2024-09-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Har du träffat någon i Bandidos eller HA? Eller någon som vill gå med eller ser upp till dem? Det hörs och syns från en mils avstånd.
Jag pratade om MM:s dotter, att hon kände till det när hon gjorde det uttalandet. Det stod inne krönika i en norsk tidning nyligen.
Ja, beklager, jeg misforstod. Men jeg lurer da på hvor du har lest at IA visste at MBH sine venner var kriminelle? Jeg finner ingenting skrevet om det.
Citera
2024-09-27, 21:08
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Victoria kan ju inte ens läsa innantill, hon kan inte sätta ihop en hel mening spontant (hon måste lära sig den utantill först i så fall), och det är precis som med hennes far så uppenbart att de försöker ställa intresserade frågor men egentligen inte hänger med. Dyxlexi och låg intelligens går ju som en röd tråd genom den familjen. Det kommer inte ifrån den första Bernadotte, som kom från småborgerliga förhållanden och gjorde en enastående karriär helt på egna meriter, utan det måste ha kommit in någonstans senare. Men sedan blev det hårdkodat i DNA:t. Jag skäms ihjäl för dem.

Och din bild av Trump är inte heller sann. Du har svalt den nidbild som levereras i svenska massmedia, p.g.a. att de översätter direkt ifrån vänsterliberala amerikanska media som CNN och New York Times, samt att svenska utrikeskorrespondenter har order att förvränga verkligheten för att svärta ner Trump, och att bildbyråerna har order att ta fram så misslyckade foton av Trump som möjligt och så lyckade som möjligt av den demokratiska kandidaten. På så sätt styr de vad vi ska tycka. Man måste hitta en egen källa för att balansera upp det här. Själv tittar jag på Fox News t.ex., där får man se allt bra som Trump har åstadkommit. Därmed inte sagt att Trump är någon korgosse, men den som ska hantera Putin, Kim, Jinping o.s.v. kan kanske inte vara det heller?
Jag läser vad du skriver men jag blir varken imponerad av det eller övertygad. Så länge kungen och Victoria sköter sina uppdrag utan att vi behöver uppleva ”den norska situationen” med en vad det verkar i stort sett intelligensbefriad kvinna som nu sålt sin vigsel med bedragaren och trollkarlen till högstbjudande och en kronprins som gjort ett mindre lyckat val av livskamrat och nu har att hantera den situation som råder skulle jag inte vilja ha republik. Visst, exemplen från Finland och Island visar hur bra det kan gå men blotta risken att vi skulle kunna få den korrupta Carin Jämtin, den lågutbildade Annika Strandhäll eller för den delen Carl Bildt vars ”bäst före-datum” passerats för länge sedan gör att jag hellre ser kungen och Victoria i nuvarande system.
Citera
2024-09-27, 21:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoZHackenbush
Jag läser vad du skriver men jag blir varken imponerad av det eller övertygad. Så länge kungen och Victoria sköter sina uppdrag utan att vi behöver uppleva ”den norska situationen” med en vad det verkar i stort sett intelligensbefriad kvinna som nu sålt sin vigsel med bedragaren och trollkarlen till högstbjudande och en kronprins som gjort ett mindre lyckat val av livskamrat och nu har att hantera den situation som råder skulle jag inte vilja ha republik. Visst, exemplen från Finland och Island visar hur bra det kan gå men blotta risken att vi skulle kunna få den korrupta Carin Jämtin, den lågutbildade Annika Strandhäll eller för den delen Carl Bildt vars ”bäst före-datum” passerats för länge sedan gör att jag hellre ser kungen och Victoria i nuvarande system.

Du glömmer "vår" Sofia Hellkvist. Hon är inte bättre än Mette-Marit eller schamanen. Möjligen lite bättre än Marius eftersom hon i alla fall inte begått våldsbrott, men få kvinnor begår ju sådana brott. Så för kvinnor brukar just nakenfotografering, bristande integritet/gränser och sexuella eskapader vara det allra värsta.
Citera
2024-09-27, 21:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Har du träffat någon i Bandidos eller HA? Eller någon som vill gå med eller ser upp till dem? Det hörs och syns från en mils avstånd.
Jag pratade om MM:s dotter, att hon kände till det när hon gjorde det uttalandet. Det stod inne krönika i en norsk tidning nyligen.

Är Ingrid och Sverre överhuvudtaget trygga och säkra, med en sådan halvbror, en sådan mor och dessa bådas umgänge..? Jag tycker fortfarande att Haakon borde skilja sig och fasa ut Mette-Marit och Marius ur sitt och barnens liv, i så stor utsträckning som möjligt. Sedan kan han hitta någon snäll och vettig och ordentlig kvinna, som kan få bli Norges drottning om några år.
Senast redigerad av Merwinna 2024-09-27 kl. 21:38.
Citera
2024-09-27, 21:39
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Citat:
Är Ingrid och Sverre överhuvudtaget trygga och säkra, med en sådan halvbror, en sådan mor och dessa bådas umgänge..? Jag tycker fortfarande att Haakon borde skilja sig och fasa ut Mette-Marit och Marius ur sitt och barnens liv, i så stor utsträckning som möjligt. Sedan kan han hitta någon snäll och vettig och ordentlig kvinna, som kan få bli Norges drottning om några år.
Här håller jag med dig.
Citera
2024-09-27, 21:46
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Citat:
Du glömmer "vår" Sofia Hellkvist. Hon är inte bättre än Mette-Marit eller schamanen. Möjligen lite bättre än Marius eftersom hon i alla fall inte begått våldsbrott, men få kvinnor begår ju sådana brott. Så för kvinnor brukar just nakenfotografering, bristande integritet/gränser och sexuella eskapader vara det allra värsta.
Visst, men detta med Sofia ligger bakåt i tiden. Liksom MM:s bruk av diverse icke tillåtna berusningsmedel. Däremot har man idag en akut allvarlig situation med MBH. Därtill kommer den omgifta prinsessan som lovat pappa kungen att inte exploatera sin ställning som medlem av kungafamiljen men upprepade gånger gjort just detta och vars val av aktuell livspartner får de allra flesta att med fog ifrågasätta hennes (bristande) omdöme.
Citera
2024-09-27, 21:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoZHackenbush
Visst, men detta med Sofia ligger bakåt i tiden. Liksom MM:s bruk av diverse icke tillåtna berusningsmedel. Däremot har man idag en akut allvarlig situation med MBH. Därtill kommer den omgifta prinsessan som lovat pappa kungen att inte exploatera sin ställning som medlem av kungafamiljen men upprepade gånger gjort just detta och vars val av aktuell livspartner får de allra flesta att med fog ifrågasätta hennes (bristande) omdöme.

Mette-Marits skräpgener är ju i Marius - och man ser hur det gick, trots den fina uppfostran på slottet och i de bästa skolorna. Och tyvärr även i Ingrid och Sverre, så om Norge ska fortsätta med monarki, så är det dessa gener som kommer att påverka det norska kungahuset för evig tid.
Citera
2024-09-27, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Ja, beklager, jeg misforstod. Men jeg lurer da på hvor du har lest at IA visste at MBH sine venner var kriminelle? Jeg finner ingenting skrevet om det.

https://www.seher.no/kongelig/marius-ma-flytte-fra-skaugum/81979402
Ulf Andersen skriver att det typ är väldigt troligt att hon visste det när hon sa det.
Citera
2024-09-27, 21:57
Avslutad
Citat:

Sofia Hellqvist poserade i bikini i utvik. Mette-Marit hade nära relationer och umgicks med kriminella narkomaner. Det första exemplet är bara misogynt att jämföra med det andra som är omoraliskt på riktigt. Sofia har heller inte fortsatt vika ut sig, hon har gjort ett bra jobb som prinsessa, tex arbetade hon som vårdbiträde under pandemin och är alltid en bra förebild och representabel för Sverige.
Helt otroligt att du påstår att Victoria inte kan göra sig internationellt eller prata en fullständig mening samtidigt som du försvarar den yrande Donald Trump och tydligen Hitler också? Jag tog även honom som exempel på en folkvald efter att du påstått att det är så hemskt med ärvda ämbeten men att man slipper ”dumhuvuden” genom demokratiska val.
Citera
2024-09-27, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Lenken ligger et google tast unna. Med min kjennskap til norsk presse generelt, og den kulørte ukepressa spesielt, så vil jeg påpeke at når Se og Hør skriver en artikkel om MM og HA, så har de dekning for det. Regner med at det kommer bilder senere,

«Verdier forsvant etter sønnens ville fester og medlemmer fra en beryktet motorsykkel-bande ble tatt imot av Mette-Marit. Nå slår sikkerhets-ekspert alarm»

https://www.seher.no/kongelig/stjal-fra-kronprinsparets-bolig/81979213

Men för helvete???!!! Självaste MM tog emot HA på fest??!!! Det är inte som att Mette-Marit inte fattar vad kriminella är för att hon vuxit upp på ett slott och bara träffat överklass hela sin uppväxt, hon brukade själv umgås med och ha nära relationer med kriminella framtills att hon träffade kronprinsen..! Så hon vet mycket väl vad tungt kriminella motorcykelgäng är..!
Men borde inte Norges säkerhetspolis ha slagit larm om detta till regeringen tidigare eller har jag missat något?
Citera
2024-09-27, 22:37
Avslutad
Citat:
Men för helvete???!!! Självaste MM tog emot HA på fest??!!! Det är inte som att Mette-Marit inte fattar vad kriminella är för att hon vuxit upp på ett slott och bara träffat överklass hela sin uppväxt, hon brukade själv umgås med och ha nära relationer med kriminella framtills att hon träffade kronprinsen..! Så hon vet mycket väl vad tungt kriminella motorcykelgäng är..!
Men borde inte Norges säkerhetspolis ha slagit larm om detta till regeringen tidigare eller har jag missat något?

Det kan virke som om verken mor eller sønn forstår alvoret.
MM har blitt leid gjennom et slags «My fair lady» program i regi av slottsmaskineriet, hvor det har vært viktig å plukke av henne alt som har med hennes belastede fortid å gjøre. For deretter å lage en kongelig profil ut av henne.

Hvor vidt de har lyktes med dette, er det delte meninger om. Men gjentatte ganger skinner hennes dårlige rolleforståelse gjennom. Fra møter med Epstein til «ingen kommentar» replikker i forhold til sønnen, men hvor hun likevel sier så uendelig mye mer (også om seg selv). F.eks hun «står godt i kritikken», og hun ville ikke kommentere saken i respekt for de involverte, men inkluderte også sønnen i denne respekten. Hårreisende nok.

Jeg er derfor ikke overrasket over at MM har tatt i mot HA på sønnens fest. Den episoden er bare en av mange som er med på å vise hvilken mangefasettert person MM er.
Det norske folk har fått presentert et bilde av et menneske som har lagt en belastet fortid bak seg, men at hun i dag jobber lite pga sykdom, og at hun vier seg til salmesang, gudstjenester og veving.
Et annet bilde viser båndet til sønnen, og hvor langt hun er villig til å gå. Da tenker jeg på at hun kontaktet offeret i en pågående straffesak og at hun smiler og ler i offentligheten, samt drar på shopping med den voldssiktede sønnen.
Jeg skjønner godt at hun svarer «ingen kommentar» for det lille hun sier utover det, og hennes handlinger, tegner et større bilde som hun ville fått problemer med å forsvare i møtet med pressen.
Citera
2024-09-27, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Det kan virke som om verken mor eller sønn forstår alvoret.
MM har blitt leid gjennom et slags «My fair lady» program i regi av slottsmaskineriet, hvor det har vært viktig å plukke av henne alt som har med hennes belastede fortid å gjøre. For deretter å lage en kongelig profil ut av henne.

Hvor vidt de har lyktes med dette, er det delte meninger om. Men gjentatte ganger skinner hennes dårlige rolleforståelse gjennom. Fra møter med Epstein til «ingen kommentar» replikker i forhold til sønnen, men hvor hun likevel sier så uendelig mye mer (også om seg selv). F.eks hun «står godt i kritikken», og hun ville ikke kommentere saken i respekt for de involverte, men inkluderte også sønnen i denne respekten. Hårreisende nok.

Jeg er derfor ikke overrasket over at MM har tatt i mot HA på sønnens fest. Den episoden er bare en av mange som er med på å vise hvilken mangefasettert person MM er.
Det norske folk har fått presentert et bilde av et menneske som har lagt en belastet fortid bak seg, men at hun i dag jobber lite pga sykdom, og at hun vier seg til salmesang, gudstjenester og veving.
Et annet bilde viser båndet til sønnen, og hvor langt hun er villig til å gå. Da tenker jeg på at hun kontaktet offeret i en pågående straffesak og at hun smiler og ler i offentligheten, samt drar på shopping med den voldssiktede sønnen.
Jeg skjønner godt at hun svarer «ingen kommentar» for det lille hun sier utover det, og hennes handlinger, tegner et større bilde som hun ville fått problemer med å forsvare i møtet med pressen.

EPSTEIN?! 😂😂😂 Herregud. Min bild av Mette-Marit och Haakon och hela norska kungafamiljen som jag föredragit framför den svenska bara 🛝.
Tillägger att detta inte är skadeglädje gentemot Norge, vi har shitstorms var och varannan vecka med korruption och mord och gud vet allt själva.
Tycker bara det är otroligt med den här krocken mellan kungafamiljen utåt och verkligheten bakom fasaden…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in