Citat:
Ursprungligen postat av
shariqdupont
Haha, ja det stämmer säkert det du säger. Jag brukar t o m köra med 20kg på hantellyft åt sidan ibland. Såklart att det är med fuskig form men brukar få sån ruskig pump! Har du något bra klipp på hur man ska köra hantellyft åt sidan med bra form?
Jag är jäkligt stark i latsdragen, det är nog min starkaste övning på gymmet. Så när jag körde 10x80kg t ex så nuddar jag bröstet på alla förutom sista 2; menar du att jag kanske borde dokumentera som 8+2 då? Kan nog ta betydligt mycket mer i hantelrodden också men har precis börjat köra den övningen så nöter lite teknik också, vill göra det ordentligt!
RP har ofta schyssta formcheckar på några sekunder i alla övningar. Bara söka på typ RP lateral raise technique.
Men om det funkar för dig att köra så ska du självklart fortsätta, vet att typ Seth Feroce som exempel kör sjukt tungt i den övningen. Jag brukar alltid köra i kabel från höfthöjd ungefär och strikt, blir lite bättre motståndskurva i kabel och pumpen blir galen varje gång.
Om du klarar 8 ner till bröstet på 80kg är det imponerande på din låga vikt 👍 jag brukar bokföra dom så i min logg ja, för jag kom på efter ett tag att det är omöjligt att se sin progression i den övningen annars om det bara står typ 80 x 10, för det är ju en övning där det verkligen är värt att göra några partials efter man inte klarar att nudda bröstet längre.