• 1
  • 2
2024-09-29, 10:25
Medlem
Har haft OnePlus sedan första modellen framförallt för avsaknaden av bloatware och en premiumtelefon till bra pris. OnePlus försöker mer och mer blir som iPhone gällande gränssnitt och utseende (då kan man lika bra köpa en iPhone) samt premiummodellen inte längre är speciellt prisvärd.

Om du är OnePlus-ägare idag, kommer din nästa telefon vara en OnePlus? Om inte, vad kommer du gå över till?
Citera
2024-09-29, 10:31
Medlem
OnePlus12 är oslagbar
Citera
2024-09-29, 10:38
Nej, aldrig igen. Blir bara Pixel i fortsättningen.
Citera
2024-09-29, 10:40
Medlem
Mycket troligt.
Citera
2024-09-29, 10:47
Medlem
SimonSesss avatar
Dålig kamera, OS med bloatware, går ej att flasha, exploderande batteri, ja varför inte?
Citera
2024-09-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
OnePlus12 är oslagbar

Är OnePlus kompatibla med någon slags wallet?
Vet att de inte har Apple eller Samsungs iallafall, och att flera banker inte är kompatibla med så många andra.

Finns det alternativ?
Citera
2024-09-29, 11:07
Medlem
kalkryggars avatar
Om de ska få Android att fungera lika skit som iPhone så måste de jobba för att försämra Android. Vad meningslöst. Då kommer jag absolut aldrig att köpa en.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren

Jag kan informera dig om att Pixel är både bra och dålig. Det kan låta märkligt att Google själva inte är de som är bäst på att konfigurera hårdvaran med funktionerna i sitt egna operativ. Men så är det. Däremot så känns kvaliteten på själva hårdvaran överlägsen i Pixel.

Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Dålig kamera, OS med bloatware, går ej att flasha, exploderande batteri, ja varför inte?

Vad är det som är dåligt med kameran? Det jag har hört är att kameran ska vara väldigt bra i den.

Vad är det för bloatware? Är inte deras usp att den ska vara fri från just bloatware?

Kan du ange källa på när batteri har exploderats (jag misstror dig inte, men vill gärna ha svart på vitt).
Citera
2024-09-29, 11:08
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Är OnePlus kompatibla med någon slags wallet?
Vet att de inte har Apple eller Samsungs iallafall, och att flera banker inte är kompatibla med så många andra.

Finns det alternativ?

Finns inte Google Pay default i Android? Jag använder inte det själv men borde inte det vara fungerande i samhället (som dina alternativ).
Citera
2024-09-29, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Samma här, kört Pixel 6 och 7a efter One+, blir ev en Pixel 8 idag nu när Google har extra bra pris (gäller till i natt), får se om det kanske blir en 8 Pro för strax över 6500, men det lutar åt en vanlig 8 för 5032 kr.
Senast redigerad av Nypan-sr 2024-09-29 kl. 11:42.
Citera
2024-09-29, 11:15
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess

Va snackar du om ? oneplus os är ett av dom renaste och snabbaste som finns, knappt nån bloat alls. Xiaomi är mycket värre och segare.

Har en midranger oneplus för 4000 spänn helt oslagbar prestanda för priset finns ingen vits köpa flagskepp för 15k...

Eventuellt köper jag nästa märke antigen pixel men dom är så satans dyra eller oneplus.
Citera
2024-09-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Finns inte Google Pay default i Android? Jag använder inte det själv men borde inte det vara fungerande i samhället (som dina alternativ).

Kanske (har Iphone själv).
Alla stora svenska banker har ju inte Google Pay, konstigt nog.
Citera
2024-09-29, 11:42
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag kan informera dig om att Pixel är både bra och dålig. Det kan låta märkligt att Google själva inte är de som är bäst på att konfigurera hårdvaran med funktionerna i sitt egna operativ. Men så är det. Däremot så känns kvaliteten på själva hårdvaran överlägsen i Pixel.

Det bästa med Pixel är att du kan slänga ut Google helt ur den. Vilket är lite ironiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in