2024-09-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Finns ingen vettig människa som byter försäkringsbolag på ett djur där djuret varit försäkrad från start med alla risker och reservationer det innebär. Det är ett big nono.

Just därför har jag 4 hästar där 2 är försäkrade i ett bolag, den 3e i ett annat och den 4e i ytterligare ett annat just för att dom haft en obruten försäkring där sedan dom låg i stoets mage.
Annars får du reservationer på hela sjukdomshistoriken om du byter bolag vilket innebär att du kan glömma att få ut på någon livförsäkring eller Användbarhet.

Samma med hundar givetvis.

Givetvis är det agria med tanke på hur dom hänger ihop ekonomiskt med SKK och SBK och är assistanshund, det säger ju sig självt.
Nej det är inte självklart att hundarna är försäkrade i Agria.Varken SKK eller SBK styr över det. De enskilda aktörerna väljer själva var de försäkrar sina kullar. Om sen köparen väljer att fortsätta i det bolaget som ingick i köpet eller ej är fritt.. I regel har aktörerna Agria men inte alltid.
Om man som köpare väljer att byta bolag är det inte så krångligt eller någon förlust i Premier.
Fullgott veterinärintyg och intyg på att hunden är det den sägs vara.
Agrias koppling till SKK och SBK är att de är en av sponsorerna.
Citera
2024-09-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Låt säga att assistenten som var där fick veta via SMS att Essie var försvunnen.
Då lär knappast assistenten ha sett Essie efter det.
Assistenten var där och arbetade, och strax innan Essie släpptes ut och försvann var hon inne med de andra.

Assistenten kan alltså, och har helt säkert i polisförhör, berättat att det var just så, Essie försvann där och då. Det är säkert också en av anledningarna till att polisen nu, som förklarades i SVTs Veckan igår, utreder ärendet som stöld.

Mot bakgrund av att det framkom i programmet, så är det anmärkningsvärt att GW raljerar om att det skulle vara något annat, det har ju utredningen avfärdat.

Det är dags för vissa i tråden att sluta gripa efter halmstrån som inte finns. Polisen utreder stölden av Essie. Det har vi fått bekräftat.
Jag som utomstående har läst dina hundratals inlägg där du gråter om att folk ska bevisa sina spekulationer. Hur understår du dig att spekulera här? Ge dina bevis, som du så barnsligt skriker att alla andra ska göra.

Jag är öppen för alla lösningar, och även dina teorier är öppna för min del. Men den senaste tiden har du påstått oerhört mycket som "du vet", men inga belägg för något. Jag vill ju veta, och ditt spår kan vara intressant och om du har rätt lyssnar jag på det. Men du belägger inget samtidigt som du grinar konstant i tråden.
Citera
2024-09-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Håller med dig har läst inlägget ett flertal ggr utan att få ihop det 🤔

Inte jag heller!

Har läst ut så mycket av tråden att det finns fler infallsvinklar i denna tråd.

1. Näthat/drev mot familjen som anmält PA. klarlagt.
2. Påstått djur som utsat för lidande. INTE klarlagt finns inga bevis.
3. En hund som har försvunnit, klarlagt.

För mig är punkt 1,2 och 3 sammankopplade.

Personligen är jag övertygad om att hunden blivit stulen av PA eller av någon av dessa närstående, som hämd för anmälningar mot PA.

Påstående att hunden är död är löjeväckande och det finns inga bevis för detta.
Däremot hjulspår som finns i anslutning till familjens fastighete på dess baksida..
Om jag var fastighetsägare skulle jag lasta in kadaveret på framsidan i en låda eller större soppåse.

Att familjen lämnar in en inspelningar till polisen som inte är kompletta utan det finns avbrott på denna och vissa därmed pekar finger på familjen är väl lite väl magstarkt.
Familjen kunde lika gärna sagt att kamerorna inte fungerade och inga inspelningar fanns.
Problemet hade varit löst.

Man behöver inte vara Sherlock Holms eller Pierot för att fundera mer än 2 gånger.

Allt pekar på utomstående som har stulit hunden, vilket även polisen misstänker.
Senast redigerad av PR400 2024-09-29 kl. 01:15.
Citera
2024-09-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Inte jag heller!

Personligen är jag övertygad om att hunden blivit stulen av PA eller av någon av dessa närstående, som hämd för anmälningar mot PA.

Däremot hjulspår som finns i anslutning till familjens fastighete på dess baksida..
Om jag var fastighetsägare skulle jag lasta in kadaveret på framsidan i en låda eller större soppåse.

Att familjen lämnar in en inspelningar till polisen som inte är kompletta utan det finns avbrott på denna och vissa därmed pekar finger på familjen är väl lite väl magstarkt.
Familjen kunde lika gärna sagt att kamerorna inte fungerade och inga inspelningar fanns.

Man behöver inte vara Sherlock Holms eller Pierot för att fundera mer än 2 gånger.

Allt pekar på utomstående som har stulit hunden, vilket även polisen misstänker.

Då väntar vi på bevis på att polisen misstänker stöld. Annars är det bara en trådsanning.
Citera
2024-09-29, 10:13
Medlem
Miltonnis avatar
Citat:
Inte jag heller!

Vad är det för anmälningar mot PA som gjordes innan Essie försvann?
Citera
2024-09-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Då väntar vi på bevis på att polisen misstänker stöld. Annars är det bara en trådsanning.

Du får gärna förklara ordet trådsanning 🤔.

Jag har läst några av dina inlägg där du påstår saker som du verkligen inte har belägg för.

Inte svårt att urskönja tendenser till stalking och näthat mot den utsatta familjen där några konton här på fb är mer pådrivande än andra

Vill du påstå att förundersökningen för stöld på hunden är nedlagd?
Vilket i sig inte betyder ett dugg då en förundersökning när som helst kan återupptas.

Eller vill du sprida att familjen inte gjort en stöldanmälan?

Det fullständigt uppenbart att stölden av hunden är en aktion av någon/några som vill familjen illa.

Närmast att misstänkta är PA som blivit anmäld.
Citera
2024-09-29, 11:41
Medlem
Citat:
Och vi väntar på bevis att Essi blivit utsatt för misshandel för det fattar ju vem som helst att ser man sådant och har en avsikt att anmäla så ser man till att få det på film.
Citera
2024-09-29, 11:56
Medlem
Citat:
Du får gärna förklara ordet trådsanning 🤔.

Jag har läst några av dina inlägg där du påstår saker som du verkligen inte har belägg för.

Inte svårt att urskönja tendenser till stalking och näthat mot den utsatta familjen där några konton här på fb är mer pådrivande än andra

Vill du påstå att förundersökningen för stöld på hunden är nedlagd?
Vilket i sig inte betyder ett dugg då en förundersökning när som helst kan återupptas.

Eller vill du sprida att familjen inte gjort en stöldanmälan?

Det fullständigt uppenbart att stölden av hunden är en aktion av någon/några som vill familjen illa.

Närmast att misstänkta är PA som blivit anmäld.

Du får läsa tråden som sagt. Jag har också läst dina inlägg och du har inte bevisat något av det du skriver.

Finns inga bevis på att hunden är stulen och polisen har sagt att de misstänker ingen stöld. Så alla ni som påstår att Essie är stulen kan ju lämna någon form av bevis.
Bilapåren bevisar ingenting och definitivt ingen stöld.
Vi har väntat ca 1100 inlägg på det.

Nu är det PA, innan var det kriminellt gäng, utländsk luffare boende i bil, hästtjej, djurrättsaktivister, Djurens Rätt o snart är det väl kungen själv som stulit Essie.
Senast redigerad av Blondpion 2024-09-29 kl. 12:01.
Citera
2024-09-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
Och vi väntar på bevis att Essi blivit utsatt för misshandel för det fattar ju vem som helst att ser man sådant och har en avsikt att anmäla så ser man till att få det på film.

Det står också tidigare i tråden om just filmning av ev misshandel. Nu försvann ju hunden så lägligt inför länsstyrelsens kontrollbesök och den veterinärbesiktningen som görs var 15 månad av assistenthundar.
Väldigt lägligt måste jag säga...
Citera
2024-09-29, 12:06
Medlem
Citat:
Det står också tidigare i tråden om just filmning av ev misshandel. Nu försvann ju hunden så lägligt inför länsstyrelsens kontrollbesök och den veterinärbesiktningen som görs var 15 månad av assistenthundar.
Väldigt lägligt måste jag säga...
Fortfarande finns ingen film och du kommer som vanligt med en massa osanningar.
Citera
2024-09-29, 12:20
Medlem
MrBubss avatar
Det har gått 80 dagar sedan Essie försvann.

Inte en enda människa i Sverige har kunnat berätta eller bekräfta vad som hände i början av juli...

Till exempel vore det mycket intressant att få veta varför man sökte med drönare om man trodde att hunden var stulen... Mycket märkligt!

När TV 4, SVT och Enköpingsposten tagit upp detta utan att NÅGON enda person velat delge någon som helst information som styrker det ena eller andra blir man misstänksam...

Ingenting har framkommit som tyder på att någon stöld ägt rum och det känns ganska uppenbart att ett mycket begränsat antal människor känner till sanningen, men de kommer att tiga som muren för all framtid.

Sorglig soppa!
Citera
2024-09-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Det har gått 80 dagar sedan Essie försvann.

Inte en enda människa i Sverige har kunnat berätta eller bekräfta vad som hände i början av juli...

Till exempel vore det mycket intressant att få veta varför man sökte med drönare om man trodde att hunden var stulen... Mycket märkligt!

När TV 4, SVT och Enköpingsposten tagit upp detta utan att NÅGON enda person velat delge någon som helst information som styrker det ena eller andra blir man misstänksam...

Ingenting har framkommit som tyder på att någon stöld ägt rum och det känns ganska uppenbart att ett mycket begränsat antal människor känner till sanningen, men de kommer att tiga som muren för all framtid.

Sorglig soppa!
Det är väl ändå inte så märkligt att man gör vad man kan för att försäkra sig om att hunden inte bara sprungit bort? Sen blev slutsatsen när dom inte hittade henne att hon var stulen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in