Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Nä ritar vi om kartan så är det exakt som du säger...
Jag förhåller mig såklart till 23:21;20
Men vi ska visserligen prata om CA och den fakta vi har på CA...
Det finns ju ingenting som binder CA till GM i ren fakta...
Det är ingen fakta ens att Mårtens Grandman är GM så då försvinner även likheten med CA på Grandmannen..
Det finns ingen som helst fakta att CA befunnit sig på Sveavägen...
Det finns ingen fakta att CA ägde mordvapnet...
Jag anser att det är mkt tunt
Bindande bevis, är det så klart ont om. De lyser rent av med sin frånvaro. Men det gör det ju kring alla uppslag. Att SE (om tiden är 23:21 för mordet) kliver ut på ströget 23:21 berättar ju egentligen inte så mycket. Väktarna nämner ett samtal på ett par minuter, ett minst sagt luddigt uttryck. Det kan var alltifrån 1-3 minuter. Ett par minuter, är ett begrepp, någonting ungefärligt, och inte på pricken två minuter. Viktigt att ha med sig, oavsett vilken roll SE hade.
Att han kommer ut 23:21 säger inte så mycket, oavsett hur mycket du än vill. Men, ska vi gå på din linje
fullt ut, så kom SE alltså ut exakt 23:21:00. Begicks mordet 23:21:20 så innebär det att SE hade
20 sekunder på sig, från att han satte sin ena fot på gatan tills att han avlossade skotten. Hade han enbart 20 sekunder på sig, innebär det att han måste ha sprungit (vilket vi vet att han kunde förvisso) ikapp makarna Palme, dessutom lär revolvern ha legat i ena rockfickan och dessutom haft den skottklar (finns ett korrekt ord jag inte minns för ögonblicket). Finns det någon
hårdfakta om detta? Bekräftar något av alla vittnen en springande man efter makarna? Nja... Snarare berättar väl AB om ett sällskap som går i bredd och verkar ha det trevligt (vilka även ska ha gått tillsammans ett antal meter)? Det anser iaf jag vara
hårdfakta.