2024-09-26, 21:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Precis och där ljuger återigen PÖ. Han har redan försagt sig på TV om vad som hänt Essie.
ja för mig är det helt klart att Essie är död och PÖ vet hur det gick till och var hon är nu...
Citera
2024-09-26, 22:04
Medlem
Gelicos avatar
Jag har följt tråden sen start och visst hette rubriken "Assistanshunden Essie mystiskt försvunnen"?
Jag tycker tråden har utvecklats till allt mellan himmel och jord, som inte hör till ämnet, men ändå intressant, för jag har då fått en inblick i något för mig tidigare väldigt främmande.
Jag har min åsikt och magkänsla som stärktes i TV-programmet igår, även om inte mycket sades.
Nånting hände med Essie en kväll då kamerorna stängdes av och det är bara familjen som vet vad.

Man kan undra hur livet var där i villan med två assistenter och en utbildad hund. Vad hade hunden för uppgift egentligen i all den röran?
Det är så tragiskt, så sorgligt. I början trodde och hoppades jag att Essie kommit till ett bättre ställe och mådde bra, men nej, jag tror inte hon finns mer.

Hoppas inga djur ska behöva lida mer pga människors dumheter och oförstånd. Att detta fall ska bli ett uppvaknande.
Citera
2024-09-26, 23:02
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Det är inte alls hundens uppgift!
En assistanshund för psykisk ohälsa vilket essie var

Hunden skall göra sin förare mer självständig, att finnas vid stress eller ångest, att vara en trygghet på olika möten, att påminna om medicin, väckning m.m allt speciellt utbildad enligt behoven men ingenstans är hundens uppgift att bli utsatt för våld eller utbrott.

Se där, du är tillbaka i tråden. Det var en grej jag tänkte fråga dig om. Du har kanske läst mina inlägg om hur jag spårat baklänges från anmälningarna till Länsstyrelsen, vilka som begärt ut information och när och så vidare, och hittat en person som var väldigt tidigt ute med att begära uppgifter från Länsstyrelsen, sedan har jag spårat den personen till Huddinge och ett ridsällskap där, Orlången, och bland annat också hittat kopplingar till Djurens Rätt. Det finns lite misstankar kring att den här personen kanske kan vara inblandad i försvinnandet av Essie, men en frågeställning som kvarstår är kopplingen till Djurrättsaktivister. Du var ju duktig på att plocka fram information i detta fallet från många olika håll, så därför undrar jag om du har kollat något med djurrättsorganisationer, om de har blivit kontaktade på något vis. Hundhjälpen och Länsstyrelsen blev kontaktade vet vi ju, så det kan mycket väl vara så att fler organisationer har blivit kontaktade. Är det något som du har kollat upp?
Citera
2024-09-27, 02:18
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Anledningen till att familjen gick ut med att Essie hade försvunnit var att man initialt inledde med ett swishbedrägeri, man försökte få ersättning för hunden både via försäkringen och genom att tigga. Man lovade återbetalning om hunden ”kom hem igen”. De visste mycket väl att detta inte någonsin skulle ske.

Helt korrekt, sedan är det ju inte heller ngt problem att lova "miljoners miljoner" i hittelön av Pappa Psykopat eftersom han redan har grävt ner tiken i skogen och vet att hon aldrig kommer att hittas levande.
Lite kul var det att se GW på SVT om detta fallet, det lyste igenom honom vad han verkligen trodde hade skett, dock kunde han inte säga det rakt ut 😁.
Citera
2024-09-27, 02:25
Medlem
[quote=flashmaner|89638126]Se där, du är tillbaka i tråden. Det var en grej jag tänkte fråga dig om. Du har kanske läst mina inlägg om hur jag spårat baklänges från anmälningarna till Länsstyrelsen, vilka som begärt ut information och när och så vidare, och hittat en person som var väldigt tidigt ute med att begära uppgifter från Länsstyrelsen, sedan har jag spårat den personen till Huddinge och ett ridsällskap där, Orlången, och bland annat också hittat kopplingar till Djurens Rätt. Det finns lite misstankar kring att den här personen kanske kan vara inblandad i försvinnandet av Essie, men en frågeställning som kvarstår är kopplingen till Djurrättsaktivister. Du var ju duktig på att plocka fram information i detta fallet från många olika håll, så därför undrar jag om du har kollat något med djurrättsorganisationer, om de har blivit kontaktade på något vis. Hundhjälpen och Länsstyrelsen blev kontaktade vet vi ju, så det kan mycket väl vara så att fler organisationer har blivit kontaktade. Är det något som du har kollat upp?[/QUOTE

Varför frågar du Saga23?
Du har ju ständigt förnekat dennes inhämtade uppgifter och i förlängningen kallat de som hänvisat till källorna som Saga23 tagit fram som troll och andra annat inte så trevliga saker? 😏
Det är dags för dig att lägga fram lite egna ”bevis” om Dina teorier om att Hundhjälpen och Crosstrails har något med ”försvinnandet” att göra.
Jag förutsätter att du som vanligt försöker kollra bort ett svar med ett novell liknande inlägg som dumförklarar alla som inte tycker som dig.
Försök för en gångs skull att svara relevant på hur vilket sätt företagen har med Essies försvinnande att göra, lägg gärna till källor.
Om du inte kan det så är ju du det största spekulations Trollet i tråden.
Tack Saga23 för all relevant info du tillfört tråden.
Citera
2024-09-27, 02:31
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja för mig är det helt klart att Essie är död och PÖ vet hur det gick till och var hon är nu...

PÖ är helt enkelt en Bedragare samt en tvättäkta Psykopat.
Citera
2024-09-27, 05:36
Medlem
Vad är det hetaste spåret? Jag hinner inte läsa igenom tusen sidor 📑
Citera
2024-09-27, 06:04
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Hon var försäkrad i agria eftersom organisationerna SKK och SBK hänger ihop ekonomiskt med det försäkringsbolaget.
Behöver inte vara försäkrad där oavsett och som sagt har inte bekräftats att det var Agria
Citera
2024-09-27, 06:10
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impala1960
Finns inte en chans i helvetet att assistenterna kommer att hamna i någon domstol.

Anmälningarna handlar tvärtom hur familjen har behandlat hunden.
Nej anmälningar som finns är inte gällande vanvård av essie, ingen av dom anmälningar som gjordes av "anonyma" gällande det är aktiva.
Finns inga bevis att tillgå
Citera
2024-09-27, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Nej anmälningar som finns är inte gällande vanvård av essie, ingen av dom anmälningar som gjordes av "anonyma" gällande det är aktiva.
Finns inga bevis att tillgå

Har du koll på vad anmälningarna gäller. Åklagaren har visst fyra stycken på sitt bord (10/9) enligt Enköpings posten.
Citera
2024-09-27, 06:18
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mano1801
Men själva polisanmälan brukar finnas att tillgå mig veterligt.
Det går att begära ut den men samma hantering gäller angående sekretess.
Det görs en bedömning om den kan lämnas ut el inte, det gäller både en anmälan och pågående förundersökning
Citera
2024-09-27, 06:22
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mano1801
Har du koll på vad anmälningarna gäller. Åklagaren har visst fyra stycken på sitt bord (10/9) enligt Enköpings posten.
Åklagaren har endast sagt att det handlar om
" Kring"anmälningar inte uttalat sig om i detalj vad dessa gäller

Ex kan det vara förtal el annat kopplat till detta fall där det då finns bevis men som sagt det har inte offentligjorts.
Senast redigerad av Pinkies 2024-09-27 kl. 06:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in