2024-09-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"mamman" - inte min mamma, givetvis.

Ja, varför skulle hon inte ha framgång?
Och om du tror att hon inte skulle ha det - på vilka grunder skulle Joakim kunna stämma eller få till ett åtal?
Det är ju Joakim som öppnat porten och Joakim som spridit dokumenten.

Om du förstått innebörden i brotten du påstår dig kunna hade du aldrig yppat denna fråga.
Citera
2024-09-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
De ska inte vara i Kräftans ägo heller.

Talar modern sanning när hon för Jacke förnekar att dokumenten inte gått vidare från föräldrarna? Har Skabbe stulit dem, kanske...? Han verkar ju vistas i barndomshemmet flera gånger i veckan, så tillfälle kanske funnits. För han har väl inte egna nycklar och går som han vill?
Citera
2024-09-28, 19:28
Medlem
Citat:
Nej, han får inte fängelse om han publicerar - han kommer sannolikt inte ens åtalas.

Ja, uppenbarligen finns det uppgifter som skrämmer råttan ur Joakim - vilket också kan innebära att det är fullt försvarligt att publicera dem som svar på hans förtal och svartmålning av mamman.

Återigen: det är uppsåtet/syftet som lagstiftningen tar fasta på. Du får helt enkelt läsa på - ditt tänkande är helt enkelt generande onyanserat p g a kunskapsbrist. Du kan ju också få modern att anmäla det hon utsatts för.
Citera
2024-09-28, 19:28
Medlem
Citat:
Nej, han får inte fängelse om han publicerar - han kommer sannolikt inte ens åtalas.

Ja, uppenbarligen finns det uppgifter som skrämmer råttan ur Joakim - vilket också kan innebära att det är fullt försvarligt att publicera dem som svar på hans förtal och svartmålning av mamman.

Jag förstår inte varför du återkommer till att han skulle vara rädd?
Journalerna är en stor del av dokumentären som kommer.
Citera
2024-09-28, 19:31
Medlem
Har det framkommit nåt om hur förundersökningen om penninghäleri från 2013 har för roll i dramat? Finns detta omtalat i socpapperena?
https://ibb.co/qJc7R2G
Citera
2024-09-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Talar modern sanning när hon för Jacke förnekar att dokumenten inte gått vidare från föräldrarna? Har Skabbe stulit dem, kanske...? Han verkar ju vistas i barndomshemmet flera gånger i veckan, så tillfälle kanske funnits. För han har väl inte egna nycklar och går som han vill?

Det är det jag undrar. Någon ljuger.
Och jag tvivlar starkt på att det är Jacke som far med osanning.

Hur hamnade Jockes journaler i Kräftans händer, när föräldrarna hävdar att de inte har delgett honom dessa.
Hur?

Mycket intressant detta.
Citera
2024-09-28, 19:37
Medlem
knark-kungens avatar
Chrippa gör horhus med sekten. Hoppas inte Rask sålt bilen för han behöver någonstans att gråtfilma just nu
Citera
2024-09-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är det jag undrar. Någon ljuger.
Och jag tvivlar starkt på att det är Jacke som far med osanning.

Hur hamnade Jockes journaler i Kräftans händer, när föräldrarna hävdar att de inte har delgett honom dessa.
Hur?

Mycket intressant detta.

Med tanke på hur Chrippa drog till mot Jacke i sin post så kan man nog utesluta att Jacke gett dem till Chrippa. Om det hade varit han som gjort det hade inte Chrippa tvekat på att avslöja detta då det ju med största sannolikhet fått isär Jacke och Jocke.
Och kommentaren om mamman känns ju snarare mer talande isf, att Jacke indirekt avslöjat vem det är.

Dock är ju frågan om Chrippa verkligen sitter på papprena eller om han bluffar för att hugga mot Jocke. Det vore ju inte första gången han ljuger liksom.
Citera
2024-09-28, 19:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Snälla sluta lek dum… Du vet precis vad som syftas med vad både Chrippa och Luggen läckt.
Nej, och jag tänker faktiskt inte gissa mig fram.
Citera
2024-09-28, 19:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Chrippa den sjuka äckliga jäveln har ju förfan själv bevittnat övergreppen som äckelförövaren begått mot dottern -det är HAN som ska skydda sin dotter ifrån den!!!
Hur är det ens möjligt att gasligtha bort det med "soc", "bevis" och "polisen"?! FAN alltså!!!
Så när Chrippa berättar att Linnea slagit lilla C, då talar han sanning enligt dig.
När Chrippa berättar att Linnea inte slagit lilla C, då ljuger han enligt dig.
Hur avgör du när du väljer att tro på det chrippa säger, och när du väljer att tro att han ljuger?
Citera
2024-09-28, 19:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Om du förstått innebörden i brotten du påstår dig kunna hade du aldrig yppat denna fråga.
Jag vet ju att Jocke lagt ut saker om`(eller påstådda saker om) hennes hälsostatus - så vad menar du?
Citera
2024-09-28, 19:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Snälla sluta lek dum… Du vet precis vad som syftas med vad både Chrippa och Luggen läckt.
Antar att du menar rasks porrvideo som dem anklagades för att sprida, där det återigen inte fanns några bevis att dem faktiskt spred videon.
Eller har du bevis på att chrippa eller luggen skickade videon till människor?

Folk i denna tråd måste börja lära sig skillnaden på påstående och bevisade saker. Det är tröttsamt när anklagelser och påståenden utan bevis presenteras som att det vore bevisad sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in