Citat:
Ursprungligen postat av
10juni
Vi kanske samtidigt ska erinra oss vad du skrev i tråden för drygt ett år sedan:
"Mårtens fantom har av helt naturliga orsaker ett mycket tvivelaktigt värde."
(FB) Tråden om Christer Andersson
Då får man också argumentera för att detta förhållande fortfarande föreligger när vi nu ser hur lik den från materialet sannolike gärningsmannen Christer Andersson de facto är fantombilden.
Kan det rimligen röra sig om eventuell slump?
Det är ju dessutom dual slump det rör sig om då Christer Andersson framstår som Olof Palmes mördare även utan att beskåda Mårtens fantombild.
I ett allmänt resonemang,utan den påfallande likheten mellan Christer A och den s.k Grandmannen så kan naturligtvvis Mårtens fantombild anses ha mindre värde.
Jag har emellertid helt omvärderat egen uppfattning här efterhand.
Även Mårtens fantombild måste ju sättas in i en helhetsbild och inte analyseras enskilt.
Här fallerade jag innan,men jag har inga problem med att ändra mig gällande denna specifika bit.
Samanfattningsvis har jag sålunda landat i att Mårtens fantombild,icke kopplat till annat understödjande material,kan anses vara tvivelaktig.Detta förhållande ändras naturligtvis dock om den i övrigt sannolike gärningsmannen kan anses ha påfallande likhet och i övrigt överensstämmelse med Mårtens observation utanför möbelaffärens nedsläckta skyltfönster.
Att det skulle röra sig om en i sammanhanget närmast orimlig slump tror jag helt enkelt inte på i skrivande stund.
Vad anser du själv?
Hur förklarar du Christer As påfallande likhet med Grandmannen?
Skriver du av detta,och i sådant fall..på vilka rimliga grunder gör du det?