2024-09-29, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Han räknas naturligtvis in bland dem som befann sig i området ja.

Nej.

Jag lovar dig...

Det är inte så man knyter en person till en brottsplats ...

Alla i hela Stockholm kan ja vara i centrum en fredagkväll oavsett om dom har 1,5 km eller 2mil...Så det är inte så man binder en person !

Här får du bara lita på mig...
Citera
2024-09-29, 04:31
Medlem
Citat:
När skrev jag att CA är knuten till brottsplatsen? Jag skrev "området".

Palme är skjuten på Sveavägen...

Sveavägen är mitt i city så hela Stockholm kan vara på Sveavägen den fredagen...

Skillnaden är att kunna binda personer till Sveavägen 23:20...

Väldigt få personer kan bindas dit...
Citera
2024-09-29, 04:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag lovar dig...

Det är inte så man knyter en person till en brottsplats ...

Alla i hela Stockholm kan ja vara i centrum en fredagkväll oavsett om dom har 1,5 km eller 2mil...Så det är inte så man binder en person !

Här får du bara lita på mig...
Här får jag bara lita på dig, okej, precis som att det finns bindande bevis mot SE. Jag kan det där med klockan och väktarna, det är ingenting som är bindande.

CA är inte knuten till BROTTSPLATSEN! Det har jag aldrig påstått. OMRÅDET. GÅNGAVSTÅND.
Citera
2024-09-29, 04:35
Medlem
Citat:
Här får jag bara lita på dig, okej, precis som att det finns bindande bevis mot SE. Jag kan det där med klockan och väktarna, det är ingenting som är bindande.

CA är inte knuten till BROTTSPLATSEN! Det har jag aldrig påstått. OMRÅDET. GÅNGAVSTÅND.

Okej...

Det borde funnit en utstämplingsmaskin just vid brottsplatsen och att GM stämplar ut vid Dekorima efter skotten....Det hade varit bindande va ?
Citera
2024-09-29, 04:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Sveavägen är mitt i city så hela Stockholm kan vara på Sveavägen den fredagen...

Den enda som kan knytas till mordplatsen vid tidpunkten för mordet är GM. Ingen annan.
Citera
2024-09-29, 04:44
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Jo, fast nu är det ju så att vi inte vet vem GM var och därför kan vi inte binda någon till mordplatsen vid den exakta tidpunkten. Tjatet om vem som var närmast är bara löjligt, vi har en klar vinnare där och det är AB.
Citera
2024-09-29, 04:51
Medlem
Citat:
Jo, fast nu är det ju så att vi inte vet vem GM var och därför kan vi inte binda någon till mordplatsen vid den exakta tidpunkten. Tjatet om vem som var närmast är bara löjligt, vi har en klar vinnare där och det är AB.

Omg...

Nu ska jag förklara det ...

Låt säg att någon sett CP utanför Grand vid 23 tiden så kallar man det bindande kring Sveavägen vid mordet...

Låt säg att man sett VG sitta på Bohemia vid 22:40 med en öl så räknas det också...

Engström som jobbar och stämplar ut 23:19 och som dessutom är 60m ifrån är extremt bindande och ännu bättre än CP och VG i mitt exempel...

Men att ha sin bostad 1,5km ifrån som CA är i princip ingenting ...Men bättre än om han hade bott i Borås iofs
Citera
2024-09-29, 05:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Omg...

Nu ska jag förklara det ...

Låt säg att någon sett CP utanför Grand vid 23 tiden så kallar man det bindande kring Sveavägen vid mordet...

Låt säg att man sett VG sitta på Bohemia vid 22:40 med en öl så räknas det också...

Engström som jobbar och stämplar ut 23:19 och som dessutom är 60m ifrån är extremt bindande och ännu bättre än CP och VG i mitt exempel...

Men att ha sin bostad 1,5km ifrån som CA är i princip ingenting ...Men bättre än om han hade bott i Borås iofs
Du räknar meter alltså. Lycka till.
Citera
2024-09-29, 05:12
Medlem
Citat:
Du räknar meter alltså. Lycka till.

Nej...Men en person som befinner sig utomhus och kring Sveavägen är bindande till brottsplatsen

Du kan inte jämföra det med att ha sin bostad 1,5km ifrån...Det betyder väldigt lite i sammanhanget
Citera
2024-09-29, 05:19
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Nej...Men en person som befinner sig utomhus och kring Sveavägen är bindande till brottsplatsen

Du kan inte jämföra det med att ha sin bostad 1,5km ifrån...Det betyder väldigt lite i sammanhanget
Det är det jag menar. Det är en liten del eftersom det finns andra indicier mot misstänka.
Citera
2024-09-29, 05:28
Medlem
Citat:
Det är det jag menar. Det är en liten del eftersom det finns andra indicier mot misstänka.

Jag vill bara påpeka att med CA så är det intressant att han ägde en Magnum 357 som inte blev testad...

Resten är lite intressant men det är ganska tunt
Citera
2024-09-29, 09:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Jag vill bara påpeka att med CA så är det intressant att han ägde en Magnum 357 som inte blev testad...

Resten är lite intressant men det är ganska tunt
Bodde på gångavstånd, brukade promenera där, stämmer mycket väl överens med signalement från Grand och mordplatsen (ansikte, blick, rörelsemönster, kropp), hade betydande likheter med en viss typ av gärningsmän som kan begå sådana brott, slutade skjuta med revolvern på skytteklubben omedelbart efter mordet, gjorde sig av med vapnet så polisen omöjligt kunde få tag på det och berättade en historia om en försäljning som ligger nära 0 i sannolikhet.

Osv.

Nej, det är inte tunt.

Allt vi vet om honom stärker (mer eller mindre) misstankarna mot honom. Vad jag vet finns det ingenting som talar till hans fördel, inte ens detaljer. Att ingen kunnat vittna om att han var där? Inget vittne fick chansen. Polisen visade inte bilder på honom för vittnen och inget vittne kände honom.
Senast redigerad av Sobrilbil 2024-09-29 kl. 09:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in