2024-09-29, 12:34
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasami
Det är väl ändå inte så märkligt att man gör vad man kan för att försäkra sig om att hunden inte bara sprungit bort? Sen blev slutsatsen när dom inte hittade henne att hon var stulen.

Nu var det inte riktigt så att de sökte ordentligt...

Redan mindre än 3 timmar efter dök första inlägget upp på Facebook om att hunden var stulen...
Ytterligare två timmar senare startades "Essie ska hem" med samma budskap.

Detta hände mitt i natten när det var mörkt ute, så om det mot all förmodan var något drönar-sök så är det en efterhandskonstruktion för att verka angelägen.... Varför direkt hävda en stöld och sedan söka någonstans med drönare när man har noll koll...?
Senast redigerad av MrBubs 2024-09-29 kl. 12:43.
Citera
2024-09-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs

Redan mindre än 3 timmar efter dök första inlägget upp på Facebook om att hunden var stulen...

Detta hände vid en tid på dygnet när det var mörkt, så om det mot all förmodan var något drönar-sök så är det en efterhandskonstruktion för att verka angelägen....
Hur vet du det? var du där? Sen finns det ju drönare med mörkerseende och eftersom hunden borde ha kommit tillbaka självmant om den nu mot förmodan hade rymt så är det väl inte så konstigt att man tror den är stulen?
Citera
2024-09-29, 12:52
Medlem
Citat:
Fortfarande finns ingen film och du kommer som vanligt med en massa osanningar.

Hela den här historien består av lögner från PÖ och alla andra. Hunden är död och begraven, PÖ har själv erkänt det.

Filmer på hur hunden har behandlats ska vara inlämnade till polisen. Om det stämmer vet jag inte då det råder sekretess. Den enda som sekretessen inte gäller är en novellskrivare i tråden.
Citera
2024-09-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Hela den här historien består av lögner från PÖ och alla andra. Hunden är död och begraven, PÖ har själv erkänt det.

Filmer på hur hunden har behandlats ska vara inlämnade till polisen. Om det stämmer vet jag inte då det råder sekretess. Den enda som sekretessen inte gäller är en novellskrivare i tråden.
Spännande vart finns erkännandet på det? Och skulle det finnas filmer så hade dom kommit ut här eftersom anmälarna hänger här.
Citera
2024-09-29, 13:47
Medlem
Citat:

Nej, det finns inget som styrker att någon teknisk bevisning skulle vara inlämnad till polisen. Snarare tvärtom, då, precis som Flashamer brukar påpeka, att Hundhjälpen sagt sig skulle återkomma till LS när det var överlämnat till polisen, men inte återkommit. Inte heller har polisen talat om någon teknisk bevisning, och vad jag vet har man inte ens talat om någon utredning om djurmisshandel. Så som sagt, absolut inget som pekar på någon teknisk bevisning.
Citera
2024-09-29, 14:59
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:

Detta hände mitt i natten när det var mörkt ute, så om det mot all förmodan var något drönar-sök så är det en efterhandskonstruktion för att verka angelägen.... Varför direkt hävda en stöld och sedan söka någonstans med drönare när man har noll koll...?
Drönare en efterhandskonstruktion? Drönarepiloten den ena har ju offentligt bekräftat eftersök med drönare utrustad med värmekamera.
Citera
2024-09-29, 15:06
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Finns ingen vettig människa som byter försäkringsbolag på ett djur där djuret varit försäkrad från start med alla risker och reservationer det innebär. Det är ett big nono.

Just därför har jag 4 hästar där 2 är försäkrade i ett bolag, den 3e i ett annat och den 4e i ytterligare ett annat just för att dom haft en obruten försäkring där sedan dom låg i stoets mage.
Annars får du reservationer på hela sjukdomshistoriken om du byter bolag vilket innebär att du kan glömma att få ut på någon livförsäkring eller Användbarhet.

Samma med hundar givetvis.

Givetvis är det agria med tanke på hur dom hänger ihop ekonomiskt med SKK och SBK och är assistanshund, det säger ju sig självt.

Jo det finns absolut personer som byter försäkringsbolag det är viss skillnad gällande reservationer för häst och hund.
Och varierar mellan olika bolag.
Citera
2024-09-29, 15:11
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Drönare en efterhandskonstruktion? Drönarepiloten den ena har ju offentligt bekräftat eftersök med drönare utrustad med värmekamera.

Ja, Jösses....
Vet inte riktigt om jag skall skratta eller gråta över ditt inlägg.

Om man från början går ut stenhårt med att det handlar om en stöld, så har man inledningsvis ingen som helst aning om vem som har gjort detta eller var hunden kan befinna sig.

Den kan befinna sig 10 km eller 200 km från hemmet.

Att då söka med drönare i ingemansland utan någon konkret information om att hunden kan befinna sig inom ett visst område imponerar ju inte direkt... Det bevisar absolut inte ett dugg, men det låter väldigt bra!!

Många är ofantligt lättlurade och naiva i denna tråd.
Citera
2024-09-29, 15:18
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Du får läsa tråden som sagt. Jag har också läst dina inlägg och du har inte bevisat något av det du skriver.

Finns inga bevis på att hunden är stulen och polisen har sagt att de misstänker ingen stöld. Så alla ni som påstår att Essie är stulen kan ju lämna någon form av bevis.
Bilapåren bevisar ingenting och definitivt ingen stöld.
Vi har väntat ca 1100 inlägg på det.

Nu är det PA, innan var det kriminellt gäng, utländsk luffare boende i bil, hästtjej, djurrättsaktivister, Djurens Rätt o snart är det väl kungen själv som stulit Essie.

Det finns inte heller bevis för att Essie har avlivats av någon i familjen.
Det finns ingen film på misshandel av essie, det har ju också blivit "till" genom HH,s uttalande gällande den anmälan dom fick till sig.
El har "någon" sett den påstådda filmen och bilderna?
det har ju blivit trådsanning?
Citera
2024-09-29, 15:23
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:

Ja, Jösses....
Vet inte riktigt om jag skall skratta eller gråta över ditt inlägg.

Om man från början går ut stenhårt med att det handlar om en stöld, så har man inledningsvis ingen som helst aning om vem som har gjort detta eller var hunden kan befinna sig.

Den kan befinna sig 10 km eller 200 km från hemmet.

Att då söka med drönare i ingemansland utan någon konkret information om att hunden kan befinna sig inom ett visst område imponerar ju inte direkt... Det bevisar absolut inte ett dugg, men det låter väldigt bra!!

Många är ofantligt lättlurade och naiva i denna tråd.

Ja vet du att det var så det gick till? Var du inblandad?
Jag svarade att det bevisligen var eftersök med drönare det ifrågasattes ju ? Vad du kommenterar för något är ganska oklart däremot det är inte kopplat till frågan om eftersök gjordes el ej.
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-29 kl. 15:29.
Citera
2024-09-29, 15:36
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det finns inte heller bevis för att Essie har avlivats av någon i familjen.
Det finns ingen film på misshandel av essie, det har ju också blivit "till" genom HH,s uttalande gällande den anmälan dom fick till sig.
El har "någon" sett den påstådda filmen och bilderna?
det har ju blivit trådsanning?

Ditt resonemang motsäger ju sig självt. Du menar att påståendet om stöld kan bevisas på grund av att det inte finns några bevis som bevisar motsatsen men det är ju i sig inget bevis på att en stöld har begåtts utan endast att någon påstår det. Borde då i logikens namn inte detsamma gälla om någon påstår att Essie blivit misshandlad? Det finns väl inga bevis som visar motsatsen? Däremot har det pratats om bilder och filmer som du nu alltså påstår är en lögn som framförts i Enköpingsposten av namngiven person. Du kan ju sitta och huka dig bakom anonymitet men vittnet från Hundhjälpen hänger du ut som lögnare.
Citera
2024-09-29, 15:57
Medlem
Citat:
Spännande vart finns erkännandet på det? Och skulle det finnas filmer så hade dom kommit ut här eftersom anmälarna hänger här.

Tror jag många gör, bla polis, EP och försäkringsbolag.
Filmer har ju PÖ lämnat till polisen som efter det meddelade att det finns inget tecken på stöld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in