske kan svara på det?
Citera
2024-09-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Finns ju de i tråden som vet vem som "stulit" Essie. Varför är inte polisen informerade om det? Jag har ställt den frågan innan men inte fått svar, du kanske kan svara på det?

Om nån har stulit Essie är det någon som vet när hunden är ute själv på gården.
Nån som vet var kameran finns,som vet vilka vuxna som befinner sig i huset,insyn från grannar osv.

Jag tror tyvärr att nån orsakade Essies död i hemmet,även om jag hoppas hunden lever och har det bra i ett kärleksfullt hem.
Senast redigerad av trez77 2024-09-29 kl. 18:33.
Citera
2024-09-29, 18:38
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Jaha ja det får väl dom som påstår att dom vet "vem" svara på
Citera
2024-09-29, 18:39
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Japp, och om jag inte missminner mig så var efter folk i tråden funderade på det här i tråden. Rätt duktigt att få tag på en drönarpilot mitt i natten som bor ca 1 h därifrån o ställer upp på studs och kommer direkt. Det brukar ta ganska många timmar innan de kommer.
Nej det var inte efter att folk här frågade...
Ja nu var det ju inte mitt i natten enligt uttalandet det var på morgonen han var .
Enligt information han gav var han "en" av drönare piloterna som gjorde eftersöket.
Denna person är ofta efterfrågad vid sök av försvunna hundar och personer
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-29 kl. 18:47.
Citera
2024-09-29, 19:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Då väntar vi på bevis på att polisen misstänker stöld. Annars är det bara en trådsanning.

Nej, det väntar inte "vi" på. Vi vet att de gör det. Märkligt att du har missat att SVT rapporterade i programmet Veckan i onsdags att polisen utreder det som en stöld.
Citera
2024-09-29, 19:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Nej det är inte självklart att hundarna är försäkrade i Agria.Varken SKK eller SBK styr över det. De enskilda aktörerna väljer själva var de försäkrar sina kullar. Om sen köparen väljer att fortsätta i det bolaget som ingick i köpet eller ej är fritt.. I regel har aktörerna Agria men inte alltid.
Om man som köpare väljer att byta bolag är det inte så krångligt eller någon förlust i Premier.
Fullgott veterinärintyg och intyg på att hunden är det den sägs vara.
Agrias koppling till SKK och SBK är att de är en av sponsorerna.

Du har helt rätt. Essie kan ha varit försäkrad i vilket försäkringsbolag som helst redan hos uppfödaren, och sedan kan familjen ha behålligt det försäkringsbolaget eller bytt till ett annat. Det är inget ovanligt att byta försäkringsbolag och det påverkar som regel inte försäkringens omfattning. Hur det var för Essies del vet vi inte.

Jag har själv bytt försäkringsbolag många gånger för olika hundar. Det har aldrig orsakat några problem. Det är bara oärliga människor som får sådana problem. Familjen kommer säkert snart få ut försäkringspengarna för Essie.
Citera
2024-09-29, 20:00
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
Och vi väntar på bevis att Essi blivit utsatt för misshandel för det fattar ju vem som helst att ser man sådant och har en avsikt att anmäla så ser man till att få det på film.

Precis som du säger!

Det har ljugits en massa om att det finns bilder och filmer som bevisar det, till och med Hundhjälpen har ljugit om det. Det har också ljugits om att dessa bilder och filmer skulle ha skickats till Länsstyrelsen. Men länsstyrelsen har inte fått något sådant material alls. Det finns helt enkelt inget sådant material.
Citera
2024-09-29, 20:10
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Nej, det finns inget som styrker att någon teknisk bevisning skulle vara inlämnad till polisen. Snarare tvärtom, då, precis som Flashamer brukar påpeka, att Hundhjälpen sagt sig skulle återkomma till LS när det var överlämnat till polisen, men inte återkommit. Inte heller har polisen talat om någon teknisk bevisning, och vad jag vet har man inte ens talat om någon utredning om djurmisshandel. Så som sagt, absolut inget som pekar på någon teknisk bevisning.

Det är som du skriver!
Hade det funnits sådan teknisk bevisning så hade det styrkt att Essie blev stulen.
Det påstås ju att detta skulle vara motivet för stölden.

Men det är varken det ena eller det andra. Det finns inga sådana bevis, och motivet för stölden var hat.
Citera
2024-09-29, 20:20
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Om nån har stulit Essie är det någon som vet när hunden är ute själv på gården.
Nån som vet var kameran finns,som vet vilka vuxna som befinner sig i huset,insyn från grannar osv.

Jag tror tyvärr att nån orsakade Essies död i hemmet,även om jag hoppas hunden lever och har det bra i ett kärleksfullt hem.

Det har framkommit via andra assistanshundägare att det är Hundhjälpen och deras samarbetspartner CrossTrials som instruerar assistanshundägarna att de skall ha en sådan rutin att de släpper ut sin hund själv i trädgården sent på kvällen. Sedan är det nog så i detta fallet att denna rutinen har bekräftats av den PA som kontaktat Hundhjälpen för att göra en anmälan. Att såväl PA som Hundhjälpen känner väl till denna rutinen råder det ingen tvekan om. Sedan är det en smal sak för dem att stjäla Essie.
Citera
2024-09-29, 21:59
Medlem
Citat:
Nej det var inte efter att folk här frågade...
Ja nu var det ju inte mitt i natten enligt uttalandet det var på morgonen han var .
Enligt information han gav var han "en" av drönare piloterna som gjorde eftersöket.
Denna person är ofta efterfrågad vid sök av försvunna hundar och personer

Konstigt att PÖ går ut med att hunden är stulen när inget eftersök med drönare gjorts isåfall. En ganska snabb slutsats o bara några dagar efteråt ska man ha pengar till en ny hund...
Citera
2024-09-29, 22:26
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Nej, det väntar inte "vi" på. Vi vet att de gör det. Märkligt att du har missat att SVT rapporterade i programmet Veckan i onsdags att polisen utreder det som en stöld.

Haha du är verkligen för rolig. Snacka om att gripa efter halmstrån att referera till ett program som snarare ifrågasätter påståenden om stöld som ett slags bevis! Lite bättre kan du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in