2024-09-28, 20:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Återigen: det är uppsåtet/syftet som lagstiftningen tar fasta på. Du får helt enkelt läsa på - ditt tänkande är helt enkelt generande onyanserat p g a kunskapsbrist. Du kan ju också få modern att anmäla det hon utsatts för.
Jag tror faktiskt inte hans mamma vill anmäla - hon vill bli lämnad ifred och slippa åka i Jockes skitkana offentligt.

Du sitter och säger att jag har fel hela tiden - men du kan berätta på vilket sätt eller hur dina egna motiveringar ser ut.
Är det för att du inte vet hur du skall utveckla dina tankegångar?

Jag har förklarat mina och varför mamman inte riskerar något åtal eller att förlora någon stämning - både vad det gäller dokumenten och vad det gäller att bemöta det skit som Joakim öser över henne offentligt.
Citera
2024-09-28, 20:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag förstår inte varför du återkommer till att han skulle vara rädd?
Journalerna är en stor del av dokumentären som kommer.
Därför att han själv faktiskt uttalat det -- "ingen får ta hans utsatthet ifrån honom" och för att om man försöker tysta människors version så är man rädd för vad de skall säga.

Precis journalerna är en stor del av det som redan offentliggjorts och kommer att offentliggöras igen - på nätet och i media. Där finns alltså ingen sekretess kvar längre. Joakim har valt att frångå den - och kan inte hävda att andra skall hålla sig till eventuell sekretess.
Lagen är inte utformad så att en får använda allt för att smutskasta en annan och den smutskastade måste ducka, tiga, foga sig och spela död.
Citera
2024-09-28, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror faktiskt inte hans mamma vill anmäla - hon vill bli lämnad ifred och slippa åka i Jockes skitkana offentligt.

Du sitter och säger att jag har fel hela tiden - men du kan berätta på vilket sätt eller hur dina egna motiveringar ser ut.
Är det för att du inte vet hur du skall utveckla dina tankegångar?

Jag har förklarat mina och varför mamman inte riskerar något åtal eller att förlora någon stämning - både vad det gäller dokumenten och vad det gäller att bemöta det skit som Joakim öser över henne offentligt.

När bröts sekretessen om förundersökningen om penninghäleri 2013? Av vem?
Citera
2024-09-28, 20:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
När bröts sekretessen om förundersökningen om penninghäleri 2013? Av vem?
När löd det ens under sekretess?
Domar är offentliga handlingar.
Citera
2024-09-28, 20:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Chrippa den sjuka äckliga jäveln har ju förfan själv bevittnat övergreppen som äckelförövaren begått mot dottern -det är HAN som ska skydda sin dotter ifrån den!!!
Hur är det ens möjligt att gasligtha bort det med "soc", "bevis" och "polisen"?! FAN alltså!!!
Du är en av dem människor som ger luft till påståendet "Jockes ord är lag, han står över domstolen"
Om polis och soc säger en sak, och det saknas bevis.
Men Jocke säger en annan sak.
Då är det Jocke, enligt dig, som har rätt, och polis och soc har fel.

Absolut att polisen och soc inte alltid gör rätt, men man måste tro något när dem säger att det inte är någon fara. Både Jocke och Rask har blivit soc utredda och soc sa att det inte var någon fara, då får man ju lita på soc utredningen, precis som i Chrippas fall. Man kan inte springa runt och skrika "det är fel beslut, barnen måste omhändertas" bara för att man ogillar föräldrarna.
Du kan inte få lilla C omhändertagen bara för att du hatar Chrippa och vill skada Chrippa. Det är inte så rättsväsendet fungerar (och tur är väl det)

Om lilla C på riktigt far illa så hoppas jag alla som har bevis skickar in det till polisen och soc.
Citera
2024-09-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När löd det ens under sekretess?
Domar är offentliga handlingar.

Det var en FUP, ingen dom. Den fanns i socmaterialet - enligt Skabbe:

Av vem och när bröts sekretessen om FUPen?
https://ibb.co/qJc7R2G
https://ibb.co/VJR7jQH
Citera
2024-09-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Antar att du menar rasks porrvideo som dem anklagades för att sprida, där det återigen inte fanns några bevis att dem faktiskt spred videon.
Eller har du bevis på att chrippa eller luggen skickade videon till människor?

Folk i denna tråd måste börja lära sig skillnaden på påstående och bevisade saker. Det är tröttsamt när anklagelser och påståenden utan bevis presenteras som att det vore bevisad sanning.

Ljög zigenaren om Linneas misshandel av honom och barnet?
Citera
2024-09-28, 20:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Ljög zigenaren om Linneas misshandel av honom och barnet?
Har du bevis ifall han ljög om det eller inte?
För samma där, han sa i en video att Linnea slagit honom. Och i en annan video att Linnea inte slagit honom.
Så hur avgör du när du väljer att tro att chrippa talar sanning och när du tror att han ljuger?
Citera
2024-09-28, 20:29
Medlem
Är det nån mer som tänkt tanken att socpapperenas väg till Skabbräven kan vara avsiktlig - för att få honom att agera brottsligt...? OBS: foliehatt på!

Att Rask porrfilm hamnade hos Skabbe och Luggen när de satt påtända nere i Spanien var ju ingen slump. Resultatet: Skabbe förlorade sin absolut säkraste inkomstkälla p g a flagranta avsteg från Twitchs TOS. Där lyckades sekten.

Riktigt vackert, faktiskt - som att slå ut drottningen i schack.

Kan det vara, i sammanhanget, ganska oskyldiga socpapper - som exempelvis en gammal nedlagd FUP och lite blandad skit - som nu "dyker upp" hos Skabbe? Lika lite som i Spanien kan han hålla sig och börjar svinga ogenomtänkt? Resultat: ännu okänt.

Om det faktiskt är en ganska sinnrikt planering bakom, vilken roll får då Skabbes försvarare i tråden om de övertygar honom att faktiskt hugga och inte bara hota?
Citera
2024-09-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Har du bevis ifall han ljög om det eller inte?
För samma där, han sa i en video att Linnea slagit honom. Och i en annan video att Linnea inte slagit honom.
Så hur avgör du när du väljer att tro att chrippa talar sanning och när du tror att han ljuger?

Svara på min fråga istället.

Du hör ju själv hur det låter, oavsett alternativen du ger har han ju ljugit.
Citera
2024-09-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Med tanke på hur Chrippa drog till mot Jacke i sin post så kan man nog utesluta att Jacke gett dem till Chrippa. Om det hade varit han som gjort det hade inte Chrippa tvekat på att avslöja detta då det ju med största sannolikhet fått isär Jacke och Jocke.
Och kommentaren om mamman känns ju snarare mer talande isf, att Jacke indirekt avslöjat vem det är.

Dock är ju frågan om Chrippa verkligen sitter på papprena eller om han bluffar för att hugga mot Jocke. Det vore ju inte första gången han ljuger liksom.

Om han bluffar är det allvarligt att hänga ut sin mamma och påstå att hon har gett sitt samtycke till något som hon inte har rätt till. I sin senaste video skriver han dessutom i kommentarsfältet att det är fel att hänga ut ens mamma som inte har en plattform. Så det är tveksamt att det är så.
Citera
2024-09-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Blir så jävla äcklad av den fortsatta gaslightingen i tråden, det enda som borde diskuteras är hur i helvete den skeva jäveln har mage att fortsätta exponera dottern för äckelförövaren...det har pågått i ett fucking jävla år nu!!! 🤯
Men det enda ni diskuterar är helt irrelevanta, obetydliga och ytliga saker som inte borde beröra någon med känslor i kroppen öht -men ni kanske är empatistörda hela högen?!

En riktig far ska för i helvete skydda sitt barn -inte agera som den där skeva, rubbade psyksjuka jäveln som dessutom låtsas som att allt han berättade om i januari aldrig har hänt!
Äckelförövarens övergrepp i monsterleksvideon verkar också bortglömt av alla här?! 😵‍💫 Det är fan skrämmande på riktigt!!!

Vem FAN bryr sig om Chrippas känslor, pengar, skulder, resor, bröder, morsa och fan och hans moster ens?! Allvarligt talat -det räcker nu!!!🤬

Inte bara hans egna barn han använder, han tycker även om att kasta skit på andras barn.
Riktigt vidrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in