2010-10-25, 01:31
Medlem
shariqduponts avatar
Hej knullisar!

Nu tänkte jag börja dokumentera min träning och se till att jag utvecklas. Bilder kommer snart.

Anledningen till att min journal heter "Shariq bajsar innan marklyft" var för att jag sket på mig lite en gång när jag körde marklyft. Det konstiga var att jag bara värmde upp med 40 kg men helt plötsligt flabbade det till därbak. Så nu försöker jag att inte vara varken pruttnödig eller bajsnödig när jag kör marklyft.

Just nu väger jag 67 kg och är 180 cm lång. Alltså ganska smal. Som minst vägde jag 58 kg för 2 år sedan och som mest har jag vägt 72 kg för bara 2 månader sen.

Nu har jag gymmat i ca 2 år men jävligt oseriöst. Har blivit seriöst i någon månad och sen blir det slarv i 2 månader. Igen, seriöst i några veckor slarvigt i någon månad.

Mina stats är väl inte några att hänga i granen. Har inte maxat i någon på sex månader och inte lyft tyngre än någon av dessa:
Bänkpress - 70kg x3
Knäböj - 100 x5
Marklyft - 100 x6

Just nu är mitt främsta mål att träna upp mig för min antagningsprövning till GMU (Grundlig Militär Utbildning) som jag har på måndag nästa vecka. Testerna där går ut på att man ska dra en stång från marklyftsposition, räta på kroppen och dra upp stången till hakan. Denna övning är jag inte så orolig för tror jag kan grejja en 8a (skalan är upp till 9) eftersom jag klarade en 7a förra året när jag provade.

Andra testet för att se konditionen är jag lite orolig för. Man ska cykla på en slags spinningcykel. Man värmer upp i fem minuter och sedan ökas motståndet efter varje minut. Man ska hålla samma tempo hela tiden.

Nu skulle jag vilja ha lite hjälp av er hur jag ska lägga upp min träning denna vecka. För precis om 7 dagar så har jag testet och skulle gärna vilja va i lite bättre form speciellt för dessa 2 tester. Jag vill lägga mest fokus på cyklingen, men är lite osäker på hur jag ska köra. Idag (måndag) tänkte jag köra hårt med cyklingen, verkligen köra mig slutkörd genom att cykla i ca 20-25 minuter och öka motståndet hela tiden. Men resten av veckan har jag ingen aning hur jag ska lägga upp träningen, några förslag?
Citera
2010-10-25, 01:36
Medlem
jonasians avatar
Jag diggar din rubrik.

Däremot trycker jag att det är lite sent att börja köra seriöst nu, 2v innan?

Lycka till med träningen och med proven!
Citera
2010-10-25, 01:37
Bannlyst
Lycka till!
Citera
2010-10-25, 01:43
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flavourkid
Välkommen din bajsiga nattfjäril, luktar du penis?

Lycka till, gräddfil.
You knowz i does u knowz it. Thxnksz
Citat:
Ursprungligen postat av jonasian
Jag diggar din rubrik.

Däremot trycker jag att det är lite sent att börja köra seriöst nu, 2v innan?

Lycka till med träningen och med proven!
Snarare 1 vecka innan, 7 dagar precis!

Men har ingen lite tips på hur i helvete jag ska lägga upp detta? Imorgon kommer jag som sagt köra mig slut på cyklen. Men är det värt att göra det en gång till på onsdag lr torsdag? Eller ska jag bara cykla lite lugnt resten av veckan och fokusera mer på styrkan?

Har inte tänkt någonting faktiskt på hur i helvete jag ska lägga upp schemat. Vanligtvis ser det ut såhär:
Måndag - Rygg
Tisdag - Bröst
Onsdag - Ben
Torsdag - Axlar (eller så vilar jag här)
Fredag - Armar (om jag orkar)
lör+sön - Högerarmen (runkar)

Och som jag tänkt till denna vecka så ser det ut såhär:
Måndag - Cykla

Fyll gärna på!
Citera
2010-10-25, 01:49
Medlem
jonasians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
You knowz i does u knowz it. Thxnksz

Snarare 1 vecka innan, 7 dagar precis!

Men har ingen lite tips på hur i helvete jag ska lägga upp detta? Imorgon kommer jag som sagt köra mig slut på cyklen. Men är det värt att göra det en gång till på onsdag lr torsdag? Eller ska jag bara cykla lite lugnt resten av veckan och fokusera mer på styrkan?

Har inte tänkt någonting faktiskt på hur i helvete jag ska lägga upp schemat. Vanligtvis ser det ut såhär:
Måndag - Rygg
Tisdag - Bröst
Onsdag - Ben
Torsdag - Axlar (eller så vilar jag här)
Fredag - Armar (om jag orkar)
lör+sön - Högerarmen (runkar)

Och som jag tänkt till denna vecka så ser det ut såhär:
Måndag - Cykla

Fyll gärna på!

Ta inte i för mycket bara, då jag antar att du vill vara utvilad när du ska göra testet. Jag hade, med en gång, ut och sprungit. Då du var orolig för din kondition. Ut och spring bara. SPRING!
Citera
2010-10-25, 01:58
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ta inte i för mycket bara, då jag antar att du vill vara utvilad när du ska göra testet. Jag hade, med en gång, ut och sprungit. Då du var orolig för din kondition. Ut och spring bara. SPRING!
Tror du till och med att det är dumt att ta i för mkt imorgon? Tänkte inte ta i till failure, men på gränsen kan man säga. Men det kanske är dumt?

Nej! Tänker inte springa, tänker bara cykla denna vecka. Tror faktiskt att det kommer löna sig om jag vänjer mig med det. För förra gången när jag gjorde testet hade jag sprungit mycket och var i bra form men tyckte att det kändes så ovant att cykla.
Citera
2010-10-25, 02:05
Medlem
jonasians avatar
Citat:
Tror du till och med att det är dumt att ta i för mkt imorgon? Tänkte inte ta i till failure, men på gränsen kan man säga. Men det kanske är dumt?

Nej! Tänker inte springa, tänker bara cykla denna vecka. Tror faktiskt att det kommer löna sig om jag vänjer mig med det. För förra gången när jag gjorde testet hade jag sprungit mycket och var i bra form men tyckte att det kändes så ovant att cykla.

Om du har en vecka på dig att återhämta dig så är det inte för sent för att ta i lite på gymmet.

Jo, men visst. Ännu bättre. Cykla. Cykla!

Om du är ovan, så var dock försiktig - det kan inte vara skönt att sitta och ha träningsvärk när man ska göra konditionstestet.
Citera
2010-10-25, 02:10
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Om du har en vecka på dig att återhämta dig så är det inte för sent för att ta i lite på gymmet.

Jo, men visst. Ännu bättre. Cykla. Cykla!

Om du är ovan, så var dock försiktig - det kan inte vara skönt att sitta och ha träningsvärk när man ska göra konditionstestet.
Ja okej! Men tror du kanske att jag t o m kan ta ut mig 2 gånger på gymmet? Funderar på att köra stenhårt med cyklen både imorgon och på onsdag och sedan vila en dag och de sista dagarna cykla lite halvlugnt i 20-30 min? Ska också klämma in ett axel och ryggpass denna vecka, men kanske kombinerar axlarna redan imorgon med cyklingen.

Haha ja det är klart! Men cyklade faktiskt 2 gånger förra veckan och då gick det okej.
Citera
2010-10-25, 02:15
Medlem
jonasians avatar
Citat:
Ja okej! Men tror du kanske att jag t o m kan ta ut mig 2 gånger på gymmet? Funderar på att köra stenhårt med cyklen både imorgon och på onsdag och sedan vila en dag och de sista dagarna cykla lite halvlugnt i 20-30 min? Ska också klämma in ett axel och ryggpass denna vecka, men kanske kombinerar axlarna redan imorgon med cyklingen.

Haha ja det är klart! Men cyklade faktiskt 2 gånger förra veckan och då gick det okej.

Det beror lite på hur du tidigare kört, ingen känner din kropp bättre än du själv. Personligen så hade jag hellre sett till att varit helt utvilad för styrketestet och satsat på konditionen. Jag tror inte du orkar lyfta mycket mer även om du lyckas trycka in två istället för ett. (Då syftar jag på två gånger per muskelgrupp, inte två olika pass med olika muskelgrupper)
Citera
2010-10-25, 02:29
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Det beror lite på hur du tidigare kört, ingen känner din kropp bättre än du själv. Personligen så hade jag hellre sett till att varit helt utvilad för styrketestet och satsat på konditionen. Jag tror inte du orkar lyfta mycket mer även om du lyckas trycka in två istället för ett. (Då syftar jag på två gånger per muskelgrupp, inte två olika pass med olika muskelgrupper)
Ja du har nog rätt!

Jag kan faktiskt träna 24/7 nu fram tills testet. Har inget jobb denna vecka så skulle kunna köra både styrka och cykling varje dag. Men det kanske är för mycket? Jag vettefan själv, tycker min kropp är så lurig.
Citera
2010-10-25, 02:34
Medlem
jonasians avatar
Citat:
Ja du har nog rätt!

Jag kan faktiskt träna 24/7 nu fram tills testet. Har inget jobb denna vecka så skulle kunna köra både styrka och cykling varje dag. Men det kanske är för mycket? Jag vettefan själv, tycker min kropp är så lurig.

Tänk på att det sitter mycket i huvudet också, försök att förberedda dig mentalt. Framförallt till konditionstestet. Om du inte känner dig döende när du är klar så har du misslyckats.

Jag hoppas allt går vägen och att du klarar provet med goda resultat!
Citera
2010-10-25, 02:42
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Tänk på att det sitter mycket i huvudet också, försök att förberedda dig mentalt. Framförallt till konditionstestet. Om du inte känner dig döende när du är klar så har du misslyckats.

Jag hoppas allt går vägen och att du klarar provet med goda resultat!
Yes det ska jag tänka på!

Tack för dina tips och lyckoönskningar.

Senare idag kommer lite bilder på min mindre sexiga kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in