Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Men för helvete???!!! Självaste MM tog emot HA på fest??!!! Det är inte som att Mette-Marit inte fattar vad kriminella är för att hon vuxit upp på ett slott och bara träffat överklass hela sin uppväxt, hon brukade själv umgås med och ha nära relationer med kriminella framtills att hon träffade kronprinsen..! Så hon vet mycket väl vad tungt kriminella motorcykelgäng är..!
Men borde inte Norges säkerhetspolis ha slagit larm om detta till regeringen tidigare eller har jag missat något?
Det kan virke som om verken mor eller sønn forstår alvoret.
MM har blitt leid gjennom et slags «My fair lady» program i regi av slottsmaskineriet, hvor det har vært viktig å plukke av henne alt som har med hennes belastede fortid å gjøre. For deretter å lage en kongelig profil ut av henne.
Hvor vidt de har lyktes med dette, er det delte meninger om. Men gjentatte ganger skinner hennes dårlige rolleforståelse gjennom. Fra møter med Epstein til «ingen kommentar» replikker i forhold til sønnen, men hvor hun likevel sier så uendelig mye mer (også om seg selv). F.eks hun «står godt i kritikken», og hun ville ikke kommentere saken i respekt for de involverte, men inkluderte også sønnen i denne respekten. Hårreisende nok.
Jeg er derfor ikke overrasket over at MM har tatt i mot HA på sønnens fest. Den episoden er bare en av mange som er med på å vise hvilken mangefasettert person MM er.
Det norske folk har fått presentert et bilde av et menneske som har lagt en belastet fortid bak seg, men at hun i dag jobber lite pga sykdom, og at hun vier seg til salmesang, gudstjenester og veving.
Et annet bilde viser båndet til sønnen, og hvor langt hun er villig til å gå. Da tenker jeg på at hun kontaktet offeret i en pågående straffesak og at hun smiler og ler i offentligheten, samt drar på shopping med den voldssiktede sønnen.
Jeg skjønner godt at hun svarer «ingen kommentar» for det lille hun sier utover det, og hennes handlinger, tegner et større bilde som hun ville fått problemer med å forsvare i møtet med pressen.