2024-09-28, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Fast är CA verkligen tunnare än SE, om du ska vara ärlig?

Om vi tar ren fakta så ja...

Fakta 1 om keps med knäppe och handledsväska finns ju på SE..

Fakta 2 Utstämplingstiden 23:19 sker ju 60m ifrån brottsplatsen !

Vad för Fakta har vi på CA...?
Citera
2024-09-28, 18:51
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Om vi tar ren fakta så ja...

Fakta 1 om keps med knäppe och handledsväska finns ju på SE..

Fakta 2 Utstämplingstiden 23:19 sker ju 60m ifrån brottsplatsen !

Vad för Fakta har vi på CA...?

- Mårtens fantombild (den han gjorde med hjälp av den influgna signalementsmaskinen från Västtyskland). Påstår man att CA och fantombilden inte är lika som bär, ombeds man per omgående kontakta närmaste optiker - jag bjussar på besöket.
- Vapnet. Han ägde ett vapen av den sort som PU basunerade ut var mordvapnet. Han svarade inte på upprepade kallelser om att lämna in det. Lite skit samma om man har polisnoja, misstror polisen i allmänhet och PU i synnerhet - det är ingen godtagbar förklaring eller anledning att inte lämna in det.
- Storyn om vapenförsäljningen, som inte går att styrka. Storyn är dessutom så dum att klockorna stannar. Som Wall påpekar, hade han drygt 8 år på sig, att hitta på en rimligare.
- Han bodde 1,5km ifrån biograf Grand och mordplatsen Tunnelgatan-Sveavägen. Han hade kunnat krypa till sin bostad på Hälsingegatan tur och retur och ändå hunnit med att hämta vapnet. Han hade rent av hunnit tappa upp ett hett bad och gjort varma mackor, ändå varit utanför Grand med råge ca 23:15.

Några exempel...
Citera
2024-09-28, 19:02
Medlem
Citat:
- Mårtens fantombild (den han gjorde med hjälp av den influgna signalementsmaskinen från Västtyskland). Påstår man att CA och fantombilden inte är lika som bär, ombeds man per omgående kontakta närmaste optiker - jag bjussar på besöket.
- Vapnet. Han ägde ett vapen av den sort som PU basunerade ut var mordvapnet. Han svarade inte på upprepade kallelser om att lämna in det. Lite skit samma om man har polisnoja, misstror polisen i allmänhet och PU i synnerhet - det är ingen godtagbar förklaring eller anledning att inte lämna in det.
- Storyn om vapenförsäljningen, som inte går att styrka. Storyn är dessutom så dum att klockorna stannar. Som Wall påpekar, hade han drygt 8 år på sig, att hitta på en rimligare.
- Han bodde 1,5km ifrån biograf Grand och mordplatsen Tunnelgatan-Sveavägen. Han hade kunnat krypa till sin bostad på Hälsingegatan tur och retur och ändå hunnit med att hämta vapnet. Han hade rent av hunnit tappa upp ett hett bad och gjort varma mackor, ändå varit utanför Grand med råge ca 23:15.

Några exempel...

Fast vad är fakta menar du ?

Vi måste ju ha en GM på Sveavägen 23:21 med keps och en liten väska ..

Engström har Keps med handledsväska och stämplar ut 23:19 och säger sig själv vara ute på trottoaren 23:21

Det är hårdfakta...!

CA är lik Mårtens fantombild !
CA bor 1,5 Km från brottsplatsen
CA ägde en Magnum 357

Jag menar att CA är intressant men efter 40år så betyder detta inte ett skit !
Citera
2024-09-28, 19:24
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Fast vad är fakta menar du ?

Vi måste ju ha en GM på Sveavägen 23:21 med keps och en liten väska ..

Engström har Keps med handledsväska och stämplar ut 23:19 och säger sig själv vara ute på trottoaren 23:21

Det är hårdfakta...!

CA är lik Mårtens fantombild !
CA bor 1,5 Km från brottsplatsen
CA ägde en Magnum 357

Jag menar att CA är intressant men efter 40år så betyder detta inte ett skit !

Även om det är en smula oklart (enligt väktarna) vad SE hade på sig den aktuella kvällen, så blir man ju per automatik inte en statsministermördarem för att man kommer ut på Sveavägen ca 23:21? Dessutom begicks ju mordet 23:19 enligt "expertisen", så då är han ju än mer omöjlig som mördare?

Och enligt SE själv, så bar han ju ingen huvudbonad alls, om man ska tro honom om vad han hade på sig på mordkvällen (läs fotograferingen som skedde 25 april på Kungsholmen där SE ombads bära exakt de kläder och mundering han bar den aktuella kvällen).

Så, glasklart är det minsann inte? Inte heller någon hårdfakta, väl? Eller menar du att allt ovan betyder skit, eller inte ett skit - kanske skit samma?
Citera
2024-09-28, 19:29
Medlem
Citat:
Även om det är en smula oklart (enligt väktarna) vad SE hade på sig den aktuella kvällen, så blir man ju per automatik inte en statsministermördarem för att man kommer ut på Sveavägen ca 23:21? Dessutom begicks ju mordet 23:19 enligt "expertisen", så då är han ju än mer omöjlig som mördare?

Och enligt SE själv, så bar han ju ingen huvudbonad alls, om man ska tro honom om vad han hade på sig på mordkvällen (läs fotograferingen som skedde 25 april på Kungsholmen där SE ombads bära exakt de kläder och mundering han bar den aktuella kvällen).

Så, glasklart är det minsann inte? Inte heller någon hårdfakta, väl? Eller menar du att allt ovan betyder skit, eller inte ett skit - kanske skit samma?

Nej , jag menade inte som bevis på att vara GM..

Vi pratade ju inte i den kontexten väl ?

Utan jag skrev att det som finns på CA var tunt...

Du skrev då att det som finns på SE är ännu tunnare...

Då skrev jag att det finns detaljer på GM som Keps och liten väska som stämmer på SE och att han bevisligen är 60m ifrån brottsplatsen 23:19...

Det jag menar är att det är faktiskt "tjockare" än det som finns på CA i ren fakta..
Citera
2024-09-28, 19:36
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Nej , jag menade inte som bevis på att vara GM..

Vi pratade ju inte i den kontexten väl ?

Utan jag skrev att det som finns på CA var tunt...

Du skrev då att det som finns på SE är ännu tunnare...

Då skrev jag att det finns detaljer på GM som Keps och liten väska som stämmer på SE och att han bevisligen är 60m ifrån brottsplatsen 23:19...

Det jag menar är att det är faktiskt "tjockare" än det som finns på CA i ren fakta..

Jag förstod dig till hundra. Dock pratar väl i alla kontexter, utgår jag ifrån? Men du viftar ju med plakatet hårdfakta, därför försöker jag ta ned dig på jorden en smula, om än på ett mjäkigt vis.

Och jag menade att det som finns på SE är tunt. Lövtunt. Ska vi även rita om kartan gällande när mordet begicks, nämligen 23:19. Då är ju inte SE ens ett efterspelsvittne i någon vidare eller viktigare bemärkelse?
Citera
2024-09-28, 19:40
Medlem
Citat:
Jag förstod dig till hundra. Dock pratar väl i alla kontexter, utgår jag ifrån? Men du viftar ju med plakatet hårdfakta, därför försöker jag ta ned dig på jorden en smula, om än på ett mjäkigt vis.

Och jag menade att det som finns på SE är tunt. Lövtunt. Ska vi även rita om kartan gällande när mordet begicks, nämligen 23:19. Då är ju inte SE ens ett efterspelsvittne i någon vidare eller viktigare bemärkelse?

Nä ritar vi om kartan så är det exakt som du säger...

Jag förhåller mig såklart till 23:21;20

Men vi ska visserligen prata om CA och den fakta vi har på CA...

Det finns ju ingenting som binder CA till GM i ren fakta...

Det är ingen fakta ens att Mårtens Grandman är GM så då försvinner även likheten med CA på Grandmannen om han inte är GM

Det finns ingen som helst fakta att CA befunnit sig på Sveavägen...

Det finns ingen fakta att CA ägde mordvapnet...

Jag anser att det är mkt tunt
Citera
2024-09-28, 19:54
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Nä ritar vi om kartan så är det exakt som du säger...

Jag förhåller mig såklart till 23:21;20

Men vi ska visserligen prata om CA och den fakta vi har på CA...

Det finns ju ingenting som binder CA till GM i ren fakta...

Det är ingen fakta ens att Mårtens Grandman är GM så då försvinner även likheten med CA på Grandmannen..

Det finns ingen som helst fakta att CA befunnit sig på Sveavägen...

Det finns ingen fakta att CA ägde mordvapnet...

Jag anser att det är mkt tunt

Bindande bevis, är det så klart ont om. De lyser rent av med sin frånvaro. Men det gör det ju kring alla uppslag. Att SE (om tiden är 23:21 för mordet) kliver ut på ströget 23:21 berättar ju egentligen inte så mycket. Väktarna nämner ett samtal på ett par minuter, ett minst sagt luddigt uttryck. Det kan var alltifrån 1-3 minuter. Ett par minuter, är ett begrepp, någonting ungefärligt, och inte på pricken två minuter. Viktigt att ha med sig, oavsett vilken roll SE hade.

Att han kommer ut 23:21 säger inte så mycket, oavsett hur mycket du än vill. Men, ska vi gå på din linje fullt ut, så kom SE alltså ut exakt 23:21:00. Begicks mordet 23:21:20 så innebär det att SE hade 20 sekunder på sig, från att han satte sin ena fot på gatan tills att han avlossade skotten. Hade han enbart 20 sekunder på sig, innebär det att han måste ha sprungit (vilket vi vet att han kunde förvisso) ikapp makarna Palme, dessutom lär revolvern ha legat i ena rockfickan och dessutom haft den skottklar (finns ett korrekt ord jag inte minns för ögonblicket). Finns det någon hårdfakta om detta? Bekräftar något av alla vittnen en springande man efter makarna? Nja... Snarare berättar väl AB om ett sällskap som går i bredd och verkar ha det trevligt (vilka även ska ha gått tillsammans ett antal meter)? Det anser iaf jag vara hårdfakta.
Senast redigerad av pojkpingis 2024-09-28 kl. 20:00.
Citera
2024-09-28, 20:02
Medlem
Citat:
Bindande bevis, är det så klart ont om. De lyser rent av med sin frånvaro. Men det gör det ju kring alla uppslag. Att SE (om tiden är 23:21 för mordet) kliver ut på ströget 23:21 berättar ju egentligen inte så mycket. Väktarna nämner ett samtal på ett par minuter, ett minst sagt luddigt uttryck. Det kan var alltifrån 1-3 minuter. Ett par minuter, är ett begrepp, någonting ungefärligt, och inte på pricken två minuter. Viktigt att ha med sig, oavsett vilken roll SE hade.

Att han kommer ut 23:21 säger inte så mycket, oavsett hur mycket du än vill. Men, ska vi gå på din linje fullt ut, så kom SE alltså ut exakt 23:21:00. Begicks mordet 23:21:20 så innebär det att SE hade 20 sekunder på sig, från att han satte sin ena fot på gatan tills att han avlossade skotten. Hade han enbart 20 sekunder på sig, innebär det att han måste ha sprungit (vilket vi vet att han kunde förvisso) ikapp makarna Palme, dessutom lär revolvern ha legat i ena rockfickan och dessutom haft den skottklar (finns ett korrekt ord jag inte minns för ögonblicket). Finns det någon hårdfakta om detta? Bekräftar något av alla vittnen en springande man? Nja... Snarare berättar väl AB om ett sällskap som går i bredd och verkar ha det trevligt? Det anser iaf jag vara hårdfakta.

Nu är det iofs CA det ska handla om men ska ändå svara ..

Ja det är liksom ändå bindande fakta att SE stämplar ut 23:19 ...60m från brottsplatsen

Det är fakta med keps och handledsväska som hade samma mått som den springande mannen har på DBG..

SE är alltså bevisligen kring brottsplatsen med keps och handledsväska !

Om detta hade funnits på CA så hade jag tyckt att det var tungt som fan...

Men nu finns detta tyvärr inte..
Citera
2024-09-28, 20:19
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ok..Då menar Jordås att CA kan ha haft vapen på sig och knäppt Palme utan hat mot honom?

Då dödar du även ryktet att han sköt en TV när Palme kom upp I bild..

Nej inte nödvändigtvis. Han kan ha sett paret Palme gå in på biografen. Knallat hem till lägenheten och hämtat revolvern, gått tillbaka och väntat.

Jag tycker du kan läsa Jordås bok först och sen argumentera för varför det inte är en trolig gärningsman.
Citera
2024-09-28, 20:21
Medlem
seaworthys avatar
Citat:

Att han kommer ut 23:21 säger inte så mycket, oavsett hur mycket du än vill. Men, ska vi gå på din linje fullt ut, så kom SE alltså ut exakt 23:21:00. Begicks mordet 23:21:20 så innebär det att SE hade 20 sekunder på sig, från att han satte sin ena fot på gatan tills att han avlossade skotten. Hade han enbart 20 sekunder på sig, innebär det att han måste ha sprungit (vilket vi vet att han kunde förvisso) ikapp makarna Palme, dessutom lär revolvern ha legat i ena rockfickan och dessutom haft den skottklar (finns ett korrekt ord jag inte minns för ögonblicket). Finns det någon hårdfakta om detta? Bekräftar något av alla vittnen en springande man efter makarna? Nja... Snarare berättar väl AB om ett sällskap som går i bredd och verkar ha det trevligt (vilka även ska ha gått tillsammans ett antal meter)? Det anser iaf jag vara hårdfakta.

Kollade SE i SF-appen på sin iPhone när filmen exakt slutade så att han skulle hinna ut i tid?
Citera
2024-09-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Nej inte nödvändigtvis. Han kan ha sett paret Palme gå in på biografen. Knallat hem till lägenheten och hämtat revolvern, gått tillbaka och väntat.

Jag tycker du kan läsa Jordås bok först och sen argumentera för varför det inte är en trolig gärningsman.

Vänta...

Han kan vara hur trolig GM som helst..

Jag menar att det finns inget av riktigt värde på honom ändå...

Jag kan nämna 5st troliga GM men inte kunna bevisa något som binder dom till brottet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in