Citat:
Ursprungligen postat av
Tgn
Måste ta tag i detta med att sluta nu. Höll upp i 1,5år men trillade tillbaks. Det är verkligen nolltolerans för resten av livet som gäller.
Denna gång tänkte jag testa NAC som dämpar belöningen man får av nikotinet. Känns som man blir jämnare i humöret också och slipper dessa känslomässiga berg och dalbanor.
Någon som har erfarenhet av NAC, hur tyckte ni det fungerade?
Skit i Nac, det påverjar dopaminet negativt (MÅNGA blir apatiska, de känner varken highs eller lows) vilket inte är optimalt när du ska återställa balansen genom att sluta med Nikotin. Ba kämpa dig igenom det med ren vilja, sluta leta efter genvägar
Citat:
Ursprungligen postat av
paggan
Nu har jag hållit upp i 410 dagar men efter tre månader tänkte jag nästan inte på snus alls. Det kunde komma en liten förnimmelse men det var som en fluga som satt sig på armen - man viftade bort den och sen var det glömt.
En viktig aspekt är att man förlikat sig med att man nu är en icke snusare och aldrig mer kommer snusa igen samt att man aldrig glömmer varför man slutade. Det fanns ju en anledning till att man ville sluta och det finns en anledning till att den här tråden är så lång.
Är på 4 månader+ nu och detta är första gången jag slutat snusa och jag måste säga att du vet vad du snackar om!!! Det gäller att inte identifiera sig som en snusare som slutat/försöker sluta snusa. Man ska identifiera sig som en persons om inte snusar alls, nästan som du aldrig snusat. Det gör sån jävla skillnad
Citat:
Ursprungligen postat av
Observerad
Någon har som tagit Zyban för att sluta snusa? Bad om att få det utskrivet men är lite kluven, framförallt när jag tänker på hur det eventuellt kommer kännas när jag slutar med dem.
Någon som tagit som kan berätta hur upplevelsen var? Mådde ni skit under/efter? Hjälpte det?
Sluta krångla till det, sluta med snus och brösta allt som kommer din väg, 3 månader av upp och ner kan du offra, dags o visa lite stake!!
Citat:
Ursprungligen postat av
IT-snubben
30 dagar snusfri nu.
Yo! Jag själv är 4+ månader fri och tittar till denna tråden titt som tätt, alla har sin resa vilket jag respekterar men jag har fastnat för dig av någon anledning. Jag tror det är för att du var så snabb förut till att måla upp allt som enkelt och positivt och sen trilla du dit vilket gjorde mig as förbannad xD ... Jag är stolt över dig som är uppe i 30+ dagar igen och jag vill inte att du trillar dit igen
Jag kommer aldrig snusa igen, vet du varför? Det är inte för att jag är starkare än dig, eller har bättre självkontroll.. Det är endast för att jag slutat identifiera mig som en person som snusar eller någonsin snusat... Jag ser mig själv helt enkelt som en person som inte snusar. Jag är helt enkelt nu en person som inte har NÅGOT med nikotin och göra, det är inte jag... detta gör STOR skillnad.
Identifiera dig inte som person som snusat och försöker sluta, du ska identifiera dig med en person som aldrig snusar och det som händer i din kropp (nikotin detox) nu är irrelevant när det kommer till vem du är och vem du identifierar dig som. Du ska inte bli en person som inte är beroende av nikotin och kan ta en snus då och då utan problem, INGET sånt, du är klar med snus för alltid, den person du är och snus har INGET med varandra o göra.
Du är tung och jag vet att du fixar det