Citat:
Ursprungligen postat av
Saga23
Det är inte alls hundens uppgift!
En assistanshund för psykisk ohälsa vilket essie var
Hunden skall göra sin förare mer självständig, att finnas vid stress eller ångest, att vara en trygghet på olika möten, att påminna om medicin, väckning m.m allt speciellt utbildad enligt behoven men ingenstans är hundens uppgift att bli utsatt för våld eller utbrott.
Se där, du är tillbaka i tråden. Det var en grej jag tänkte fråga dig om. Du har kanske läst mina inlägg om hur jag spårat baklänges från anmälningarna till Länsstyrelsen, vilka som begärt ut information och när och så vidare, och hittat en person som var väldigt tidigt ute med att begära uppgifter från Länsstyrelsen, sedan har jag spårat den personen till Huddinge och ett ridsällskap där, Orlången, och bland annat också hittat kopplingar till Djurens Rätt. Det finns lite misstankar kring att den här personen kanske kan vara inblandad i försvinnandet av Essie, men en frågeställning som kvarstår är kopplingen till Djurrättsaktivister. Du var ju duktig på att plocka fram information i detta fallet från många olika håll, så därför undrar jag om du har kollat något med djurrättsorganisationer, om de har blivit kontaktade på något vis. Hundhjälpen och Länsstyrelsen blev kontaktade vet vi ju, så det kan mycket väl vara så att fler organisationer har blivit kontaktade. Är det något som du har kollat upp?