2024-09-27, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
EPSTEIN?! 😂😂😂 Herregud. Min bild av Mette-Marit och Haakon och hela norska kungafamiljen som jag föredragit framför den svenska bara 🛝.
Tillägger att detta inte är skadeglädje gentemot Norge, vi har shitstorms var och varannan vecka med korruption och mord och gud vet allt själva.
Tycker bara det är otroligt med den här krocken mellan kungafamiljen utåt och verkligheten bakom fasaden…

Hvor troverdig er det egentlig at Slottet ikke var kjent med Epsteins fortid? Det at han allerede var domfelt for overgrep da MM hadde avtaler med ham, lå bare et googlesøk unna.
Hvor troverdig er det at Epstein som hadde en stor og mektig omgangskrets prøvde å bruke vennskapet med MM? En inngiftet kongelig som verden knapt visste eksisterte.

«Kronprins Haakon hilste på Epstein da de møttes på gata på St. Barts i 2012, opplyser Varpe.
Ifølge Slottet var ingen av dem kjent med Epsteins fortid, og kontakten ble brutt i 2013.
– Kronprinsessen valgte å avslutte kontakten med Epstein i 2013, blant annet fordi hun opplevde at Epstein prøvde å bruke forbindelsen han hadde hatt med kronprinsessen overfor andre personer, sier Varpe.
Epstein hadde en mektig omgangskrets med kjendiser, kongelige og politikere»

https://www.nrk.no/norge/mette-marit-beklager_-motte-jeffrey-epstein-flere-ganger-1.14805063

https://www.seher.no/kongelig/paminnelse-mette-marit-ankommer-i-dag/80764945
Citera
2024-09-28, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
https://www.seher.no/kongelig/marius-ma-flytte-fra-skaugum/81979402
Ulf Andersen skriver att det typ är väldigt troligt att hon visste det när hon sa det.
Andersen synser her og vet slett ikke.

Jeg synes vi må moderere oss en tanke her i tråden. Det er tross alt MBH som har utført volden, trakasseringen og befatter seg med kriminelle i denne saken, og det er det vi bør fokusere på. Og Se og Hør er et norsk sladreblad som inntil nå har hatt null kredibilitet i norsk presse. Se og Hør er den presseaktøren som er nærmest på kongefamilien her i Norge, men de er langt fra en seriøs pressefaglig aktør.
Citera
2024-09-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Är Ingrid och Sverre överhuvudtaget trygga och säkra, med en sådan halvbror, en sådan mor och dessa bådas umgänge..? Jag tycker fortfarande att Haakon borde skilja sig och fasa ut Mette-Marit och Marius ur sitt och barnens liv, i så stor utsträckning som möjligt. Sedan kan han hitta någon snäll och vettig och ordentlig kvinna, som kan få bli Norges drottning om några år.

Hva?!!
"Jag tycker fortfarande att Haakon borde skilja sig och fasa ut Mette-Marit och Marius ur sitt och barnens liv, i så stor utsträckning som möjligt."
Hvilken som helst rett har HM til å fjerne barnas mor fra livene deres? Han er kronprins, ja, men han har da vel for pokker ikke noe med å fjerne en mor fra barna sine! Dessuten, hva er det som får deg til å tro at han er nærmest hellig og perfekt? Han har valgt å tilbringe livet sammen med MM, de er to om det hele, det er ikke sånn at MM styrer ALT. Skal han velge en livspartner fordi hun kan bli en ordentlig dronning, eller skal han velge av kjærlighet? Det bør si seg selv at han må velge den han elsker.
IA og SM er ikke noe mer utrygge av å ha sin mor i livene sine. Og, du mener i fullt alvor at HM skal ta fullstendig kontroll over barn som er over 18 år gamle, og myndige, og fjerne deres mor fra livene deres??
Senast redigerad av Klinke 2024-09-28 kl. 11:46.
Citera
2024-09-28, 12:37
Medlem
Gustav-Fs avatar
Ser at Marius Borg Høiby har minst to medaljer han bruker i offentlige opptredener. Finner ikke bilde med høy nok oppløsning til å se hva dette dreier seg om. Ingen militære medaljer iallefall.

Noen som vet hva han har gjort for å fortjene medaljer?
Citera
2024-09-28, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav-F
Ser at Marius Borg Høiby har minst to medaljer han bruker i offentlige opptredener. Finner ikke bilde med høy nok oppløsning til å se hva dette dreier seg om. Ingen militære medaljer iallefall.

Jeg har glemt hva medaljene hans står for. Men, det er ikke noen "høytstående" medaljer. "Helt greit at han har dem," husker jeg at jeg tenkte da jeg fikk vite hva de betød, ikke noe viktig. Han bruker dem nok bare for syns skyld.
Citera
2024-09-28, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav-F

Et godt og betimelig spørsmål.

Den ene medaljen er Kongehusets 100-årsmedalje, den andre er Jubileumsmedaljen, som kom i forbindelse med kong Haralds 25-årsjubileum som konge i Norge.

Medaljene har han fått fordi han ble medlem av kongefamilien da moren giftet seg med kronprinsen,
Citera
2024-09-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Et godt og betimelig spørsmål.

Den ene medaljen er Kongehusets 100-årsmedalje, den andre er Jubileumsmedaljen, som kom i forbindelse med kong Haralds 25-årsjubileum som konge i Norge.

Medaljene har han fått fordi han ble medlem av kongefamilien da moren giftet seg med kronprinsen,

Ja, det var derfor han fikk dem, husker det når du sier det. Ikke noe problem at han har dem, tenker jeg. Han er medlem av kongefamilien, uansett hvordan vi måtte vri og vende på akkurat det. At han får jubileumsmedaljer, er meg totalt likegyldig. De medaljene hans står jo ikke for noen bragd han har utført.
Senast redigerad av Klinke 2024-09-28 kl. 13:06.
Citera
2024-09-28, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klinke
Ja, det var derfor han fikk dem, husker det når du sier det. Ikke noe problem at han har dem, tenker jeg. Han er medlem av kongefamilien, uansett hvordan vi måtte vri og vende på akkurat det. At han får jubileumsmedaljer, er meg totalt likegyldig.

Det er mulig det ikke er et problem for deg. Jeg ser du gjentar det i flere kommentarer her.

Det er derimot et problem for mange i Norge at en kriminell voldsmann som har erkjent deler av siktelsen går rundt med medaljer fra kongehuset. Noe må Slottet likevel forstått, siden MBH er fjernet fra nettsiden deres og nå kun omtales i morens biografi.

Saken som omhandler MBH, viser at mange har valgt å se en annen vei, muligens i en slags misforstått lojalitet til kongehuset. Nå er saken i ferd med å rulles opp i sin fulle bredde, noe som er viktig i et demokrati. Bare nevner det, siden det er noe vi alle bør sette pris på, og at det har ingen hensikt lenger å forsøke skyve de svært alvorlige handlingene under teppet
Citera
2024-09-28, 13:23
Medlem
Citat:
Det er mulig det ikke er et problem for deg. Jeg ser du gjentar det i flere kommentarer her.

Det er derimot et problem for mange i Norge at en kriminell voldsmann som har erkjent deler av siktelsen går rundt med medaljer fra kongehuset. Noe må Slottet likevel forstått, siden MBH er fjernet fra nettsiden deres og nå kun omtales i morens biografi.

Saken som omhandler MBH, viser at mange har valgt å se en annen vei, muligens i en slags misforstått lojalitet til kongehuset. Nå er saken i ferd med å rulles opp i sin fulle bredde, noe som er viktig i et demokrati. Bare nevner det, siden det er noe vi alle bør sette pris på, og at det har ingen hensikt lenger å forsøke skyve de svært alvorlige handlingene under teppet

"Det er mulig det ikke er et problem for deg. Jeg ser du gjentar det i flere kommentarer her." I hvilke andre kommentarer har jeg sagt at det ikke er et problem for meg? De 2 medaljene han har, synes jeg ikke er betydningsfulle i det hele tatt, de står ikke for noe annet enn pynt, ikke noe man må jobbe for å få. At kronprinsparet oppfører seg på den måten de gjør, synes jeg er et STORT problem, det trodde jeg du hadde skjønt allerede, ut fra mine kommentarer ;-) Bort med monarkiet, det er nok tull nå! MBH er en borskjemt snørrunge, med et like bortskjemt kronprinspar til foreldre.
Citera
2024-09-28, 13:37
Avslutad
Citat:
"Det er mulig det ikke er et problem for deg. Jeg ser du gjentar det i flere kommentarer her." I hvilke andre kommentarer har jeg sagt at det ikke er et problem for meg? De 2 medaljene han har, synes jeg ikke er betydningsfulle i det hele tatt, de står ikke for noe annet enn pynt, ikke noe man må jobbe for å få. At kronprinsparet oppfører seg på den måten de gjør, synes jeg er et STORT problem, det trodde jeg du hadde skjønt allerede, ut fra mine kommentarer ;-) Bort med monarkiet, det er nok tull nå! MBH er en borskjemt snørrunge, med et like bortskjemt kronprinspar til foreldre.

Du bagatelliserer medaljenes betydning i dine svar til andre her, men med annen ordlyd.
Det er ikke hvem som helst som blir dekorert med kongehusets medaljer. Derfor bør kongehuset vurdere å trekke tilbake medaljene, men det vil nok ikke skje, fordi det er ingen der som viser ryggrad. Familien går foran det rent prinsipielle.
Citera
2024-09-28, 14:12
Medlem
Citat:
Du bagatelliserer medaljenes betydning i dine svar til andre her, men med annen ordlyd.
Det er ikke hvem som helst som blir dekorert med kongehusets medaljer. Derfor bør kongehuset vurdere å trekke tilbake medaljene, men det vil nok ikke skje, fordi det er ingen der som viser ryggrad. Familien går foran det rent prinsipielle.

Nå var det vel kun èn gang jeg bagatelliserte medaljenes betydning, før du kommenterte at jeg skriver flere ganger at de ikke er et problem? Korriger meg, og vis til mine andre kommentarer om at medaljene ikke er av høy betydning, dersom jeg tar feil.

Nei, det er ikke hvem som helst som blir tildelt kongehusets medaljer, og jeg forstår at noen synes de står høyt i rang. Jeg er enig med deg i at MBH bør miste sine medaljer, samtidig tenker jeg at han neppe kommer til å bære dem igjen, da dr*ter han fullstendig på draget, for å si det mildt (men det gjør han jo uansett hele tiden nå). For meg betyr de medaljene hans fortsatt nada. Jeg vil mye heller ha mine egne medaljer, enn de fjollegreiene der, for å ha vært til stede på et jubileum med sin egen familie :-P

Edit: 2 ganger, jeg gjentok at det ikke er et problem for meg, da jeg svarte deg på din kommentar. Som om jeg forsvarer MBH? ;-) Nei, jeg gjør ikke det.
Senast redigerad av Klinke 2024-09-28 kl. 14:24.
Citera
2024-09-28, 14:24
Avslutad
Citat:
Nå var det vel kun èn gang jeg bagatelliserte medaljenes betydning, før du kommenterte at jeg skriver flere ganger at de ikke er et problem? Korriger meg, og vis til mine andre kommentarer om at medaljene ikke er av høy betydning, dersom jet tar feil.

Nei, det er ikke hvem som helst som blir tildelt kongehusets medaljer, og jeg forstår at noen synes de står høyt i rang. Jeg er enig med deg i at MBH bør miste sine medaljer, samtidig tenker jeg at han neppe kommer til å bære dem igjen, da dr*ter han fullstendig på draget, for å si det mildt (men det gjør han jo uansett hele tiden nå). For meg betyr de medaljene hans fortsatt nada. Jeg vil mye heller ha mine egne medaljer, enn de fjollegreiene der, for å ha vært til stede på et jubileum med sin egen familie :-P

Nå har jeg sagt i fra til deg flere ganger at det er ingen grunn til å bagatellisere medaljene til MBH, slik som du gir uttrykk for i flere kommentarer.

Vi er begge gjester her i det svenske forumet, noe jeg setter pris på og vil da ikke besvare flere meldinger som legger opp til brukerkrangel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in