2024-09-27, 07:39
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Så du tycker inte det är märkligt att Trump använder Kremls retorik gentemot Ukraina och aldrig fördömt Rysslands invasion av Ukraina?

Inte om han bedömer det som en potentiell nackdel för eventuella fredsförhandlingar. Trump har gjort tydligt att han är betydligt mer angelägen att få slut på dödandet och det mänskliga lidandet än att runka bulle med woke-androgyna flickpojkar.
Citera
2024-09-27, 07:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Inte om han bedömer det som en potentiell nackdel för eventuella fredsförhandlingar. Trump har gjort tydligt att han är betydligt mer angelägen att få slut på dödandet och det mänskliga lidandet än att runka bulle med woke-androgyna flickpojkar.

Nja inte riktigt. Trump har gjort tydligt att han är en rysshora som vill enbart ha fred på Rysslands villkor.
Citera
2024-09-27, 07:51
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Nja inte riktigt. Trump har gjort tydligt att han är en rysshora som vill enbart ha fred på Rysslands villkor.

Det är väl helt enkelt där som dina åsikter går isär från de som stödjer Trump.
Citera
2024-09-27, 08:19
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Poängen är att Harris stöttar Ukraina. Rysshoran Trump gör det inte.

Det som på allvar hade stöttat Ukraina och dess folk är ju fred. Du vet freden som USA med Boris Johnson i spetsen satte stopp för för att dom vill sälja vapen för sina uppdragsgivare och se till att expediera land och naturtillgångar till ägareliten inom Blackrock.

Kriget hade lätt kunnat undvikas och det är därför Trump vet att han kan sätta stopp för det relativt omgående där både Ukraina och Ryssland kan känna sig nöjda.
Citera
2024-09-27, 08:31
Medlem
Enterprises avatar
Bra att Trump går med på att möta Zelenskyj. Starkt att han kan ändra sig och jag tar tillbaka vad jag tidigare skrev om konflikträdsla. Hoppas också att Trump kan ändra sig och stödja Ukraina fullt ut, så att amerikanskt stöd för Ukraina blir enhälligt. Jag tror annars att Trump skjuter sig i foten med stora delar av republikanska väljarbasen genom att framstå som mjuk mot ryssen. Om Trump ändrar sig i Ukraina-frågan är jag i princip fine med vilket utfall som helst i novembervalet.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fx.com%2FNOELreports%2Fst atus%2F1839419765842149753
Citera
2024-09-27, 08:35
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det är väl helt enkelt där som dina åsikter går isär från de som stödjer Trump.
En stor del av republikanska väljare är emot Rysslands imperialism och stödjer Ukrainas försvarskrig. Sen finns det en kärna med vissa inflytelserika personer inom MAGA-rörelsen där vissa personer är ryssvänliga, bl.a. Tucker Carlsson. Trump själv däremot har väl inga större åsikter utan svajar som vanligt fram och tillbaka.
Senast redigerad av Enterprise 2024-09-27 kl. 08:39.
Citera
2024-09-27, 08:44
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Bra att Trump går med på att möta Zelenskyj. Starkt att han kan ändra sig och jag tar tillbaka vad jag tidigare skrev om konflikträdsla. Hoppas också att Trump kan ändra sig och stödja Ukraina fullt ut, så att amerikanskt stöd för Ukraina blir enhälligt. Jag tror annars att Trump skjuter sig i foten med stora delar av republikanska väljarbasen genom att framstå som mjuk mot ryssen. Om Trump ändrar sig i Ukraina-frågan är jag i princip fine med vilket utfall som helst i novembervalet.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fx.com%2FNOELreports%2Fst atus%2F1839419765842149753

Med fullt stöd så menar du med alla medel tillåtna inklusive kärnvapen?

Vad innebär egentligen fullt stöd?

Ger du fullt stöd till folket i Donbas som inte vill tillhöra Ukraina längre?

Den enda som varit mjuk mot Ryssen dom senaste åren är ju Biden som välsignade Ryssarnas erövring av den Europeiska energimarknaden.

Joe Biden är den största vatniken på generationer.

Dessutom så har han sett till att ena Ryssarna och Kina mot USA.

Vilken utrikespolitisk katastrof Joe Biden varit precis som alla initierade befarade.
Citera
2024-09-27, 08:49
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Med fullt stöd så menar du med alla medel tillåtna inklusive kärnvapen?

Vad innebär egentligen fullt stöd?

Ger du fullt stöd till folket i Donbas som inte vill tillhöra Ukraina längre?

Den enda som varit mjuk mot Ryssen dom senaste åren är ju Biden som välsignade Ryssarnas erövring av den Europeiska energimarknaden.

Joe Biden är den största vatniken på generationer.

Dessutom så har han sett till att ena Ryssarna och Kina mot USA.

Vilken utrikespolitisk katastrof Joe Biden varit precis som alla initierade befarade.
Med fullt stöd menar jag att USA fortsätter att stödja Ukraina så länge som behövs och att man inte belägger Ukraina med begränsningar på attacker inne i Ryssland med amerikanska vapen. Något som Biden varit feg med att göra. Helst skulle jag också se internationell fredsbevarande trupp på gränsen Ukaina/Belarus och luftvärnsskydd på den polska sidan av gränsen mot U som ger luftvärnsskydd för västra Ukriana.

Jag hoppas fortfarande att Trump ska vakna och om han väljs till president ha mer stake än Biden på det sätt som jag beskriver.
Citera
2024-09-27, 08:55
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Med fullt stöd menar jag att USA fortsätter att stödja Ukraina så länge som behövs och att man inte belägger Ukraina med begränsningar på attacker inne i Ryssland med amerikanska vapen. Något som Biden varit feg med att göra. Helst skulle jag också se internationell fredsbevarande trupp på gränsen Ukaina/Belarus och luftvärnsskydd på den polska sidan av gränsen mot U som ger luftvärnsskydd för västra Ukriana.

Jag hoppas fortfarande att Trump ska vakna och om han väljs till president ha mer stake än Biden på det sätt som jag beskriver.

Så du stödjer en Ukrainsk invasion av Ryssland med amerikanska vapen och förväntar dig att undkomma WW3 med alla dess möjliga implikationer.

Ni är ju fullkomliga batshit crazy people.
Citera
2024-09-27, 09:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Så du stödjer en Ukrainsk invasion av Ryssland med amerikanska vapen och förväntar dig att undkomma WW3 med alla dess möjliga implikationer.

Ni är ju fullkomliga batshit crazy people.
Exakt så menar jag. Och det är fullständigt tillåtet folkrättsligt. Jag hoppas som sagt att Trump är mindre av en syltrygg än vad du är.
Citera
2024-09-27, 09:29
Medlem
Donald presenterade signerade guldklockor med diamanter som nu ska säljas.

The 'Trump Victory Tourbillon' watch he is selling has 200 grams of gold and 'more
than 100 real diamonds' - with a price to match, selling for $100,000 each.

'That's a lot of diamonds. I love gold. I love diamonds. We all do,' Trump said in a video advertisement.

The watch has 'Trump' moniker in the middle and bears a 'Swiss made' label, as well as window that shows the
mechanism, although an ad featuring it shows the watch sitting on the stars of an American flag.

"Donald Trump unveils new line of signed gold watches"
https://www.dailymail.co.uk/news/article-13895479/Donald-Trump-gold-watches-merchandise-MAGA.html
Senast redigerad av lejonetskula 2024-09-27 kl. 09:31.
Citera
2024-09-27, 09:51
Avslutad
Citat:
Det som på allvar hade stöttat Ukraina och dess folk är ju fred. Du vet freden som USA med Boris Johnson i spetsen satte stopp för för att dom vill sälja vapen för sina uppdragsgivare och se till att expediera land och naturtillgångar till ägareliten inom Blackrock.

Kriget hade lätt kunnat undvikas och det är därför Trump vet att han kan sätta stopp för det relativt omgående där både Ukraina och Ryssland kan känna sig nöjda.

Sedvanlig Kremldynga du kommer med.

Det finns inget seriöst fredsavtal som stoppats av Johnson och USA. Trump stöttar inte fred. Han stöttar att Ryssland ska få som de vill. Det gör tydligen även du, vatnik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in