2024-09-29, 12:09
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Är OnePlus kompatibla med någon slags wallet?
Vet att de inte har Apple eller Samsungs iallafall, och att flera banker inte är kompatibla med så många andra.

Finns det alternativ?
Google Wallet borde ju fungera om det är en Android-mobil.
Citera
2024-09-29, 12:27
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Är OnePlus kompatibla med någon slags wallet?
Vet att de inte har Apple eller Samsungs iallafall, och att flera banker inte är kompatibla med så många andra.

Finns det alternativ?
Kan installera google pay på min 7T Pro, men det är handelsbanken som inte går med på det.

Revolut fungerar dock ypperligt.
Citera
2024-09-29, 13:41
Medlem
Joakwims avatar
Hade en OnePlus Two som jag haft sedan den släpptes. Bytte ut den i somras mot en Redmi 14. Tycker Redmin har samma vibb som oneplus 2 hade när det begav sig. Den gör det den ska och för en rimlig peng.

Nyare OnePlus är så jävla dyra.
Citera
2024-09-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Samma här, kört Pixel 6 och 7a efter One+, blir ev en Pixel 8 idag nu när Google har extra bra pris (gäller till i natt), får se om det kanske blir en 8 Pro för strax över 6500, men det lutar åt en vanlig 8 för 5032 kr.

Jag köpte pixel 8 pro vid release, sämre dynga får man leta efter. Det blir iPhone fortsättningsvis.
Citera
2024-09-29, 14:47
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Nej, aldrig igen. Blir bara Pixel i fortsättningen.
Hade OnePlus 1-8 sen köpte jag en pixel 7 pro, aldrig igen nästa blir OnePlus.
Citera
2024-09-29, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Google Wallet borde ju fungera om det är en Android-mobil.

Precis. Men din bank behöver godkänna google wallet.

Det är där problemet ligger.
Annars måste du byta bank.
Jag har konton på fyra banker, så jag lider inte av det problemet.
Citera
2024-09-29, 15:12
Medlem
IceEyess avatar
Definitivt, har en haft 8t i ca: 4 år utan bekymmer så nästa blir troligen en 12.
Citera
2024-09-29, 15:30
Medlem
Citat:
Precis. Men din bank behöver godkänna google wallet.

Det är där problemet ligger.
Annars måste du byta bank.
Jag har konton på fyra banker, så jag lider inte av det problemet.
Precis. Jag har SEB och har haft både xiaomi och motorola mobiler som seb inte godkänner google wallet. Min samsung klocka funkar det dock på med samsungpay. Jag har klarna och northmill på mobilen nu och det går bra.
Citera
2024-09-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
Precis. Jag har SEB och har haft både xiaomi och motorola mobiler som seb inte godkänner google wallet. Min samsung klocka funkar det dock på med samsungpay. Jag har klarna och northmill på mobilen nu och det går bra.

Märkligt att banker/wallets och mobiler inte samarbetar bättre på en så enkel sak.
Citera
2024-09-29, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft

Citat:
Märkligt att banker/wallets och mobiler inte samarbetar bättre på en så enkel sak.

Problemet är att SEB inte har någon överenskommelse med Google. Det står så under rubriken "Fitbit Pay" i den här länken.

https://seb.se/privat/digitala-tjans...-och-wearables

Citat:
Fitbit Pay är nedstängt

Fitbit Pay har stängts ner och ersatts av Google Wallet. Vi har i dag ingen överenskommelse med Google. Det betyder att du som har ett SEB-kort anslutet till Fitbit Pay inte längre kan betala med din Fitbit efter den 29 juli 2024. Vi vet i nuläget inte om, och när, våra kort kommer att fungera med Google Wallet.
Citera
2024-09-29, 16:24
Medlem
patriss avatar
Har "Nothing Phone 1" som är skapad av grundare av One Plus men han lämnade för att göra en bra telefon till ett bra pris. Hade One Plus förut men tycker att de har höjt priserna på telefonerna.

Jag gillar båda.
Citera
2024-09-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Problemet är att SEB inte har någon överenskommelse med Google. Det står så under rubriken "Fitbit Pay" i den här länken.

https://seb.se/privat/digitala-tjans...-och-wearables

Som sagt, det är ett vanligt problem när man går utanför Iphone och Samsung, att flera av bankerna inte är kompatibla med Google, Garming eller vad nu för wallet det gäller.

Det spelar iallafall in när jag väljer mobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in